1.573 visninger
|
Oprettet:
solgt hund i mit navn {{forumTopicSubject}}
hej
jeg solgt en hvalpe der var reg. i mit navn i marts månede gav den nye købe reg.med og havde underskrive og det hele. nu er jeg så blivet ringe op i dag er en dame som har købte hunden og fik så afvide den står stadig i mit navn selvom den anden sagde hun havde reg. den i sit navn og i den købe kontart jeg lavde skulle der kontakte mig inden vidersalg men tænkte om der er nogen der har prøvet dette før der måske kan hjælpe mig
håber i kan læse hvad jeg skrive da jeg er ordblind
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 34
jeg har sagt til den nye ejer at hun godt må beholde Tikke
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
apr 2010
apr 2010
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Jeg har prøvet det..og selvom man f.eks har lavet bod, kan man ikke kræve hunden tilbage, da ny køber har handlet i god tro...så man får "kun" pengene.
Men ja, det er super ærgerligt at folk vælger at ignorere at de rent faktisk har skrevet under på en kontrakt, men sjovt nok, hvis det går den anden vej, kan køber sagtens husker hvad der står i kontrakten, hvis de har krav på noget...
apr 2010
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 50
Når man sælger et dyr er det efter købeloven, derfor kan man lave alle de kontrakter man vil, og kun håbe på at køber overholder det der står i kontrakten, juridisk er der ikke meget at gøre.
Der er jo heller ikke nogen der forbyder dig at sælge dit køleskab hvis du ikke vil have det mere, selvom dit navn står på købsbeviset.
Mere bliver et dyr ikke regnet i den forbindelse.
Er bestemt ikke enig med loven, men sådan er det bare.
Arbejder med det til dagligt og ser hvor sløset folk er med at få deres hunde omregistreret eller de tror som dig Tanja at det skal køber nok få gjort, og den dag at hunden evt løber væk og bliver optaget på et internat falder regningen for kørsel med falck og ophold altid tilbage på den registrerede ejer.
Så skynd dig at få papirerne iorden, det er trods alt vigtigere end om din køber har overholdt den kontrakt som du i sin tid lavede. Held og lykke med det :o)
solgt hund i mit navn