{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

hvalp taber sig.. til trods for tilskud {{forumTopicSubject}}

Vores den lille pige kæmper en brav kamp.. Læs evt tidligere tråd...

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=484689

Vi startede med at give tilskud igår middags.. hun fik ca 14 ml fordelt på resten af dagen/aften + hun blev lagt til mange gange og diede hos hendes mor.. HUn sutter fint nu, men skal have hjælp til at lægge ved patten, så hun ikke skal kæmpe med at blive hængende på den.

Hun havde i går aftes tabt 8 g og efter en nat med tilskud og hjælp igen flere gane ca hver time/ anden time så havde hun igen tabt ca 10 g til morgen..:(

idag har jeg så givet lidt mere tilskud og her fra kl 0 i nat til ny oppe på ca 20 mll fordelt på mange doser og hun er ligget meget til hos hendes mor. Hun suger stadig ok der også.. men bliver hurtig træt.derfor har jeg valgt at dele tilskudet ud på mange små potioner..Her til aften har hun så yderligere tabt 5 g..:( Hun er dog begydnt idag at selv at fange patten.. så hun bliver bedre selv alene..

HUn piber ikke og har aff og tisser fint. Tut( mor) er begyndt at tage hende i munden og lægge hende ti selv.. men er stadig bekymret for at hu pludselig bider hende i stedet for at flytte hende...Så jeg er hos hende 24 timer i døgnet..

Nogle der har nogle gode ideer til hvad jeg ellers kan gøre? allle råd modtages.. for det er pisse frustrerende at det ikek virker som det skal.. håber bare så meget at nu går det den rigtige vej.....:=)

PÅ forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp taber sig.. til trods for tilskud
  • #1   15. okt 2011 ´deepa
    Jeg syntes det er et godt tegn at moderen selv tager hvalpen og ligger den til, men jeg tror du risikerer at stresser moderen med din tilstedeværelse og så vil der måske ske et uheld for sådan er moder natur sat sammen. syntes du skal give dem lidt ro.


  • #2   15. okt 2011 Pernille.. ja hvis situationen ikke er ændre på mandag tager vi til dyrlægen igen der.. med mindre det slvfølgelig blvier være inden..

    Volkodav..... ja det er jo svært at lægge den til og så lade dem være.. det er en svær ballance, men prøver så meget som muligt at lade hende være alene og kalre det selv i mellem alle måltider..Også så den lille selv kan prøve at die uden min hjælp.. Fører skema over mængde og tid både med flasken og hvornår jeg hjælper... Så prøver at finde ballncen...


  • #3   15. okt 2011 Deepa
    Det lyder godt og til at du har styr på det og du har jo under alle omstændigheder dyrlægen med.
    Jeg syntes det havde været værrer hvis moderen ikke ville have nået med den lille bebs at gøre.


  • #4   15. okt 2011 sørg for at der er varmt nok i kassen, kulde kræver energi og så kan hun tabe sig

    Evt. en varmedunk, som hun selv kan søge hen til når hun ikke diger


  • #5   15. okt 2011 Puppyboost kunne virkelig have hjulpet dig. Det er nemt at være bagklog, men man bør altid ligge inde med sådanne ting før fødslen.
    Lige nu må du prøve med varmedunk og erstatningsmælk samtidigt med at hvalpen skal lægges til patten ofte.

    Det lyder ikke godt at den taber sig på trods af erstatningen. Der kan være noget galt med den, men giv den lige en chance mere smiley


  • #6   15. okt 2011 Kennel flatrunner.. kassen står i stuen hvor vi har bræmdeovn.. så der er god varme.. men ja har overvejet den varmedunk/pude.. den var hun rigtig glad for igår dss vi var ved dyrlægen med hende alene.

  • #7   15. okt 2011 Nicokai.... ja det ved jeg nu.. kendte ikke produktet før du nævnte det desvære elelrs havde det været herhjemme.. ingen tvivl. Ja hun får alle de chancer der skal til. så længe hun selv kæmper og der er fremskridt på det hun selv formår...:=)

  • #8   18. okt 2011 Hvordan går det med hvalpen?

  • #9   19. okt 2011 Hun er her endnu.. Jeg fik via en dyrlæge fat i noget puppyboost og noget furyboost. Som hun så fik.. Og så fik jeg en rigtig god snak med en avler og nogle gode råd derfra...:=) Og fik fat en en varmelampe. Hat heldigvis en stor fødekasse så den lille ligger lige under lampen i varmen og de andre kravler ud i hjørnerne..:=)

    Jeg flasker hende stadig meget.Men lader hende die hos sin mor så tit hun har lyst. Hun skal dog stadig hjælpes,men bliver bedre og bedre til at suge. så håber stadig. Har dog indset at det nok er flasken resten af tiden. Men bare hun overlever, så gør jeg også. Men gud hvor er det hårdt, når man har en masse skavanker selv:( hun får mellem 9 og 12 måltider om dagen + lidt hjælp ved siden.

    Hun tabte sig 25 g de første 2½ dægn, men nu er det heldigvis begyndt at gå den anden vej.. Hun nu 6 g fra hendes fødselsvægt.

    Hendes 3 søskende er blevet nogle store propper på hhv 380, 330 og 280 g og så lille fis på nu 140 g.. så der er stor forskel.

    Det var en "lille opdatering herfra..






  • #10   19. okt 2011 Jeg håber hun vil klare det. Har dyrlægen sagt noget om
    Hvorfor hun ikke spiser selv?
    Og hjælper moren stadigvæk eller er hun blevet afvisende over for hvalpen?


  • #11   19. okt 2011 Krydser fingre for den lille hvalp. Håber den klare sig.
    Og vil også sige, du klare det godt smiley


  • #12   19. okt 2011 Emma.... Nej dyrlægen kan ikke se hvorfor hun ikke skulle kunne spise selv ud over hun ikke har krafterne pt til at suge mælken ud af patterne.. Jeg har dog lige fundet en ny teknik. hvor jeg malker patten mens jeg lægger hende til moderen og det hjælper. så sugger hun gevaldigt og længe..:=) Men kan ikke selv holde sig fast, så holder hende imens. Hun er begydnt at suge kraftiger på flasken og virker mere sulten og ivrig efter mad nu.

    Moderen hjælper stadig , vasker og putter med hende og lægger hende selv til, når hun syntes det er tid til en tår mælk..:=) Så det er rigtig gode tegn.:=)

    Anne .. mange tak..


Kommentér på:
hvalp taber sig.. til trods for tilskud

Annonce