3.047 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Navneændring Navneændring

Hej alle sammen! :-).

Vores schæfertæve fra 17. maj 2011 har fået navn fra stedet af - vi har så i familien valgt, at kalde hende noget andet, og vil meget gerne have foretaget navneforandring på hende.

Hvordan gør man det?

Jeg ved, når man gør det ved heste skal det registeres ved landscentret og koster et mindre beløb. Så jeg tænkte der må være en lingende måde ved hunde?! :).

Jeg håber I kan hjælpe mig :-D..

mvh
Jeannette GS

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Navneændring
  • #2   9. aug 2011 Opdrætter skal godkende navneædringen. Men hvis i har et godt forhold er det vel nemt nok

• #3   9. aug 2011 Hvis den skal have ændret navn på stambogen skal i have en accept fra opdrætteren. Er I sikre på at det er meget vigtigt? De fleste hunde med stamtavle har meget længere og mere snirklede navne på stamtavlen - og hedder så noget heeelt andet i daglig tale. Det er helt normalt.....

• #4   9. aug 2011 Man behøver ikke ændre det på tavlen, bare fordi man kalder ens hund noget andet i daglig tale. Man kan selvfølgelig få det gjort alligevel.

• #5   9. aug 2011 Vil da også bare give den et andet kalde navn, kan heller ik se hvorfor man ska ændre det...

• #6   10. aug 2011 Nu ved jeg ikke om det navn i har valgt starter med det samme bogstav som det navn den har på stamtavlen, men hvis ikke, så tror jeg næppe at opdrætter går med til det, da der jo er en ide med at kalde alle hvalpene noget med D...f.eks.

Men ja, som de andre skriver skal i have en underskrift fra opdrætter. og det skal gøres inden den er 6 mdr...men som de andre siger...det er jo ligegyldigt at den hedder noget andet på stamtavlen, end det i kalder den. den kan jo ikke læse alligevel:-)

• #7   10. aug 2011 Ej hvor latterligt at opdrætteren bestemmer det. Det er da det mest tåbelige jeg længe har hørt..

Ja jeg er udemærket klar over dyrene tit hedder det ene, men kaldes noget andet..

Tag f.eks. min egen heste, der hedder "Kammerdal's Di Romantic" den hedder da "Romantic" eller "Herman" til hverdag.. Eller min ene pony "Sky Of Dust" der kaldes "Dusty" men det er da fuldstændig vanvittigt at man ikke må det.

Ja det er vigtigt for os, for det andet navn har vi meget svært ved at acceptere i familien - og egentlig tror jeg ikke rent juridisk at det kan ændres uden opdrætterens accept..

Har aldrig hørt noget så latterligt :-D..

men mange tak - jeg kunne aldrig finde på at oprettet dette indlæg, hvis det ikke var meget vigtigt navnet blev ændret..

• #8   10. aug 2011 Hvorfor snakkede i ikke navn med opdrætter inden i afhentede hunden?

• #9   10. aug 2011 Fordi vi aldrig nogensinde kunne forstille os, at dette var nødvendigt.. Vi har alle dage haft hund, og kan ikke undvære en hund. Vores gammel hund var endnu ikke aflivet, da vi hentede den nye (takket været dyrlægen! :@!!!)

Et navn burde man altid kunne ændre.

• #10   10. aug 2011 Selvfølgelig skal opdrætter bestemme hvad hunden hedder. Det er opdrætter, der har lavet hunden og sat sit præfiks på den.

Muligt i ejer den, men I har ikke lavet den og derfor skal I ikke bestemme hvad den hedder på stambogen. Det er ganske rimeligt.

• #12   10. aug 2011 Jeg forstår ikke hvorfor det er SÅ vigtigt at få ændret navnet på stavtavlen? Vores hvalp hedder Jumping All Over CHEESECAKE!! Det er ikke ligefrem det flotteste navn, og kunne da aldrig finde på at kalde min hund det. Vi snakkede med kennled om at få navnet Krøyer på stamtavlen, da hvalpen blev født, men det kunne ikke lade sig gøre, da det skulle starte med C, for deres C-kuld. I daglig tale hedder hun Frk. Krøyer.

• #13   10. aug 2011 jeg vælger kun stambogsnavn til mine hvalpe og bryder mig ikke om hvad de så bliver kaldt senerhen, jeg synes at ejeren skal selv finde på hundens kaldenavn de så bruger til hverdag

• #14   10. aug 2011 Under alle omstændigheder så skal navneændring hos hunde gå via opdrætter.. Så du må kontakte denne..
    Måske kan i få det navn i gerne vil kalde hunden sat på stamtavle navnet...
    Hvis opdrætter ikke vil være med til det, så er det bare sådan...
    I skal dog vide navneænding skal ske inden hunden fylder 6 måender - så i skal ikke vente ½ år med at spørge opdrætter...

• #15   10. aug 2011 Rikke P: det er sku da et genialt navn til stamtavlen smiley Ville ønske Silas hed noget mere specielt på sin bog i stedet for bare Silas.

• #16   10. aug 2011 Tjah, vores Mille hedder da Ofelia på stamtavlen, men i vores verden hedder hun altså Mille! smiley

• #17   10. aug 2011 Tinna: Vi synes også det er lidt sjovt, og andre kan ikke lade være med at smågrine lidt, når de hører det smiley

• #18   10. aug 2011 sunshine : Jeg er meget ked af at fortælle dig at heste IKKE SKAL hedde noget efter et stutteri. Det er noget stutterier og stalde selv vælger - er selv avler, så det ved jeg en del om smiley

Derudover er Beauty fordi det er en familiebeslutning - grunden til vi ikke kan li' det navn skyldes en anden familiehund.

• #19   10. aug 2011 jeg spurgte altså IKKE om jeres mening om FAMILIENS beslutning - personligt er jeg fuldstændig ligeglad jeg spurgte på vegne af MIN FAMILIE - tak fordi I læser dette korrekt..

Utroligt sådan en hakken man bliver udsat for, at spørge hvordan man gør.. Jeg spurgte om hvordan, ikke jeres meninger om familiens beslutning.

• #21   10. aug 2011 Kira med Delledyret Kleo R: Læs venligst netop det jeg har skrevet - tak.

mht. heste Jo det må man godt og man kan gøre det meget let.

• #22   10. aug 2011 Hvalpene ska jo registreres inden de er 3 uger med navn osv, så kan sælger jo ik vente til de bliver solgt med at få navnet på hvalpen.

Og det koster nu om dage altså en hel del penge at tage hundeholderuddannelse, hvilke man ska ha for at få kennelmærke. Og hvis avler har kennelmærke, er det da vel mere end rimeligt at de bestemmer hva den ska hedde på stambogen...

• #23   10. aug 2011 Jeg kan heller ikke se at det er så stort et problem, for hunden kan jo som sagt ikke læse, så om den hedder noget andet på tavlen end i daglig tale, kan jeg ikke se har den store betydning. Og hunden bliver jo ikke anderledes af at hedde anton på tavlen og i stedet for bliver kaldt arthur...

• #25   10. aug 2011 Utroligt... Jeg spurgte HVORDAN ikke om JERES mening - tak..

Det er simpelthen langt ude.. Det eneste vi ikke vidste var hvordan.. Jeg er fuldstændig ligeglad med Jeres mening og holdninger om at vi gerne vil gøre det.

Det er SÅ typisk de her galleri sider..

• #26   10. aug 2011 Du har da fået fin vejledning til hvordan det gøres.. smiley
    Fat i opdrætter og få denne accept. Dog kan i ikke fjerne kennelnavnet altså "plys'"..

Kommentér på:
Navneændring

Annonce