937 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Mælk Mælk

Hej,

Er der nogle af jer der har nogle finder til at øge mælkeproduktion, syntes ikke hun ligger mælk nok til. De blev født søndag så er to dage gamle,
Vi hjælper alt det vi kanmed at ligge til så snart de er vågne, for tænker bare det de sutter øger produktionen.
Kan man give moder hund noget som er gammelt husråd.
Vil jo bare give den bedste start til de små.
Laila

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mælk
  • #1   17. jan 2012 Hvor mange hvalpe har hun fået? Hvad har hun fået at spise siden fødslen?

• #2   17. jan 2012 hun bør have foder til lakterende tæver, som minimun. Og hvorfor tror du ikke de får mælk nok? er de runde og småfede, får de mælk nok.

• #8   18. jan 2012 I opskriften Tigermælk ville jeg erstatte honning med druesukker.
    Jeg har set opskriften mange gange før, men det har altid været som mælkeerstatning til kattekillinger og "energidrik" til deres mor.

Jeg ville sørge for, at hunhunden får så meget vådfoder som muligt, da hun har behov for væske for at lægge mælk ned.
    Men hvis hvalpene ikke virker urolige uden for måltiderne og tager jævnt på, ville jeg ikke være bekymret.

• #9   18. jan 2012 jeg vil undvære æge blommen ellers er den ok

• #10   18. jan 2012 Giv tæven vand og vand og vand mens de små dier!
    OG så foder adlibitum med et godt hvalpefoder elelr specialfoder til lakterende tæver. Evt. kan man give tæven mælkeerstatning også eller tigermælk, som du har fået opskriften på (jeg brugte også druesukker fremfor honning).
    Sørg også for alle patter er i gang i løbet af dagen. Sørg for hun er rolig og afslappet og ikke stresser for meget.

Hvis hun ikke sætter mælk nok, så må du forbi dyrlægen med hende til tjek, og evt få noget erstatning med hjem.

• #11   18. jan 2012 tak for opskrift, har mælkeerstatning, men vil ikke så gerne igang med det, hun får alt det mad hun vil og kan spise.

syntes bare sidst at hendes yver blev spændt op på alle patter, det gør de ikke denne gang.

Tak
    Laila

• #12   18. jan 2012 mælkeerstatning mener : jeg vil helst ikke igang med at give det til ungerne.

De to bagerste (ved Halen) de ser spændte ud de andre kommer der også mælk ud af, når jeg trykker. Men de bliver ikke så længe på dem.

• #13   18. jan 2012 Prøv at give hende vand mens de små drikker. Det får mælken til at flyde mere.

• #14   18. jan 2012 Tak Ginne

Kommentér på:
Mælk

Annonce