{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

DNA test af Biancas kommende hvalpe {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige talt med dem der skal foretage DNA testen på hvalpene. De er gået med til udelukkelsesmetoden. Det betyder at det kun er Tarzan (i Danmark) der skal tages blodprøve af når hvalpene er født. Det gør det så meget nemmere for mig, for det skal ske når hvalpene er 3 dage gamle, så når jeg nemlig at få stamtavle på dem inden 3 uger.

Jeg vedlægger kopi af parringsaftalen med den anden (svenske) han, så de kan se at hvis ikke det er den danske han der er far, så har jeg sikret at det går rigtigt til.

Men jeg har så også lige fået at vide i dag, at den tæve den svenske han parrede en uge før Bianca er gået tom. Så jeg er 100% sikker på, at der kun er en far til kuldet.

Selve DNA testen koster 2000 kr., og min dyrlæge skal tage blodprøve og chippe hvalpene, samt blodprøve af mor og far Tarzan. Så det bliver hans pris jeg skal betale.

Er meget fortrøstningsfuld lige nu. Der er 3½ uge til forventet fødsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DNA test af Biancas kommende hvalpe
  • #1   31. aug 2011 Ej hvor er det dejligt Gitte, og det er da en ok pris du har fået. Held og lykke med det hele...

  • #7   31. aug 2011 Gitte - det er da bestemt ikke nogen garanti fordi den anden tæve gik tom, der kan da stadig være hvalpe efter begge hanner.
    Var det en fejl eller med vilje der er parret med 2 hanner


  • #8   31. aug 2011 26.07.2011: Det var ikke den største succes i Malmø. Hannen kunne ikke hænge fast, svulmelegemet sad helt i bunden, så han ikke kunne få fat. Da han er ung og uerfaren, havde jeg en back-up han i baghånden. Dette fordi Bianca går 11 mdr. imellem løbetiderne, og jeg ville ikke tage chancen om hun blev drægtig eller ej. Når hvalpene er født, skal de DNA testes, så rette fadderskab kan fastslås, både til stambogen og så hver hanhunde ejer får deres rettelig betaling. Har dog mine tvivl om der er 2 fædre til hvalpene. Back-up hannen er My Monja Saint Pierre, som jeg har fulgt igennem flere år. Han er en flot og racetypisk han med et super temperament.

    snappet fra biancas profil


  • #10   31. aug 2011 Tak Lea, fordi du lige fik sakset det fra Biancas profil.

    Den svenske han kunne ikke sidde fast. Ikke engang 15 sekunder, så trak han sig ud.

    Jeg ved godt at det ikke er en garanti at en anden tæve er gået tom. Men hellere parre med 2 hanner end skulle gå og vente på om hun var drægtig. Var hun ikke, så kunne jeg vente yderligere 11 måneder før hun kom i løb igen.


  • #12   31. aug 2011 Vi kunne slet ikke få lov til at hjælpe ham. Det var hans 2. parring, og første gang gik det lige så.

    Hvis jeg var hanhunde ejer ville jeg nok få taget en sædprøve for at se om han er i stand til at lave hvalpe. Jeg tænker bare på den næste tæve han skal parre i foråret får samme oplevelse til "ingen verdens nytte". Så hellere bruge en helbror som kan parre og lave hvalpe.


  • #14   31. aug 2011 det godt nok lidt synd at der ingen hjælp har været..
    Det de færreste hanhunde der kan finde ud af det fra start af, de skal altså have noget hjælp.

    da vi parrede nåede han helelr ikke at låse indvendigt men ude, vi sad dog og holdt dem sammen. plus hun blev insemineret 5 gange smiley


  • #15   31. aug 2011 Altså min veninde og jeg prøvede alt hvad vi kunne for at hjælpe ham. Men han kunne ikke holde den inde, fordi svulmelegement sad så langt nede at den skulle helt ind, normalt sidder det midtpå.

  • #16   31. aug 2011 At de ikke hænger sammen behøver jo ikke betyde ingen hvalpe eller dårlig sædkvali:o)

    Zidane, nægter at hænger ved tæven(efter en dum oplevelse) ikke det sto mindre er han far til 4 kuld, hvoraf der var 14 i det ene;o)


  • #17   31. aug 2011 M&R, at få foretaget en sædtest kan jo spare den næste tæve for et besøg, hvis nu den heller ikke er i stand til at lave hvalpe.

  • #18   31. aug 2011 Gitte
    Helt enig... Netop også derfor at vores hanner har fået lavet sådan en test...

    Og UNDESTREGER, dette er ikke myntet på dig, men kom til at tænke på det, når vi nu er i dette emne, men syntes ofte at der er en tendens til at ligge skylden på hannen, når der er noget med en parring eller med hvalpe og den dur... Er jeg den eneste der sidder med den opfattelse?


  • #19   31. aug 2011 Lige som man som tæve ejer har et vist ansvar, så bør man også som hanhunde ejer også være OBS på om der er andet end vand i sprøjten.

    Går en tæve tom, f.eks. ved en omparring, så bør begge parter undersøges. For så kan man ikke give den anden skylden for det ikke er lykkes. Det kan også godt være at det er selve kombinationen der bare ikke dur. Så ved test får man svar på det hele, og kan arbejde ud fra det.


  • #20   31. aug 2011 jeg har nu aldrig oplevet at svulmelegmet sidder på midten.,.. den sidder i bunden af penis...
    kender til en han der blev far til 10 hvalpe og han fald ud med det samme ... ikke noget med 10 sek eller ligende...

    Men du må sige til hanhundeejerne at hun må lære hannen at det er ok med hjælp, så er de over det problem.

    M&R jeg er helt enig med dig... det er oftest hannen der for skylder for fejl og mangler...
    vores han har parret rigtig mange gange og nogle få gang er det hændt at han svulmer udenfor... det betyder ikke der er noget galt med hans udstyr smiley men at de bare ikke lige fik ramt rigtigt.. eller han var for begejstret inden de gik igang.. der er også tæver der ikkeklamre og så falder hannen også ud.


Kommentér på:
DNA test af Biancas kommende hvalpe

Annonce