{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Broholmer...
  • #1   24. apr 2013 Det nemmeste er nok at kontakte specialklubben.
    Så vidt jeg ved er avlen så kontrolleret i broholmerregi at man som køber bliver tildelt en avler afhængig af ønsker via specialklubben og man kan "risikere" at få avlsforbud eller det modsatte afhængig af hvalpens kvalitet..


  • #3   25. apr 2013 Bare husk at få tjekket, om dens forældre er ordenligt sundheds undersøgt...
    De er begyndt at døje meget med:
    Entropion
    PRA
    HD
    Allergi
    -og så var der en ting mere som jeg ikke kan huske


  • #4   25. apr 2013 Der er ikke lang ventetid på en broholmer for øjeblikket. Jeg vil skyde på 4 måneder. Men kontakt vores hvalpeanvisning på hvalpeanvisningen@broholmeren.dk.
    Det er ikke korrekt at vi ser flere broholmere med entropion eller det modsatte. Jeg har heller ikke kendskab til broholmere med PRA. Måske en enkelt.

    Mht allergi. Vores nye sundhedsundersøgelse viste at mange broholmere har hudproblemer. Men en nærmere undersøgelse viste, at flertallet af hudproblemerne ikke er allergisk betingede. En del skyldes mangel på omega 3 og 6 i kosten.
    Sammenholdt med andre store racer har vi ikke problemer med HD i udpræget grad. Faktisk har færre broholmere hd D + E end tidligere, dette pga vores avlsrestriktioner.

    Der udstedes ikke avlsforbud i flæng. Jeg kan kun komme i tanke om meget få hunde med registreret avlsforbud. Men det er rigtigt at avlen stadig styres af selskabet i samarbejde med vores opdrættere og at hundene skal avlsgodkendes.

    At man får tildelt en opdrætter er en skrøne. Vores hvalpeanvisning fungerer som i alle andre specialklubber. Man anvises kronologisk efter hvornår man blev skrevet op og hvilke ønsker man har til hvalp. Man kan frit sige nej tak til hvalp fra en opdrætter og mister ikke sin plads på ventelisten af den grund.

    Hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte mig på trine@broholmeren.dk.


  • #5   25. apr 2013 Trine B: Godt du kommer på banen med noget valid info smiley
    Som jeg skrev var jeg ikke sikker, bare noget jeg havde hørt igennem andre, som heller ikke har broholmer, så 'skrøne' er nok ikke helt skævt smiley


  • #6   26. apr 2013 Tusinde tak for nogle brugbare svar!! Det er min søster der er forelsket i racen. Hilsen Pernille

  • #7   26. apr 2013 Der er rigtigt mange skrøner og historier om Broholmeren, så jeg forstår faktisk godt at det kan være svært at finde rundt i ;0) Nogle har lidt hold i virkeligheden og er tilbage fra starten af rekonstruktionen, hvor der var mange krav om alt muligt.

    Alle kan blive skrevet op til hvalp og opdrætteren bestemmer suverænt hvem han vil sælge hvalp til. Ligesom ved alle andre racer. De fleste sælger dog kun til medlemmer af Broholmerselskabet.

    Der er ikke længere avlspligt - men for at fortsætte rekonstruktionen vil vi selvfølgelig gerne have de bedste hunde i avl, forudsat de er sunde. Min hanhund, som har en god type kommer fx ikke i avl pga dårligt hjerte.

    Man skal ikke bo på landet på en stor gård for at få broholmer. Jeg bor i et helt alm villakvarter med mine 2 broholmere og mine 2 Petit'er.

    Din søster kan evt kigge på min hjemmeside: www.broholmerhumle.dk

    I løbet af foråret og sommeren laver vi pr-arrangementer flere steder i landet. På forskellige dyrskuer og lign.


Kommentér på:
Broholmer...

Annonce