{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.276 visninger | Oprettet:

Åh nej.. Parret!! {{forumTopicSubject}}

Håber i er nogle herinde, som kan hjælpe med det her.. Prøver at gøre det så kort som muligt..

I går aftes var mig og kæresten ude at besøge mine forældre til aftenkaffe, som bor på "Lars tyndskids mark".
Vi havde som sædvanlig Luna og Diva, de rende ingen steder, heller ikke selvom Luna er i løbetid lige nu bliver de på grunden.
de ville ud at tisse ved 21 tiden og vi lukkede dem ud, 5min efter kaldte vi på dem, men kun Diva kom... Mystisk..

Min kæreste og min far gik ud og ledte med lommelygter og kaldte.. De hørte en hund hyle og fandt Luna omme i haven hængende sammen med en stor brun hanhund smiley

Fuck... Vi skal bare ikke have hvalpe..

Vil i dag ud at spørge på de nærliggende gårde, hvem der ejer en stor brun hanhund de ikke kan holde hjemme..

Mit spørgsmål er nu..
Lune skål ind og scannes om ca.20 dage for at se, om hun er drægtig, og hvis hun er skal hun have en abortsprøjte..
HVEM SKAL BETALE FOR DETTE??
Håber nogle kan svare på dette.

Jeg vil jo mene det er hanhundens ejer, da det skete på mine forældres grund (der blev taget billeder som bevis)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh nej.. Parret!!
  • #1   21. okt 2011 Overse venligst stavefejlene, det gik lidt stærkt smiley

  • #2   21. okt 2011 det skal du selv for du har pligt til at passe på din tæve også når hun er i løb

  • #3   21. okt 2011 Jeg tror ikke at i kan få ejeren af hanhunden til at betale i og med at begge hunde var løse.
    Det er kun noget jeg tror.. Jeg har intet jeg kan bakke det op med..

    Pøj pøj med den lille..


  • #4   21. okt 2011 Ved det ikke, men man efterlader da aldrig en hunhund i løbetid uden opsyn.. heller ik baaare lige 5 min. ville mene i selv ender med at betale..medmindre hanhundens ejere er til at tale med.. i efterlod jo trods alt jeres højløbske tæve ude opsyn

  • #5   21. okt 2011 Den nye slags abortsprøjte er "mild" og jeg ville give den med det samme hvis det var min tæve.

    Hvem skal betale...
    jeg er sådan lidt... I har altså også selv en stor del af skylden..
    Man lukker da ikke en højløbsk tæve ud for at tisse alene hvor der ikke er hegnet ind.

    Omvendt skulle den hanhund slet ikke befinde sig på jeres grund..


  • #6   21. okt 2011 Syntes også selv den er lidt svær.. Kunne også have bundet hende, men det havde nok ikke ændret noget

  • #7   21. okt 2011 Jeg tror heller ikke at I vil kunne få dækket dyrlægeregningen, da I har et betydeligt medansvar ved ikke at holde en løbsk tæve under opsyn eller forsvarligt hegnet ind.

    Du kan se et lignende spørgsmål her med svar fra advokat her:
    (link fjernet)


  • #8   21. okt 2011 Stinne P. Ja, hun var inde på mine forældres grund.. Omme i haven..

  • #9   21. okt 2011 altså.. hvis du ser rent juridisk på det.. Så er hanhunden på jeres grund og ergo er det ejerne der skal betale for de skader den har forvoldt..

    på den anden side.. i er sku ikke for kloge at lade en højløbsk tæve være uden opsyn, så på den måde bærer i selv en del af skylden..


  • #10   21. okt 2011 Giv hende en abortsprøjte nu istedet... I bør splejse med hanhundeejeren...

    Herhjemme lader vi ALDRIG tæver i løb være ude uden opsyn...


  • #12   21. okt 2011 Krumme - af ren nysgerrighed.. hvor står det henne ?

  • #13   21. okt 2011 Giv abortsprøjten nu... og så slå jerselv i panden med regningen fra dyrlægen..... men lader ALDRIG en løbsk tæve uden opsyn....

  • #14   21. okt 2011 Prøver lige at snakke med dyrlægen i dag, om hun kan få abortsprøjte uden at være scannet

  • #15   21. okt 2011 Uden ordentlig indhegning hænger i selv på den..
    jeg ville persoentligt snakke med hanhunde ejer og se om de vil betale 50%
    og ville ikke vente 20 dage med at få hende scannet men ville få det gjort med det samme...

    gjorde jeg selv sidst..


  • #16   21. okt 2011 det kan hun.. det fik min tæve 2 dage efter hun var blevet parret ved et uheld.. så scanning er ikke nødvendigt..

  • #17   21. okt 2011 Det var godt nok en dum situation at sætte sig selv i. Stakkels tæve. Det gør jo ondt når hannens penis svulmer op.
    Abortsprøjte om en god uges tid, og endnu én døgnet efter.

    Jeg vil mene at regningen skal deles, da ingen af jer var særligt smarte. Hanhunden skal holdes på egen grund, men en løbsk tæve skal holdes indhegnet.


  • #19   21. okt 2011 Der er da ingen der vil indrømme at det er deres hanhund, med en dyrlægeregning i købet.

    Altid hold 100% styr på tæver i løbetid. Det er at friste svage sjæle at tæven ikke er under opsyn.

    Vent 28 dage med at give abortsprøjten, for er den "gået tom" så spares sprøjten og pengepungen.


  • #21   21. okt 2011 Jeg ville også sørge for en abortsprøjte.
    Husk at der skal gå en uge efter parring, før sprøjterne gives.


  • #22   21. okt 2011 Jeg vil hellere betale for den sprøjte end min tæve skal føde små døde hvalpe..

    Man har ligesom selv ladet tæven blive parret på den ene eller anden måde..


  • #23   21. okt 2011 Hvis vi skal betale regningen gør vi det selvfølgelig, men ville være rart, hvis hanhundens ejer også havde noget af skylden..

    Har snakket med dyrlægen nu.. Og Luna skal være ude af sin løbetid inden hun får en sprøjte..


  • #27   21. okt 2011 Hun skal være heldig for at få dækket halvdelen.
    Man lukker ikke en løbsk tæve ud uden indhegning eller opsyn - det er simpelthen for dumt


  • #33   21. okt 2011 I skal selv holde styr på jeres hund, derfor kan i ikke laste andre for at jeres hund er blevet parret. Så tror ikke at der er ret meget at gøre i denne sag.

  • #34   21. okt 2011 Selvom tæven normalt bliver på grunden, ville jeg aldrig stole på det under en løbetid. Du ved jo reelt heller ikke om hun har været ovre og hente hanhunden et sted. Da Lúa var højløbsk, tilbød hun sig virkelig. Hun gned måsen hen over hegn samt stak enden op i hovedet på andre hunde.
    Støttede I ikke hundene, da I fandt dem sammenhængende?
    Man skal altid støtte hundene, idet at tævens forsøg på at vride sig fri kan gøre seriøs skade på begge parter. Hvis I havde støttet dem, kunne I lige have holdt fast i hannens hålsbånd og ad den vej fundet ejeren.


  • #36   21. okt 2011 Mega træls episode, ville også sakke med hanhund ejeren hvis de kan findes.
    Jeg har det problem at min nabo´s hund/e render ind i min have... De har lavet et hul i hegnet, og selv om jeg gentagne gange har bedt ejerne om at holde deres hunde hjemme, og få lavet hegnet så sker der bare ingenting!!
    Jeg frygter da også for mine tæver når de kommer i løbetid, og kommer hanhunden over der, ja så forlanger jeg godt nok også erstatning. Jeg er så træt af de køtere i min have, og den ene af dem stiller sig op og knurrer og gøer af mig når jeg vil jage den hjem!! Inde i min have vel og mærke...
    Har besluttet mig for at hvis jeg fanger en eller begge, så ringer jeg efter en der kan hente dem til et internat eller what ever!!!


  • #38   21. okt 2011 Må indrømme jeg ville være i tvivl her. Hvis i kan bevise jeres hund er blevet på grunden og har billeder af de hænger sammen, så tror jeg faktisk godt man kan forlange hamhundeejeren betaler.
    Men problemer er nok bevismateriale.
    Også hanhundeejere skal holde deres hund på egen grund. Også selv om tæven står på den anden side af hegnet. Det kunne jo være naboens tævehund.


  • #40   21. okt 2011 MGMGB: Nej det gør man ikke. Har selv spurgt på dyrehospital, og de rådede til at vente så længe.

  • #42   21. okt 2011 Tror ikke du får meget ud af at kræve halv skade ved hanhunde-ejeren..
    Men hvorfor ikke bare få neutraliseret tæverne hvis ikke i skal have hvalpe?? det er jo trods alt en smule hårdt får tæverne at blive ved med at gå i løb... Også slap i også for problemer fremover med løbske tæver og hanhunde.. ;o)


  • #44   21. okt 2011 Ulla M: siger ikke det er hårdt for alle tæver.. men jeg har selv haft 3 ud af 4 tæver, hvor de tabte sig voldsomt og slet ikke kunne fungere når de kom i løbetid.. og har flere gange fået afvide af dyrlæger at det bedste er at neutralisere dem hvis ikke de skal bruges til avl.. smiley

    Hvor ser du at jeg har skrevet det var unaturligt??? jeg konstaterede blot at det smarteste ville være at neutralisere tæverne, både fordi de så ikke skal i løbetid og fordi at ejer så slipper for at skulle have abortsprøjter flere gange end højst nødvendigt...


  • #46   21. okt 2011 Min dyrläge vil ikke give spröjten uden scanning.. Jeg har 2 gange prövet det og fik scannet på 35. dagen og derefter givet abortspröjte.. Ingen döde hvalpe der blev födt eller noget..

    Jeg vil så sige at det er fuldständig åndssvagt at lukke en höjlöbsk täve ud i en have der ikke er hegnet ind og så uden opsyn... Man lader ALDRIG löbske täver väre ude uden opsyn.. Den synes jeg i selv hänger på... Jeg ville aldrig som hanhunde ejer betale bare en krone af den regning


  • #48   21. okt 2011 Sikke da noget rod.


  • #52   21. okt 2011 OMG tänk at man ikke lärer at lade väre med at lukke sin löbske täve ud uden opsyn når det er gået galt en gang

  • #53   21. okt 2011 hvis man selv er skyld i en "skade" der er forvoldt på ens hund, her er det så en parring, tja så bortfalder retten til at man kan kræve erstatning. siger hundeloven.

    Og man må sige at det er selvforskyldt, når man lukker en løbsk tæve ud, uden opsyn, og i ikke indhegnet have. Det er noget andet hvis haven er forsvarligt hegnet inde, og hanhunden alligevel bryder ind, så skal hanhunde ejer erstatte...


  • #54   22. okt 2011 TS: Det nye præparat hedder Alizin, det er åbenbart ikke alle dyrlæger der kender det.

  • #55   22. okt 2011 Altså man efterlader aldrig en løbsk tæve ude alene.
    Men man lader altså heler ikke en hanhund rende ind på andre menneskers grund.
    Syndes godt i kan tillade jer at kræve han hunde ejere slår halv skade med jer.

    Men når det så er sagt syndes jeg i skal tage og vende i hovedet om i i det hele taget er ansvarlige nok til at eje en tæve, da det som andre siger åbenbart ikke er første gang en bliver parret i jeres varetægt.
    Har selv haft tæve i mange år og tro mig hun blev aldrig parret.


Kommentér på:
Åh nej.. Parret!!

Annonce