{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Stambogsføringsregler DKK {{forumTopicSubject}}

Er der nogen,der kan fortælle mig hvordan reglerne for stambogsføring er,når man ikke har Hundeholder eller opdrætterudd.Jeg mener at have hørt,at man kun kan få registreret 2 kuld hvalpe pr. år,når man "kun" er medlem af enten DKK,eller en af specialklubberne og altså ikke har de ovennævnte kurser/uddannelser,men kan ikke finde det på Dkk`s hjemmeside

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stambogsføringsregler DKK
  • #1   30. okt 2011 3 kuld på 5 år.

Selvom man avler uden tavle eller med en anden tavle, skal man i øvrigt osse have hundeholderuddannelsen (eller en anden relevant uddannelse) hvis man avler mange kuld hunde.
    Husker dog ikke præcist hvor mange kuld det drejer sig om når det ikke er under DKK

• #2   30. okt 2011 Hvis man opdrætter mere end 3 kuld hvalpe på 5 år, skal man – efter DKKs regler – erhverve et kennelmærke.

Det er kennelmærket du skal bruge hundeholder kurset til.

• #3   30. okt 2011 Det er 2 kuld pr år. Men det er så som Michelle siger ikke bare noget DKK siger.

Man må gerne lave de 2 kuld om året uden at have de uddannelser hvis man har et kennel mærke og det kan man sagtens have fra før de nye regler trådte i kraft.

• #4   30. okt 2011 Jo,men hvis man nu ikke har kennelmærke ,men er medlem i en specialklub under DKK,hvor mange kuld kan man så få registreret pr. år?
    Må hellere skynde mig at fortælle,at det ikke er mig selv det drejer sig om,men nogen,der har fået tre kuld på 8 mdr og det synes jeg ikke så godt om:((Og håber derfor jo ikke de kan få det sidste kuld reg.:((

• #5   30. okt 2011 Uden kennelmærke er det 3 kuld på 5 år.

Så de kan godt få de 3 kuld reg. Men så kan de altså ikke avle igen før der er gået 5 år -eller før de har erhvervet sig et kennelmærke (og dertil skal de have en hundeholderuddannelse)

• #6   30. okt 2011 Okay tak for svar,jamen så har de jo opbrugt deres "kvote"....Derefter tror jeg desværre at de avler videre uden stamtavle,det er penge penge og ikke andet end peng,der tæller.Det er chihuahua de avler,men heldigvis ser det ud til at markedet er mættet og de har et kuld liggende på 12 uger,hvoraf de ikke har sogt en eneste og nu er der kommet et nyt kuld.Håber at de brænder inde med dem og at de derved lærer at der ikke er penge i hundeavl:(((

• #7   31. okt 2011 En del tyder på at DKK fremover får regler, hvor man må få 2 kuld pr. år uden kennelmærke.

Tja

• #8   31. okt 2011 Lige pt er der to reglsæt ang. hvalpekuld og kurser.

Den ene er intern i DKK altså en regl for at kunne få stambog på hvalpene. Den hedder mere end 3 kuld på 5 år, så skal man have kennelmærke - og for at få dette skal man idag have hundeholderuddannelsen. Så her vil dem du kender ikke falde ind.

Den anden regl er lovmæssig i hundeloven, og der af fremgår det at har man mere end 2 kuld om året, så er man erhvervsmæssig opdrætter og skal have hundeholderkurset, søge tilladelse hos politi, samt leve op til visse miljøkrav. Her falder dem du kender under.
    Dette link er til denne bekendgørelse de skal leve op til: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2680

• #9   31. okt 2011 Det skal selvfølgelig lige siges, at man istedet for hundeholderuddannelsen v/DKK for at leve op til lovkravet, kan have taget en 2 årig dyrepasser uddannelse..

• #10   31. okt 2011 Super Ginne,tak skal du have:)Kan du også fortælle mighvem jeg skal melde dem til,kan ikke lige gennemskue det?

• #11   31. okt 2011 Efter hvad jeg kan læse mig til skal du have fat i politiet.

$ 1
    Må kun drives erhvervsmæssigt opdræt med politiets tilladelse.
    $ 2.2
    Hvis de med 3 eller flere tæver laver 3 eller flere kuld om året er det erhvervsmæssigt opdræt.
    $30+
    Det er politiet der skal føre tilsyn med stedet.

Så summa summarum. Politiet

• #12   31. okt 2011 Tak Lotte,det var også det jeg havde pejlet mig frem til:))
    Mon de gider og tage sig af sådan en sag.Synes generelt at det man hører,er at de ikke har recourser til at tage sig af ret meget der gælder den nye hundelov.
    Har tænkt mig at snakke med DKK`s jurist og høre om der er hold i den her sag og så se videre derfra.

Kommentér på:
Stambogsføringsregler DKK

Annonce