{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.601 visninger | Oprettet:

Broholmer? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har indtil nu kun haft Bernere, men efter at have mistet Argento kun 7 år gammel forrige uge, er jeg nu ved at undersøge andre racer.

Broholmeren har før tiltalt mig pga dens sind, ihvertfald det jeg har læst om dem, så derfor er de kommet i min overvejelse igen og jeg er interesseret i at høre mere om dem og høre om I evt. kender nogle opdrættere som man kan besøge? (Jeg ved, at der er streng kontrol med broholmerne i Danmark med Broholmerselskabet, og det er jeg helt indforstået med, derfor er jeg kun interesseret i opdrættere fra DKK)

Som jeg kan læse er deres sind meget som Berner Sennen, men lidt mere vagtsomme... Er der nogen der har Broholmere som kan sige om det passer?

Det lyder også til at være en sund race ud fra beskrivelserne, men er der sygdomme som man skal passe på? Passer det at de bliver ca. 12 år? (Ved godt at det kan variere fra hund til hund, men jeg mener om de fleste når i den alder)

Hvis I ikke vil skrive opdrætterens navn osv. her må i også meget gerne skrive en privat besked smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Broholmer?
  • #1   4. mar 2012 Jeg har kendt to broholmere med DKK tavle, en tæve og en hanhund - begge to fantastiske hunde med rigtig gode sind - de kunne omgåes alle hunde i vores hundeskov - store som små.
    Og ja de skulle indgå i avlsarbejdet gennem broholmerselskabet. Jeg ved hanhunden indgik i avl, men tæven havde ikke nået det, da jeg mistede forbindelsen med dem.

    Men helt bestemt en dejlig race og et flot avlsarbejde de gør i Broholmerselskabet.

    Er det ikke noget med, at der hvert år er er muligt at komme og tale med opdrætterne af broholmerne på slottet/herregården Broholm på Fyn?
    Jeg har ihvertilfælde haft en kollega der har været dernede og se på broholmer, hvor hun så flere forskellige typer og snakkede med opdrættere.


  • #2   4. mar 2012 Okay mange tak for den info smiley Det træf skal helt sikkert undersøges! Hjemmesiden for Broholmerselskabet virker desværre ikke rigtigt, ihvertfald ikke her, men så må jeg skrive til dem og høre hvornår det er smiley

    Ja det med at de skal indgå i avlen har jeg også hørt og jeg har intet problem med at skulle udstille, mentalteste, avlsgodkendelsestest og hvad der ellers skal til, det er jo kun med til at sikre at racen beholder standarden smiley


  • #3   4. mar 2012 Jeg kan ikke fortælle dig om Broholmeren, men vil bare fortælle at jeg har haft besøg af tidligere Berner ejere der vil have Landseere istedet fordi deres sind minder om hinanden og de ikke tør købe Berner mere fordi de har mistet deres hund alt for tidligt. Så prøv evt. at kigge på Landseeren også.

  • #5   4. mar 2012 Mange tak smiley
    Landseer kender jeg nogle stykker af og de er også rigtig dejlige hunde, men de har lige en tand mere pels end berneren og det er jeg ikke lige så interesseret i smiley
    Jeg vil heller ikke sige at jeg går væk fra berneren, det er en herlig hund, men når man lige har mistet en hund så pludseligt så kommer der tanker i hovedet på en (og broholmeren var faktisk oppe at vende før jeg fik Berner også ;))


  • #6   5. mar 2012 Torben Elmedal er nu ikke formand for Broholmerselskabet mere - og har ikke været det i et par år :O)

    Jeg har en Broholmerhan på 7 måneder, og dejligere hund fås ikke. Han er noget af det mest rolige og omgængelige. Meget social, kærlig og også meget vagtsom. Og i fuldstændig balance med sig selv, som en broholmer skal være. Og han trives fint med mine 2 andre hanhunde af anden race.

    Du er velkommen til at kigge på Humles side: www.broholmerhumle.dk

    Nyvangsskuet i Holbæk er den 13.05.12 - her kommer omkring 50 Broholmere.

    Skuet på Broholm slot er den 18.08.2012 - og en fantastisk oplevelse.

    Der er allerede givet mange parringstilladelser i 2012 - så vi håber, der kommer mange hvalpe i år.

    Broholmerselskabets hjemmeside er: www.broholmeren.dk - og jeg vil råde dig til at kontakte hvalpeanviseren - hun kan måske henvise dig til en opdrætter i dit område, som gerne vil vise sine hunde frem.



  • #7   5. mar 2012 Mange tak smiley
    Jeg har været inde på Humles side siger min computer smiley Dit link må have ligget på en af de mange sider om Broholmere jeg har gennemtærsket de sidste dage smiley
    Jeg skal ikke have en hvalp lige nu, men vil gerne kigge og undersøge i god tid smiley


Kommentér på:
Broholmer?

Annonce