{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Kan det nu også passe? {{forumTopicSubject}}

Hej

Min hund blev parret i slutningen af marts måned, så hvis hun er med hvalpe står hun til at føde d. 30 eller 1..

Men, hun er ikke begyndt at vokse over maven endnu, men har lagt mærke til at hvis man trykke på hendes patter kommer der en smule hvidt ud, kunne dette vær tegn på mælk.

Hun er en papillon, så hun får jo ikke så mange hvalpe så kan det være at man bare ikke rigtig kan se det før om en uge, hvalpene er jo hellere ikke så store..

Hun er begyndt at blive ekstremt opmærksomhedskrævende på det seneste, følger en i røven konstant, og sidder og små piver for sig selv hvis vi ikke snakker med hende..

Er der andre ting der kan være tegn på drægtighed, og kan hun også bare være falsk drægtig? synes bare jeg har læst mig til at hunden opfører sig lidt underligt de første par uger efter parring og så går det over igen..

Hun slikker sig enormt meget nede ved underlivet, og er begyndt at blive meget lyserød, dette tror jeg dog ikke er på grund af slikkerriet..

Nogle der kan hjælpe? smiley

Og nej, hun har ikke ondt nogle steder, piver ikke når man rør hende eller noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det nu også passe?
  • #1   14. maj 2012 du kunne jo få hende skannet for at være sikker........

    det at hun slikker sig, hmmmmm det burde hun da ikke....

    jeg ville få hende tjekket ved dyrlæge for en sikkerheds skyld
    held og lykke, håber der kommer små vapser .o))


  • #2   14. maj 2012 Hvis det fortsætter og der stadig ingen tegn er på en "synlig" gravid hund er det også dyrlægen der får et besøg smiley

    Hun plejer at være meget kontaktsøgende normalt også, men i løbet af de sidste par dage er det blevet "værre",.. Hun skal helst være med hele tiden, sågar på toilet., men det er ikke sådan hun opfører sig overfor min kæreste, det er kun mig hun følger efter,..

    Hun har haft det med at gå lidt frem og tilbage, og nu er det kun mig hun virkelig holder øje med, kan dette være fordi han har skubbet hende lidt væk pga. noget arbejdsrelateret, og hun har skulle finde ud af hvem hun kunne stole 100 % på?, for jeg har jo snakket med hende hver gang hun er kommet?


  • #3   14. maj 2012 Jeg synes du skal få hende scannet. Med få hvalpe kan fødslen få store problemer for tæven.

  • #4   14. maj 2012 Hmm...
    Havde en gang en hest som dyrlægen og eleven nægtede at tro på var i fol, men søreme så om ikke der lå et ti mdr. gammelt føl (levende foster, eller hvad man kalder det) i maven. Så jeg vil aldrig sige aldrig om dyr igen efter dengang.


  • #5   15. maj 2012 Du kan også tit se det på brystvorterne, når mine har været med hvalpe voksede de ret hurtig og blev lyse/eller lyserøde.
    Men gå en tur til dyrlægen for at få ham/hende til at mærke på din hund....


  • #7   15. maj 2012 Okay,, Mange tak for de gode råd.. smiley

    Er det meget normalt at de små hunde kun får én, og det er jo hendes første gang..


  • #8   15. maj 2012 Ja det er normalt at de kun får 1-2 hvalpe. Og derfor skal hunden ofte scannes og røntgenfotograferes så man kender antallet, samt ved om hovederne er små nok til at passere fødselskanalen. mange små hunde ahr tendens til fødselsproblemer og dermed større risiko for kejsersnit.
    Men dette ved du vel?


  • #9   15. maj 2012 Ja.. Jeg har læst mange sider nu omkring fødsels, og især ved små hunde..
    Vi har en dyrlæge ved hånden hvis der skulle opstå komplikationer.. meen, nu skal vi lige se om hun overhovedet er med hvalpe smiley


  • #10   15. maj 2012 hvis jeg var dig, så ville jeg få en tid til en røntgen i næste uge, for så er du så tæt på fødselstidspunktet at en røntgen stort set er 100% sikker i forhold til hvor mange hvalpe der er.

    En røntgen kan dog ikke sige om det er levende eller døde hvalpe, men så ved du hvor mange hun skal have ud.

    Netop også som Nicolai og Malene skriver: så ved du også om du skal tage særlige forholdsregler hvis der nu kun er 1 eller 2, for så vil det kræve du skal gøre en ekstra indsats både under fødslen og i de min. 8 uger.
    Nogle gange kan tæven også have svært ved at få veer når der kun er 1 eller 2.

    Så mit råd ville være en røntgen.


Kommentér på:
Kan det nu også passe?

Annonce