Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lange navne????
  • #1   7. nov 2011 De får kennelens navn og så et unikt navn. Fx hedder min Svejgaards Hercules.
    Han er fra deres h-kuld, hvor alle hvalpene hedder noget med h.

Nogle kenneler synes så at det er sjovt/fint med et længere navn. Så har de fx et kuld, som alle hedder noget med Magic of...

Så kan hvalpene hedde fx Kennel Storegaards Magic of Love, Kennel Storegaards Magic of Summer, Kennel Storegaards Magic of Hope etc.

Det er bare for at give dem et unikt navn, så man kan se, hvilken kennel de kommer fra og hvilket kuld.

• #2   7. nov 2011 nååå takk:)

hunden har 6 navne sat sammen i hans lange navn og undrede mig bare over hvorfor en hund skal bære rundt på sådan et navn:)

• #3   7. nov 2011 Når det er stamtavle navne får de jo minimum 2 navne da kennel navnet er på og så skal de jo have deres eget navn.

Så er der flere der har et fælles kuld navn ja eller alle hvalpene skal begynde med et bestemt bokstav.

Mine hvalpe får et fælles kuld navn og så skal de jo have deres eget navn også så de kommer op på 3 navne.

Da min den ene er fra et J kuld og jeg ville have et navn med H så fik hun så Joyful til mellem navn.
    Ja og den anden syntes jeg bare var kedeligt hvis hun kun hed Lila ud over kennel navnet så hun fik lige et ekstra navn på.

• #4   7. nov 2011 hunden bliver dagligt kaldt tais:)

men hans ''rigtige'' navn er rick riesen shake rattle and roll( med stave fejl)

• #5   7. nov 2011 Mine hedder;
    Legrant Land Bohema Born,
    Star Anakin's Space Traveler Laika

• #6   7. nov 2011 Ja, der er nogle opdrættere, som går helt over gevind med de navne, altså selve hundens navn og ikke bare kennelnavn og evt. navn på hundens far. Mine har heldigvis haft gode korte navne, første gang valgte jeg at beholde navnet som kaldenavn fordi jeg synes det var godt, og her anden gang fik jeg selv lov til at vælge navn indenfor rimelighedens grænser. smiley

• #7   7. nov 2011 m.t.: tais's navn er heller ikke kennel navn, det er hans rigtige navn, og det er godt nok langt:)

• #8   7. nov 2011 Ja, jeg må indrømme, at jeg synes det er lidt noget pjat med så lange navne. smiley

• #9   7. nov 2011 hih det bliver sjovt at oprette ham og hans navn;O)

• #10   7. nov 2011 Zoe hedder rigtig Vizantia ..... gud vide hvad det betyder smiley

• #11   7. nov 2011 Tja min hedder Murnley`s Anglian believer på tavlen og til dagligt at han bare Bazil :-)))

• #12   7. nov 2011 Mint 3. kuld hedder

Piccobello (kennelnavn)
    Cadillac's (vores kenneltema er biler)
    Cissie (hundens kaldenavn)
    B & T (forkortelse for Bianca & Tarzan) så ved jeg hvem der er forældre til kuldet.

Beckie starter med M kuldet til sin tid, og det er Mercedes kuldet.

A-kuldet hedder f.eks. Piccobello Audi's Aslan Of B&C

B-kuldet hedder f.eksl Piccobello Bentley's Billie Of B&L

C-kuldets navne er lidt anderledes, da DKK ikke kan håndtere B&T mere pga. nyt system hvis navnene bliver for lange. Derfor valgte jeg at droppe Of, men så længe jeg kan hitte ud af det, så er det vist OK. Forlanger ikke at mine hvalpekøbere skal forholde sig til hvilket kuld deres hund er fra.

1. gang kom 3 ud af 6 til at hedde deres hundestambogsnavn til daglig, Aslan, Aslaq og Argos

2. gang kom 1 ud af 5 til at hedde deres hundestambogsnavn til daglig, Billie

Denne gang kommer hele 4 ud af 6 til at hedde deres hundestambogsnavn til daglig. Det er min egen Cissie og så er det Cherie, Chico og Caro. Det synes jeg er godt gået. Clark afventer jeg navn på og Chuck er ikke solgt endnu. De bliver 7 uger i morgen.

Så selvom de har lange navne i stambogen, er det da herligt at så mange kommer til at hedde det til daglig.

• #13   7. nov 2011 Min tibetanske mastiff hedder i hendes stamtavle Durettos La Or Tseepo.
    Durettos er kennel navnet
    La er de to förste bogtaver i hendes mors navn(hun hed Lamto)
    Or er de förste to bogstaver i hendes fars navn (han hedder Orson)
    Tseepo er det navn hun har fået og som også er det jeg bruger til dagligt (det betyder smuk på tibetansk)

• #14   7. nov 2011 Anna D: Hvordan udtaler du Tseepo?

Jeg er lidt nysgerrig. smiley

• #15   8. nov 2011 Fordi det er super sjovt at finde på de navne:-) folk kalder den jo alt andet så i bund og grund er det jo ligegyldigt

• #17   8. nov 2011 Jeg udtaler det egentlige bare sepo

• #18   8. nov 2011 Anna D: Tak for svar. smiley

Kommentér på:
lange navne????

Annonce