{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.185 visninger | Oprettet:

hvalpen kan ikke gå {{forumTopicSubject}}

hejsa allesammen. vores husky fik hvalpe for næsten 4 uger siden. 3 hanner og 1 tæve. hun var den første der blev født. hun tager fint på men vejer kun det halve. (hannerne er meget tykke) hannerne kan gå og løbe en smule, men hun kan slet ikke gå, hun kravler/slæber sig selv afsted. hun bruger bagbenene til at skubbe sig frem.. er det normalt at der går så lang tid eller skal vi en tur til dyrlægen med hende? smiley

håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe os:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpen kan ikke gå
  • #3   8. maj 2012 Jeg ville heller ikke overveje det så længe, når forskellen er så stor.. Så de kloge hoveder kan i min verden kun være dyrlægerne - de vil kunne give dig det rette svar, det kan ingen herinde, bare ved din beskrivelse!!

• #4   8. maj 2012 Jeg synes heller ikke det lyder helt optimalt, jeg ville nok også lige smutte en tur forbi dyrlægen med hende.

Ønsker dig held og lykke med det, og håber at det ikke er noget alvorligt

• #5   8. maj 2012 Det lyder underligt. Vores hvalpe kunne bestemt gå da de var tre uger. Spørg dyrlægen.

• #6   8. maj 2012 Mine hvalpe kunne også så småt gå, da de var 3 uger. Begge på samme tid. Har hannerne kunne gå i lang tid eller er de først lige begyndt på det?

• #7   8. maj 2012 En af vores hvalpe var også længere om at komme op og gå end resten af kuldet. Jeg tænkte at han måske var "svømmer" som jeg kunne læse om på nettet. Jeg forestillede mig mange ting - men han var bare lidt langsommere end de andre (og så også den tykkeste).

• #8   8. maj 2012 Lyder underligt.. Ville ringe til dyrlægen smiley

• #9   8. maj 2012 jeg havde også en gang en hvalp (dansk svensk gårdhund) som ikke kom op at gå som sine søskende. Det var et defekt forben, måske efter en skade som den kunne have fået som helt nyfødt hvalp. Så få den hellere kigget på af dyrlægen.

• #10   8. maj 2012 Mine har kunne gå da de var 14 dage - altså de rejste sig på alle fire og kunne gå nogle skridt og trimlede så omkuld - rejste sig igen på alle fire og gik så igen lidt, for så at vælte.

Da de var fire uger rendte de rundt i haven og kom når man fljøtede - så det at din hvalp ikke kan gå er bekymrende, og jeg synes du skal tage kontakt med en dyrlæge.

Her er mine hvalpe 4 uger og en dag og de er ude og spæner efter en tom flaske;

http://d16cgiik7nzsna.cloudfront.net/3c/68/i47999036._szw1280h1280_.jpg

• #11   9. maj 2012 MÅSKE skyldes det, hvis hvalpene går på et underlag af aviser.
    De er nemlig glatte og hvis hvalpen har tendens til slappe ledbånd, kan den ikke stå fast på benene.

Da mine hvalpe i sin tid var i samme alder, oplevede jeg, at de nærmest "skøjtede" rundt a´la Bambi på isen.
    Dette i sig selv KAN senere pga. overbelastingen af leddene give ledproblemer (bl.a. løse knæ, PL)for hunden som voksen.

Jeg skiftede aviserne ud med noget super tyndt nålefilt. Det koster ikke alverden og kan også tåle nogle ture i vaskemaskinen.

Derefter fik hvalpene benene fint ind under sig og kunne nu stå fast og løbe fint rundt uden at "skøjte".

• Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 13 Emner: 58 Svar: 259
    #12   9. maj 2012 Hej hunde ejer
    du har helt sikkert en svømmer hvalp.. jeg har selv lige haft sådan en..

og som en anden siger.. den skal ud og gå og du skal hjælpe/træne med den alle de gange du orker det på en dag.. og det med det samme smiley

det skal være på et underlag hvor hvalpen kan stå fast uden at glide/skride ud med benene... jeg satte med og "samlede" benene på den

det var bagbenene den ikke kunne få med op...de gled tilbage og han lignede en lille frø..

det er vigtig hun kan løfte hoved og brystkasse så de er fri...kan hun det??? ellers skal du tage til dyrlæge med hvalpen..ellers kan den næppe overleve..da der er risiko for at vægten maser den..

har du brug for at vide mere kan du bare sige til ... det er ikke længe siden jeg har været det igennem :))

• #13   9. maj 2012 Hvis hvalpene er 4 uger kan de komme ud og gå på fliser eller græs.

• #14   9. maj 2012 ja jeg vil også sige en svømmer....

og er da også lidt bekymret over den anden hvalp, for som Kennelmor siger, så spæner hvalpe på den alder rundt i hele huset+haven....der er meget gang i en 4 ugers hvalp

• #15   9. maj 2012 Vil du give en melding når dyrlægen har set hvalpen?

• #16   9. maj 2012 Hvordan går det?

• #18   10. maj 2012 Har selv haft en hvalp der ikke kunne gå som de andre. Han skred simpelthen ud på underlaget så vi tog ham tit op og satte ham på vores gulvtæppe og samlede bagbenene på ham og faktisk lærte ham at gå. Det gik meget hurtigt og så spænede han afsted sammen med de andre hvalpe. Vidste faktisk ikke at det var en "svømmer" men som beskrivelsen af det så var det det. Held og lykke

Kommentér på:
hvalpen kan ikke gå

Annonce