8.405 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

parring han vil ikke !!! parring han vil ikke !!!

Hej alle min hanhund er til parring hos en dejlig sød tæve men men han vil ikke, hun interessere ham slet ikke ! nogen der har et bud på det ? ejerne har haft 4 kuld på forskellige tæver og har aldrig oplevet det før med nogen anden hanhund . han er 28mdr kan det være aldren? mvh jena og thor

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parring han vil ikke !!!
  • #1   1. dec 2011 Det er ikke sikkert at hun er klar endnu

• #2   1. dec 2011 Måske hun ikke er klar, måske skal de hjælpe ham lidt på vej ? Er han slet ikke interesseret i hende ?
    Er tæven " testet" klar ?

• #3   1. dec 2011 nej måske hun bliver tjekket hos dyrlægen imorgen men selvom hun sætter numsen i hovdet på ham går han bare han gider hende ikke er det ikke lidt mærkeligt eller hvad jeg har selv ingen forstand på det men den lille hund vi har er klar bare der er en i naboskabet!

• #4   1. dec 2011 Hva` dag er tæven på? Måske han skal hjælpes lidt??

• #5   1. dec 2011 Underligt..Har de selv hanner ?

• #7   1. dec 2011 Nej han er ikke interreseret han kan finde på at knurre lidt hvis hun vil lege for meget

• #8   1. dec 2011 Lyder som om at det skal forsøges hos jer.. Er han normalt en der knurrer ?

• #9   1. dec 2011 ja jeg ved sku ikke nej de har ikke hanner de har aldrig oplevet det færog heller ingen de kender

• #10   1. dec 2011 ja han kan godt finde på at knurre men ikke tit og sjovt nok aldrig af små hunde kun store selvom han selv er stor

• #11   1. dec 2011 Små hunde, er hun ikke samme race ?

• #12   1. dec 2011 kan det ske han bare ikke kan lide tæver på den måde he he han har det godt hos dem han er så godt som bare flyttet ind siger de

• #13   1. dec 2011 jo jo men i al almindelighed er han meget glad for små hunde

• #14   1. dec 2011 det er broholmere

• #15   1. dec 2011 nej det virker underligt...... En hanhund er altid interesseret i en tæve, at han ikke vil parre hende , er måske fordi hun ikke er klar, men direkte afvisning virker underligt

• #16   1. dec 2011 findes der ikke hunde der bare ikke dur til at parre ?

• #17   1. dec 2011 jo det gør der ! Nogle inseminere så, men det kan jo diskuteres hvorfor hannen ikke vil ...

• #18   1. dec 2011 kan han være for ung han vil gerne snakke med hende de går tur sammen osv men han vil ikke lege hun er faktisk bare lidt irreiterende syndes han han vil hellere sove i fred

• #19   1. dec 2011 kan han fejle noget

• #20   1. dec 2011 Der er altså mange hanner der kun vil parre der hjemme, personligt ville jeg heller aldrig lade min hund parre nogen uden jeg var tilstæde imens.

Men det kan være det måske er hun ikke klar, ja der er flere muligheder.

Jeg havde en hanhund der ikke gad tæver, jeg kunne have ham hjemme når min tæve var i løb og han gad ikke engang glo på hende.

• #21   1. dec 2011 nu er det er ikke bare tilfældige menesker der har ham ! han er i jylland mens vi bor i kbh så man køre ikke bare lige vi syntes bare alle det var underligt og så ville jeg høre om der var nogen der havde et bud på hvorfor herinde

• #22   1. dec 2011 Jeg har også haft en hanhund som bare ikke gad springe på.. Han gad kun stå og snuse... Jeg mener så länge de ikke vil parre naturligt skal de bestemt ikke bruges i avl.. Jeg synes det er fuldständig vanvittigt at inseminere i stedet for

• #23   1. dec 2011 Altså det kan sagtens være fordi han ikke er hjemme.. Det er første gang og han er måske ikke helt tryg ved situationen...

• #24   1. dec 2011 der ønskes også naturlig parring ja vi tænker også lidt på usikkerhed grundet det nye og hans alder

• #25   2. dec 2011 jeg ville også lade parringen foregå i hans eget hjem, især hvis tæven bliver testet klar i morgen, og han stadig ikke vil, det kan nemt være at han vil kun føler sig sikker på hjemmebane, og med hjælp fra mor..:-)

• #26   2. dec 2011 Hvor længe har han været der ?

• #27   2. dec 2011 jeg har haft min han hund ude til parring hvor jeg var til sted og hun var på 13 dagen og hun var klare men han ville ikke.. så vi tog hjem til mig og 10 min efter sad de sammen

• #28   2. dec 2011 Den mest almindelige procedure er, at tæven kommer til hanhunden. Netop fordi især unge og uerfarne hanhunde kan blive så trykkede af et miljøskifte, at de overhovedet ikke tør forsøge sig, og slet ikke i tævens hjem.
    Og som nogle har nævnt, vil tilstedeværelsen af en anden hanhund også kunne få ham til at afholde sig.
    Da han desuden knurrer af andre store hunde, men accepterer små hunde, tyder det på, at hans selvtillid ikke er særligt imponerende, så han er måske slet ikke moden til parring endnu??
    Hvis ikke det er muligt at flytte parringen til hans territorie, burde de måske forsøge at sætte dem sammen på et neutralt område. Men forudsætningen er selvfølgelig, at tæven har ægløsning, så de burde faktisk have fået foretaget en progesterontest, inden hundene blev præsenteret for hinanden.

• #29   2. dec 2011 Husk de skal ikke gå sammen hele tiden. Man prøver og så skal de skilles ad. Så prøver man senere igen efter samme princip. Ellers mister de helt sikkert interessen. Det er dog ikke sikkert tæven har ægløsning endnu selvom hun stiller sig. Det falder nødvendigvis ikke altid sammen. Nogle tæver stiller sig dage før og dag efter. Progesteronvest ville være du kærkomment redskab.
    Held og lykke med det

• #30   2. dec 2011 Der er nu ikke langt fra Jylland til Sjælland. Normalt tager tæveejeren hen til hannen og er det for besværligt at køre hver dag så tager man en overnatning på hotel. Jeg har lige været i Dresden 750 km hver vej og 3 overnatninger på hotel. Det er hvad man må tage med som tæveejer. Hannen bliver nemt alt for usikker et fremmed sted.

• #32   2. dec 2011 er helt enig med Kennel ... sjælland/jylland er ikke langt.

men ellers kontakte Katrine i Hadsten... hun er super indenfor reproduktion...

• #33   2. dec 2011 Hvordan er det gået i dag ?

• #34   3. dec 2011 hej alle de har været hos dyrlæge og hun er klar og nu er det lykkes hurra håber så der kommer noget ud af det Vi har aldrig prøvet det før men hvis det skal være en anden gang vil vi helt sikkert at tæven kommer her , tak til jer alle

• #35   3. dec 2011 Når mine tæver er i løbetid, men ikke højløbske endnu, så kan de finde på at lægge voldsomt op til leg. Det gider min han ikke, så der siger han også fra af og til.

Sagen er en helt anden, når de vitterlig er højløbske!

Jeg vil gætte på, at tæven ikke er helt klar endnu.

• #36   3. dec 2011 Super godt at høre...

Kommentér på:
parring han vil ikke !!!

Annonce