{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Pels og hvalpe {{forumTopicSubject}}

Igår besøgte jeg min veninde. Hun har haft hvalpe på hendes tæve, og de flyttede hjemmefra for ca. 2 uger siden.
Tæven har nu fået en meget kedelig og tynd pels, og hun undrede sig over nogen ting omkring pelsen.
Hun er godt klar over at alt nærring går til hvalpene i ammetiden, og der fortæller hun at hun så langt værre ud.
Tæven er meget tyndpelset, nogen steder helt bar, hun klør sig meget og fælder en del, hun er også nærmest lyserød i huden.
Hunden er testet for div. allergi så det er ikke det der er i vejen.

Under hvalpetiden og den sidste del af graviditeten har hun fodret med Royal Canin foder til drægtige tæver og hvalpe, og der har ikke været nogen kløen eller rødmen. De sidste uger mens hvalpene var der har hun så givet lakseolie for at prøve at rette op på pelsen, og nu er tæven rød og klør sig meget.
Jeg mener jo at det er olien der gør det, da jeg har hørt at noget lakseolie indeholder meget farve, og de billige af slagsen også har en masse stoffer i som hunden ikke kan optage.

Tæven får nu sit alm foder, wolfsblut dark forest og wild pacific samt deres tilskud immusan. Hun fælder ikke lige så meget, og pelsen er blevet blank og skinnende igen, men vi kunne ikke lige komme frem til hvorfor hun stadig er rød og klør sig, det er dog aftaget lidt.

Kan det mon være olien? I så fald hvor lang tid bliver det i kroppen? Kan det hjælpe at skrue op for immusan, eller skal man prøve noget helt 3.?

Håber I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pels og hvalpe
Kommentér på:
Pels og hvalpe

Annonce