Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  det lange navn?
  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
    #1   27. okt 2012 Hvis man har kennelmærke så kan man give sine hvalpe et langt navn inkl ens kennelnavn, men har man ikke kennelmærke, så må man kun give hvalpen et navn på stambogen.

• #2   27. okt 2012 Ginger: Selvom man ikke har kennel mærke, kan man godt give dem lange navne... Jeg har ikke kennel mærke endnu, men har taget kurserne...

Jackie's hvalpe hedder f.eks.: Madsen's Baronesse Bella

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
    #3   27. okt 2012 Jeg troede det var som Ginger skriver, hvad er grunden så til at tage et kennelnavn i FCI, hvis man kan reg så lange navne i DKK/FCI ?

• #4   27. okt 2012 Charlotte - Sådan var det "før i tiden", som Ginger skriver smiley
    Men ikke mere, det er lavet om!

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#5   27. okt 2012 Underligt, så er der jo ingen grund til at bettale for opdrætter udd. kennelmærke, hvis vi bare kan give dem et "kennelnavn" .

• #7   27. okt 2012 jeg skal først til at tage kurser i DKK nu og min hvalp - født 5.7.12 har 6 navne - reglerne blev lavet om i foråret i DKK smiley

• #8   27. okt 2012 når okay så blev jeg klogere tak for hjælpen alle sammen

• #9   27. okt 2012 hov Lajla og Fox - det tjekker de derinde - jeg fik først registreret min 4. gang pga jeg kom ind over andre kennelnavne smiley

• #10   28. okt 2012 Det bliver da noget frygteligt besvær så hver gang folk skal reg et kuld hvalpe, hvis de så skal forsøge sig flere gange for ikke at ramme et reg kennelmærke.

• #11   28. okt 2012 ja, det er endnu et gak ekspempel på de ændringer der er kommet hos DKK. Hvis man har kennelmærke, så SKAL kennelmærket stå før hunden navn - lidt øv hvis man har et von ... kennelnavn. Men sørme om ikke dem uden kennelnavn, kan kalde hunden lige hvad det passer og og dermed sætte von .... efter hundens navn .... rigtig øv øv.
    Desuden, så mister kennelnavnet jo sin værdi, når alle kan give hunden flere navne, så det ligner at der er kennelnavn.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#12   28. okt 2012 Synes godt nok det er tumpet, og at DKK skal ind og kigge hele 4 gange efter om navnet kan bruges, det er spild af tid, og medlemmernes penge !

• #13   28. okt 2012 Det var jo ikke for at genere DKK at de skulle ind og kigge 4 gange jo.... Jeg havde bare været uheldig at ramme et kennelnavn, og da der jo er ret mange kennelnavne er det nemt at bumpe ind i dem. Men håber da at navnet er ledigt stadigvæk når jeg får søgt om kennelmærke smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#14   28. okt 2012 Chi og ; Nej, men DKK bruger lang tid på at søge , og den tid går fra vigtiger ting !! Vil du have navn på dine hvalpe, så søg kennelmærke, ta opdrætter udd. og lav så hvalpe, de fleste kan altså godt vente med hvalpe, og ta tingene i den rigtige rækkefølge .

• #15   28. okt 2012 Jeg er tilmeldt kurserne, men man skal jo lige vente på de starter... Desuden var min tæve drægtig da jeg købte hende - så det ville være lidt svært at vente med det...

• #16   28. okt 2012 desuden er det ikke mig der har lavet reglerne om jo, det er DKK - og de må jo synes at de så har tid til det - jeg kan ikke have dårlig samvittighed over at jeg har fuldt reglerne i en klub, jeg havde været fuldt tilfreds med kun et navn hvis det havde været reglerne også smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#17   28. okt 2012 Hvem filan køber en drætig tæve ??

• #18   28. okt 2012 Jeg har for lææææænge siden indrømmet at det ikke var smart - og ville ikke gøre det igen. Men hun hørte bare til her hos mig og længere er den ikke. Men jeg har ikke igen tænkt mig at tage den diskution for det var slet ikke det emne der var taget op her smiley Det var det lange navn i DKK, som DKK har valgt skulle være muligt - jeg har blot benyttet mig af noget som DKK har gjort muligt. Længere er den heller ikke smiley Jeg svarede på hvad nogen i tråden spurgte om - og jeg havde selv svært ved at finde ud af hvilke regler der gjaldt da jeg navngav min hvalp, fordi der stod noget andet når man navngav dem over nettet end de sagde over tlf. Men hos DKK sagde de at det blot ikke var blevet ændret på nettet endnu smiley - men det er jo så lidt tid siden nu, så kan godt være at det er ændret nu. Men det var for at svare på spørgsmålet - ikke for andet smiley

• #19   28. okt 2012 Self er det ikke din skyld at det giver mere arbejde til DKK -du har ikkelavet reglerne.

Men jeg synes godt nok det er hul i hovedet, at reglerne er lavet om, for det er da meget tid der skal bruges på at tjekke navne nu.
    Og så kan man jo osse ryge i den situation at man søger kennelmærke med et navn som godt nok er ledigt som kennelnavn, men som en anden har brugt til sine kuld uden kennelmærke.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#20   28. okt 2012 Jeg klandre DKK ikke dig Chi og .

• #21   28. okt 2012 Michelle, jeg er sjovt nok enig med dig - jeg går og frygter at når jeg er færdig med opdrætter uddannelsen så er det jeg har kaldt min hvalp snuppet og så bliver det bare....mærkeligt og akavet fordi hun vil henvise til noget hun ikke er. Så jeg kan sagtens følge dig - jeg havde indstillet mig på at hun bare skulle hedde destiny og thats it, men så blev jeg gjort opmærksom på at reglerne var ændret og jeg håber, håber, håber og krydser fingre for at det er ledigt når jeg er færdig. Og er sikker på at når jeg har fået mit kennelmærke vil jeg også synes at det er endnu mere irriterende fordi det specielle ligesom er gået lidt af..... smiley
    Så jeg er ikke enig med DKK i at det er vildt smart, det de har lavet - synes også det er ærgeligt at der er slækket på avlsrestriktionerne - det tror jeg kommer til at ramme os bagi før eller siden smiley

Charlotte, så misforstod jeg - gider bare ikke blive klandret mere for køb af en drægtig tæve - jeg kan sagtens lære af mine fejl, men jeg gider ikke blive slået for dem for evigt ;).

• NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 84
    #22   28. okt 2012 Det er godt nok at pisse på de mennesker der har taget hundeholderuddannelsen samt købt kennelmærke - det er jo ikke ligefrem billigt. Hvad bilder DKK sig egentlig ind?! Ej hvor bliver jeg arrig lige nu smiley

Kommentér på:
det lange navn?

Annonce