{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Temperaturen er faldet til 35,4 C {{forumTopicSubject}}

Uhhh det er så spændende....
Kærestens ældste tæve (Jack Russell Terrier som mine egne) venter hvalpe og er på 63. dag. Hun har generelt en lavere temperatur end de andre og sniger sig sjældent op på 37 grader. Hun ligger normalt på de 36,5, men imorges var den nede på 35,4, så alt er gjort klar. Kassen har nu kun aviser og alt udstyr til fødslen er lagt frem. Alligevel viser hun ingen tegn på at der skal til at ske noget. Hun spiser og drikker som normalt, og hun sover som sædvanlig i stolen eller sofaen. Jeg synes heller ikke at maven er "faldet ned", hun ligner mere en overvægtig hund end drægtig. Så hun er kommet mere ud end normalt i håb om at den falder på plads.
Det er vores første kuld i hjemmet, så vi er nok bare mere paniske end man burde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Temperaturen er faldet til 35,4 C
  • #1   10. nov 2011 Har lige luftet hende og der blev tømt i stor stil smiley
    Men er det normalt at der ikke er nogen adfærdsændringer? Jeg venter jo på at hun skal begynde opblokningen, men der sker altså ingenting


  • #2   10. nov 2011 hun kan nemt blokke op uden at du opdager det

  • #3   10. nov 2011 Jamen så er det heldigt at jeg går hjemme for tiden, så jeg nemt kan holde øje med hende smiley

  • #4   10. nov 2011 det var da en utrolig lav temperatur...godt i ved hvad hendes normale temperatur er, ellers kunne man blive helt nervøs

    det er ikke alle tæver, der viser lige tydeligt at de opblokker. men i må nok forberede jer på at sove på skift i nat, selvom det ikke lyder til at være lige oppe over


  • #5   10. nov 2011 Hvis du spurgte min kæreste ville han ikke vide hvad hendes normale temperatur var, det er kun fordi jeg har forberedt mig meget til denne fødsel. Jeg tænkte også først at der måtte være noget galt med termometeret, men de andre (vi har 5 derudover) ligger mellem 37 og 38, så det fejler ingenting. Jeg har også lige taget hendes temperatur igen og den er steget til 37,3 så noget sker der da. Måske venter hun bare til at han kommer hjem fra arbejde - helt tryg ved mig er hun heller ikke og det er trods alt også ham der giver A38 ovenpå hvalpefoderet hvis hun ikke spiser det.

  • #6   10. nov 2011 ja tæven kan godt finde på at trække tiden ud, hvis ikke alt er som hun forlanger det.

    husk på at hun godt kan blive meget aggressiv overfor de andre hunde i flokken, også selvom hun ikke er det til dagligt


  • #7   10. nov 2011 Det var hun allerede for en uge siden og det gik desværre ud over den yngste og min hånd. Hun har fået soveværelset for sig selv, men hun vil helst være i stuen med de andre

  • #8   10. nov 2011 mon ikke det kommer, når hun får hvalpe, at hun så godt vil blive i ro inde i soveværelset...
    pas på med at de mødes, det kan altså gå grueligt galt


  • #9   16. nov 2011 En lille opdatering:
    Hun gik hele 5 dage over, men temperaturen svingede simpelthen så meget til sidst, at jeg gav op. Hun havde opblokning i 8 timer og fødte en lille hanhund blot 20 minutter efter at vandet var gået. Vi ventede spændt men der kom ikke flere, så han bliver forkælet i hoved og røv. Hun blev kun parret en enkelt gang og meget tidligt, så jeg håber at kæresten har lidt mere tålmodighed næste gang og lytter til hans kære kæreste. Han overvejer at beholde den lille gut, men med to hanner i forvejen og 4 tæver, ombestemmer han sig nok smiley Der planlægges allerede to kuld næste år med min tæve JRT og hans labrador, hvor efterspørgelsen er fin.


  • #10   16. nov 2011 et stort tillykke med hvalpen

  • #11   17. nov 2011 jeg regner ikke med at det er et kuld mellem din tæve og hans labrador, men to forskellige kuld

    det kan godt være fordi der kun var en hvalp, at hun har gået så længe, det er ikke altid de frigiver hormoner nok til at sætte fødslen i gang, når der kun er en.

    tillykke med hvalpen


  • #12   17. nov 2011 Haha nej vi laver ikke blandinger mellem JRT og Lab, det er to forskellige kuld smiley

    Jeg vidste ikke det med en hvalp, så lidt klogere er jeg blevet idag, tak. En god ven af kæresten har også allerede reserveret hvalpen og han kommer til at flytte til Tjekkiet med nogle erfarne JRT ejere. Vennen kommer tit til DK og vil så tage den lille med, så vi kan følge ham lidt. Han ville også se ham denne weekend, men det har jeg altså sagt nej til, dér er han alt for lille og modtagelig for sygdom, så istedet får han en masse billeder han også kan vise den danske familie i Tjekkiet.


Kommentér på:
Temperaturen er faldet til 35,4 C

Annonce