Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mælk
  • #2   30. aug 2011 Hun er stadig drægtig. Læste bare at en uge for fødsel, vil der komme mælk smiley Er nemlig i tvivl og hvor langt henne hun er, da det ikke var planlagt parring.

• #4   30. aug 2011 Ja, har også fået det af vide med temperaturen. Men vil det ikke stresse hende og være dårligt for hvalpen? Jeg er en rigtig pylrer-mor. I know. Har bare prøvet St hvalpen døde lige efter fødslen, og det var hårdt.

• #6   31. aug 2011 Ja, det er Nikki der skal have hvalpe.

M.P. - Tak, det må vi hellere få gjort så smiley

• #7   31. aug 2011 Hun er 4 1/2. Og som skrevet tidligere var det ikke planlagt. Har snakket med dyrelæge, og hun synes ikke der var noget i vejen for at få hvalpen smiley

• #8   31. aug 2011 Det er 3. Kuld smiley

• #9   31. aug 2011 Det håber jeg da bestemt heller ikke. Men sker det, så må vi tage den derfra. Men så er det godt at det ikke er dit problem. Du er sådan en typisk "hundegalleri-dame" Hold da op smiley

• #10   31. aug 2011 Jo bestemt! Men hun er for langt henne til jeg kan gøre noget.

• #11   31. aug 2011 Du er da indbegrebet af negativ. Du kan være nok så klog og fortælle mig hvad skulle og ikke skulle have gjort. Faktum er at hun er drægtig nu, og hvalpene kommer snart. Mit spørgsmål var: Hvordan man kunne de om der var mælk i patterne? Svar på det relevante spørgsmål, eller smut fra denne tråd!
    Du er for meget! Mokke!

• #13   31. aug 2011 Der er vidst kun én, og vi beholder den selv smiley
    Og ja, det var nok under bæltestedet. Man bliver bare tromlet ned af mange herinde, lige meget hvad ens spørgsmål er. Overvejer faktisk at slette min bruger her pga det.

• #14   31. aug 2011 Men i vil alle anbefale at tage temperaturen? Er bare så bange for at stresse hende.

• #16   31. aug 2011 Der er ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar!

• #19   1. sep 2011 Maj-Britt: Nej det mener jeg ikke - der findes spørgsmål, som for dig virker dumme/naive og burde være almen viden, når man avler på sin hund.

Charlotte: Hvis nu hun ikke har taget temp. ved de sidste to kuld, men er blevet i tvivl om, hvorvidt hun skal det nu, så er det vel relevant nok at spørge herinde? Og ja, erfarne avlere ville nok mene, at det burde der være gjort allerede ved første kuld, men det er der så ikke her.

Så i stedet for at blive stride ved hinanden, så kunne i skrive, at det da er dejligt, at hun rent faktisk spørger til råds herinde ved dette kuld, og ikke bare 'tager den på rutinen'.

Og Charlotte: 4 ½ år, 3 kuld ! Flot !

skriver du - er det for gammelt eller hvordan? Er det ikke en fin alder til sit 3. kuld? Jeg ser da mange avlere, der starter når tæven er 1½ år. Og hvis det andet kuld kommer 3 løbetider senere (3 år) og det 3. kuld 3 løbetider senere (4½ år). Jeg spørger fordi jeg ikke ved hvad normen er, men jeg da synes det lyder meget normalt:)

• #20   1. sep 2011 Gud ja, det er rigtigt, her sidder jeg og er mere fokuseret på temp end alt det andet:) Sorry, det er min fejl! Jeg tager det i mig igen, så smiley

Men til det med kuld, så er det vel et fedt om det er som avler eller ej? Tæven kan vel holde til samme antal kuld uanset om der er tavle på eller ej? (Det skal ikke starte en alen lang debat om tavle vs. tavleløs)

• #21   1. sep 2011 Charlotte:Men efter din mening er 3 kuld på 4½ år er ikke meget fra en tæve med tavle?

• #22   1. sep 2011 Så du synes det er for meget?

Jeg spørger kun af ren nysgerrighed! Jeg ved intet om avl. Og skal egentlig ikke bruge det til noget.
    Men jeg synes da det virker om om mange får mere end 3 kuld på deres tæver. Eller i hvert fald virker det som om der skal nogle kuld igennem, når de får 1. kuld som 1½ års.

Min 'viden' om avl strækker sig kun til, at to kuld efter hinanden er fy fy :o)

• #23   1. sep 2011 Og det sidste dér er vel stadig en smagssag blandt avlere, men jeg har hørt mange sige det/ mange skrive det herinde:)

• #24   1. sep 2011 Okay, tak for svar:)

Kommentér på:
Mælk

Annonce