6.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Toy puddel avlere/ blanding Toy puddel avlere/ blanding

Hejsa herinde.

Er der nogen der ligge inde med oplysninger om avlere af toy puddel blanding avlere?

Vi har kig på denne "race/type" men kan ikke rigtig finde de fornødende oplysninger om dem.

Vi havde fundet en hvalp i Midtjylland, men forsent, da den var solgt.

Nogen der kan hjælpe mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toy puddel avlere/ blanding
  • #1   6. feb 2012 Det tror jeg ikke er muligt. Blandinger falder jo aldrig ens ud, så at købe en blanding er at spille lotteri.

• #2   6. feb 2012 Øh hvilken type blanding, toypudler bliver jo bladet med næsten alt og du kan aldrig være sikke på at de altid falder ens ud, præcis som Anne skriver. Spørg den avler du havde fundet i midt jylland om hun kender flere avlere af samme blanding så kan du være heldig at finde en der ligner den der blev solgt.

• #3   6. feb 2012 Glemte lige, min er en blanding af en toypuddel og en malteser, du kan se billeder af ham på min profil, de kalder dem maltipoo, men der er sjældent nogle til salg i dk, men der findes flere i både tyskland, usa og england.

• #4   6. feb 2012 Tak for jeres svar.

Vi har allede spurgt dem, der havde een tilsalg, men hun kendte ikke rigtig nogen.

Grunden til at det skal være en toy puddel er at vi kan godt lide udseende på dem, om det så er blanding på cain terrie, goldenretriver eller anden, ja det er underordnet, idet vil alligevel kører ud og ser hunden inden.

Jeg kan desværre kun finde een der avler med pudler og jeg syntes de er noget oppe i pris, plus at de vil bestemme hvilken een hund i kuldet man kan købe.

Det er jeg ikke interesseret i, da de hunde vi har og har haft altid har valgt OS og ikke omvendt.

Øv havde håbet på at nogen herinde kendte lidt mere til det, men jeg må så bare se om jeg kan finde noget på nettet.

Se om vi kan finde en str. Mellem en cain terri og en goldenretriver, og som er børnevenlig.

Tak

• #5   6. feb 2012 Du er interesseret i en ren toy pudel?

• #6   6. feb 2012 Helle W - EJJJ hvor er han bare skøøøøøøøn.

Liv E - nej der skal være noget andet blandet i, da jeg ikke kan lide toy pudlen udseende, ja det lyder forkert, og jeg får sikkert hug nu, men familien er bare ikke til pudler, men blandinger hvor pudlen er med i.

• #7   6. feb 2012 Okay, det er jo en smagssag smiley

• #9   6. feb 2012 Jeg forstår simpelthen ikke den der "vi kan ikke lide toypudler, men vi kan godt lide blandinger af toypudler". Man skal aldrig købe en blanding af racer som man ikke ville have som ren race, man kan jo risikere at hunden får alle de træk ved toypudlen i ikke kan lide.

Jeg synes det hele virker utrolig lidt gennemtænkt.

• #10   6. feb 2012 Pia h, ja måske, men den hun vi har nu valgt os, og vi har ham stadig, han var hvalp da vi købte ham, desuden kender avler ikke os og hvad vi ser i en hund, så deri ligger det.

Anne Julie F. En ren puddel har en lang og spids næse, det har de fleste blandinger jeg har set ikke, plus størrelsen på en ren puddel er større end vi ønsker os, uanset hvad så er pudlen ikke vores type hund og jeg harbda ikke sagt noget støddende om pudlen + at mine bedsteforældre havde det der engang hed kongepuddel. Så det har da ikke noget på sig.

Men jeg vidste jeg ville få hug for ikke at kunne tænke mig en ren puddel, frem for en puddelblanding, ikke gennemtænkt, hmm så er det jo bare ikke dig jeg skal købe hund ved, hvis du ikke syntes det er gennemtænkt, plus igen jeg gentager lige mig selv, puddelblandingen får ikke næsen som en rigtig puddel har og heller ej højden.

• #11   6. feb 2012 Gitte, her bliver jeg nødt til at korigerer dig, blandingen kan godt få den spidse næse. Du kan feks finde maltipoo der mere ligner pudlen i hovedet, ligesom nogle er mere eller mindre krøllet, det ved man ikke 100% sikkert for hvalpen er født og det sammen tror jeg gælder for andre blandinger med pudel.

• #12   6. feb 2012 Gitte igen. Og selvom min ikke ligner en pudel så har en en del pudel temprament, og han er lærenem og smart, præcis som pudlen.

• #13   6. feb 2012 Helle W.

Jeg har endnu ikke set nogen med den spidse næse, jeg har intet imod kræmmerne en puddel har, ej hellere deres temperament, det eneste jeg ikke kan lide ved en puddel i forhold til andre hunde, er deres meget tynde ben, den måde de fleste pudlers hale er klippe på og ja så deres spidse næser.

Jeg er på ingen måde puddelhader, da vi i familien har haft pudler ind på livet, jeg kan bare ikke lide overnævnte dele på pudlen.

Som før skrevet, så har jeg endnu ikke set de overnævnte dele på pudlerblandinger, og desværre har de jo ikke været tilsalg, ja ud over hos dem hvor de ville bestemme hvilken hvalp jeg skulle have og ja det er sikkert en god ide for avler, men det er ikke noget jeg bryder mig om, da hundene vi har haft igennem 20 år, har valgt os og ikke omvendt.

Jeg er da glad for at du retter mig og ja, man kan aldrig vide sig sikker på hundens udseende før hunden er født, og det er jo også grunden til at vi leder.

Jeg ved dog fra andre avler, racehunde, at man mange gange kan frembringe det hos hunden, hvis hunhunden og hanhunden matcher sammen.

Vores hanhund er ren goldenretriver, men uden stamtavle, vi så både faderen og moderen inden vi så kuldet og det var vi da glade for, netop fordi det de 2 voksne hunde havde af temp. gik igen på alle hvalpene.

Nej jeg er ikke avler, men jeeg har haft mange hunde gennem livet, trænet hunde, og ved hvad jeg skal kigge efter.

Nu er denne puddelblanding bare faldet i min smag, da de er krøllet, charmerende, små og ja jeg kunne blive ved, det ændre ikke folks mening om min useriøse søgen, men hvis jeg finder en af disse typer/ racer, ja så er det sådan een vi vil have.

• #14   6. feb 2012 Der skulle have stået krøllerne, på en puddel. Sorry skriver fra en iPad, den ændre altså nogle gange min tekst, håber dog det kan læses og forståes alligevel.

• #15   6. feb 2012 Gitte, jeg forstår dig, jeg faldt også for min fordi han var så sød og havde en super sind. Kig evt på en Labradoodle blanding mellem puddel og Labrador ( President Obama har en sådan , de findes også herhjemme) og kan både ligne en pudel eller en lab i hovedet med mere eller mindre krøller

• #17   6. feb 2012 Obama har en portugese water dog, ikke en blanding.

• #18   6. feb 2012 Ups sorry, I har ret, jeg havde lige lidt rod i hjernecellerne. "GG"

• #19   6. feb 2012 Hej igen alle sammen.

Har set labradoodle, men jeg syntes de er for store. Vi vil gerne have en lille hund denne gang, da vores store hund er stor, ja det lyder forkert, men jeg mangler en hund jeg kan have med i sofaen uden at blive smid ud af den.

Min mand har vores stor hund med i sofaen og så er der ikke plads til mig, heeh, og så har vi også en lille datter, som gerne skulle have en hund hun kan gå med uden næsten at blive trukket omkuld, ja bortset fra at vores store hind godt kan mærke forskel på om det er os voksne der går med ham eller bettepigen.

Er bare faldet for de små sjove, søde, nuttede hunde

• #20   6. feb 2012 Hvad med coton de tulear, bichon frisé eller bolognese? De kunne måske ligne til forveksling, men er knap så "spidse". smiley

• #21   6. feb 2012 Her er billeder af "Bolognesen"
    http://hundegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=70390
    De er da bare skønne!

• #22   6. feb 2012 Hanne L: endelig een der ikke ser sneversynet på mit indlæg tak.

Søster McFluff, jep dem har jeg også kig på, kan bare ikke rigtig finde nogen tilsalg.

Inge R, tak for dit link, kigger lige.

Tak

• #23   6. feb 2012 Inge R, rigtig søde og jo ala den, du linker til, bare lige i overkanten til hvad jeg har penge til, men man får jo også hvad man betaler for, så prisen må jo være okay normal smiley ikke at misforstå, men så mange penge har jeg ikke lige til en hund her og nu, så skal der spares, til sådan en skønhed.

• #24   6. feb 2012 Tjek DKK's hvalpeliste, der kan jeg da finde hvalpe af både coton de tulear og bichon frisé

http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=60

• #25   6. feb 2012 Liv E, okay, prøver jeg, der havde jeg ikke lige tjekket. Tak

• #26   6. feb 2012 Skam så lidt smiley Håber du finder den helt rigtige hund for dig smiley

• #27   6. feb 2012 Liv E tak det gør jeg også, og det var altså ikke for at kretiserer pudlen, den er sød nok og har et fantastisk sind.

• #28   6. feb 2012 http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/niedersachsen/hunde/mischlinge/u95844
    Så må du til Hamborg og hente hunden smiley

• #29   6. feb 2012 Prøv også og kig på de tre annoncer under "den store".

• #30   7. feb 2012 Inge R, puha sikke da noget, men nu spørger jeg meget dumt, hvordan dælen kan det være der er SÅ stor prisforskel på hunde i Tyskland i forhold til Danmark???

Det fatter jeg ikke.

Tyske hunde impoteret til Danmark, må de godt avle også, eller hvordan er reglerne der. Ja avle er nok forkert, udstille må jeg hellere skrive, for avl har vi nok af i DK.

• #31   7. feb 2012 Hvis hunden har en stamtavle fra FCI (hedder moderorganisationen)
    kan den udstilles i alle lande.
    Man kan godt købe en tysk hund og få stamtavlen overflyttet til DK, mod betaling.
    Hvorfor der er så stor prisforske,l får du nok en masse bud på.
    Mit er: At alt i Danmark er dyrt i forhold til udlandet.
    Om det er en hund, dyrlægeregninger, 1l mælk eller vin, briller ja faktisk alt.

• #32   7. feb 2012 Inge R, ja okay, så blev jeg så meget klogere, ja selvfølgelig er alt dyrt i Danmark, men så stor prisforskel har jeg nu aldrig set, nu tænker jeg på linket du gav mig, tænk at hunde er så meget dyre i DK end Tyskland, hmm, stof til eftertanke.

Nogen der ved hvor meget det koster at få papir på hunde til DK?

• #35   7. feb 2012 Maj-Britt - tak for linket, men jeg har altså hund nu og har haft mange hunde gennem live, trænet dem - så jeg ved godt hvad det vil sige at have hund. Jeg træner bare hunden på dens præmisser ikke ikke som enhundetræner ville gøre, da ikke alle hunde kan magte det, men trænes skal de alligevel, bare på en anden måde.

Pia H - ja det så jeg bagefter, vores hund gåt ind under vores alm. hundeforsikring, det koster 875 kr om året, og forsikringen dækker skader ved 400000 kr incl. Dyrlægen hvis der sker vores hund noget- vi betaler ca 800 - 1000 kr om måneden på våres hund, incl Udstyr, foder, dyrlæge osv. dog uden pension, for som selvstændig er det svært at komme på ferie, men har gode venner der tager ham, hvis der skulle blive noget med os og vi ikke selv kan tage vare på ham, de har nøgle til vores hus, og henter jamberne.

Så jeg ved godt hvad det vil sige at have hund, bare ikke alle de oplysninger som dett kræver HVIS man ville udstille, som jeg måske godt kunne tænke mig, måske måske måske.

• #39   7. feb 2012 Begge 2.

Mener da helt bestemt jeg har æste på nettet at man også kan med en puddelblanding, da den er reg. som Theo/race i 1992, men kan da godt være jeg tager fejl.

Jeg er bestemt heller ikke udkig efter den billigste hund, da den billigste hund også kan være indavlet, og det ønsker jeg heller ikke.

Min prisklasse af hund afhænger af hundens race og type, jeg undersøger markedet netop for at se hvor mange penge jeg skal sparer sammen smiley jeg har ikke tænkt mig at kører til Tyskland,mea der er så mange gode hunde i DK.

Maj-Britt - nårh det har jeg prøvet at kigge efter, syntes bare ikke jeg blev meget klogere.

Har kig på en hvalp, som jeg syntes er skøn, den er ikke billig efter min pengepung, prøblemet er lige nu at jeg lige skal have overtalt min mand, finde de resterende penge, have solgt min hest (grunden at jeg ikke kommer til at ride det næste 1 1/2 år) og så har jeg penge, så håber jeg bare avleren har tid tilnat vente på mig og pengene.

Det er tilgengæld en hund efter vores smag, lille sød, charmerende og en min datter ville kunne have meget sjov med.

Håber bare avler kan vente, da de allerede er klar til at komme hjemmefra.

• #42   7. feb 2012 Pia H, og hvis avler har hunden nu jeg er faldet for, tror du så stadig de vil vente?

Ja jeg må indrømme jeg er klar til at lave en deal med avler, for denne hund er bare så charmerende og jeg er faldet pladask for den, og det sker altså ikke ret tit (det er sket med ham vi har nu) og ja alle vampe er søde, men nu har jeg kigget meget nærmere på denne hvalp og dens forældre, og kan kun fortælle hvad jeg ser, en hund der vil passe rigtig godt ind i vores familie, stamtavle eller ej, udstilling eller ej, det er hvalpen der har betydning for mig og ikke om den har papir eller ej, det er jo ikke papirerne jeg skal passe, klappe, træne, gå ture med, svømme med, nej det er hvalpen og helt ærligt, Pia, du ville selv falde for den, hvis ikke du havde hunde, den er bare skøn, udtrykket i sig selv siger, "kom til mig og jeg vil elske dig".

• #44   7. feb 2012 hvad med en lagotto???

tænker at det da burde være muligt at finde en race der passer dine behov om omvendt

• #45   7. feb 2012 Pia H - nope sådan foregår det ikke med mig, jeg må så hellere fortælle at i min tid har vi har, cocker spaniel, springer spaniel, "staves" cheferhund, blandingshund gravhund/boxer og nu goldenretriver, så jeg ved hvad jeg ser, nogen fra hvalp, nogen fra voksen.

Jeg ser gerne forældre før jeg ser hvalp, netop fordi hvalpe er kære, men også fordi jeg helst vil se hvordan forældrene er.

Den jeg kigger på nu har stamtavle, er raceren og som skrevet, jeg køber ikke for at købe.

Kennel Diamond Ones C - ørh kender ikke den du henviser til!?!

• #47   7. feb 2012 Søster McPuff - mange tak, kigger lige på dem.

Kommentér på:
Toy puddel avlere/ blanding

Annonce