{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Stambog og chip i DRU {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg kan godt lide at have styr på tingene, og gerne så tidligt som muligt, derfor søger jeg nogle der kan svare på stambog og chipning af små hvalpe.

Min plan var at sende papirer osv. ind til DRU når Chica´s hvalpe var 3 uger, for at få dem hjem i god tid, men er nu lidt i tvivl.

Vil gerne bestille dem så tidligt som muligt smiley

men så kom jeg til at tænke på chipningen, og som 3 uger gamle, så er det helt sikkert de er alt for små til at blive chippet, og så går det jo ikke.
Det er små pomeranian hvalpe, vi snakker om.

Hvornår får i dem Chippet, og hvornår bestiller i stambøgerne?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stambog og chip i DRU
  • #1   8. jul 2012 de behøver ikke være chippet før du bestiller stambøgerne. stambøger skal bestilles inden de er 6 uger.

• #3   8. jul 2012 jo, det står uden på tavlen, men det er enten opdrætter eller dyrlægen der sætter det på.
    jeg beder altid mine hvalpekøbere tage stambogen med til dyrlægen første gang de skal det, for at tjekke at jeg/min dyrlæge, har sat det rigtige nr på.

• #4   8. jul 2012 Det bør være klubben, der skriver id nummeret ind i stamtavlen. Det må I se at få lavet om i DRU. Der kan jo snydes så vandet driver.
    I DHL, er det klubben som skriver idnummeret ind i stambogen.
    Med små race kan det være vanskelig at overholde loven med chipning inden 8 uger, fordi de er små, men hvis racens hvalpe generelt er meget små kan der opnås dispensation. Hvalpene må så ikke sælges før chipningen har fundet sted.

• #7   8. jul 2012 Fru Pomrus, nu hvor du lige er her, jeg kiggede på DHLs side, men kan ikke rigtig finde ud af om der er nogen reskrektioner inden avl, er der det?

• #8   8. jul 2012 Tak for dine tråde Thomas S : )
    Jeg er jo ikke i DRU og heller ikke i DKK, så der er mange der har en dårlig mening overfor min klub, men jeg bliver sgu mere og mere forundret over DRU, ingen PL-resultater i stamtavlen og ikke en gang chip-nr. ??? Det er da helt utrolig!!!!
    Jeg får mine hvalpe chippet når de er næsten 8 uger, når de er meget lille får de bare den mindre chip til fx fritter...først når de er chippet og dermed har deres helt egen id-nummer, kan jeg bestille stamtavle til dem, fordi den kommer med ind i stamtavlen, da det jo er det eneste der garanterer, at stamtavlen og hvalpen hører sammen

• #9   8. jul 2012 nej, stop nu lige Daniela, jeg chipper den onsdag de bliver 8 uger i og de bliver stambogsført før de er seks uger når som regel at have bogen når de chipses, men så får jeg strimerne med nummer med vaccinations/sundhedsbog får stempel og strimer så er sikker på det rigtige nr. er med rigtige hvalp.er D.R.U. er....det godt nok forklaret og beskrevet Thomas ellers send en pb. Ane

• #10   8. jul 2012 Tak for de mange gode svar, så blev jeg klogere på det, og jeg kan følge min oprindelige plan med at bestille tavlerne allerede når de er 3 uger, det er dejligt smiley

Jeg troede blot at chip skulle ordnes først og så bestille tavle, men synes også det ville være lige lovlig tidligt at chippe dem når de er imellem 3 - 6 uger, men synes blot det gav god mening hvis det hang sådan sammen smiley

Synes det er forvirrende at reglerne er så meget forskellige fra klub til klub, Men jeg prøver da ihærdigt at følge med smiley

Daniela
    Nu er det jo ikke sådan at DRU hunde ikke får PL attester, er sikker på de fleste får dem, men de bliver ikke skrevet ind i bogen, hvilket jeg synes er ærgeligt, og ønsker at få på.
    Og reglrene er strammet meget op i DRU, synes det er dejligt der er strammet op på det, og der er jo også oplyst at der er ved at blive lavet et system, hvor man kan se PL status på hundene smiley
    Og man kan som opdrætter vælge at give en kopi med af forældrenes PL attester, hvilket jeg har valgt at gøre smiley

• #11   8. jul 2012 Til Pia H
    Iøjeblikket er der ikke avlsrestriktioner, men de er undervejs, og vil blive indført ret hurtigt.
    Uanset hvilken klub en opdrætter er medlem af, vil hvalpekøberne kræve sundhedsundersøgelser af avlsdyrerne, fordi hvalpekøbere heldigvis er oplyst om hvad, seriøse opdrætter kan tilbyde deres kommende hund.
    Så de opdrættere, der ikke undersøger for racens arvelige sygdomme, vil ikke kunne afsætte deres hvalpe, og de vil få et dårligt ry- heldigvis!

• #12   8. jul 2012 Pia H
    Vidste godt de skulle chippes inden 8 uger, var bare i tvivl om det skulle gøres inden stambøger blev bestilt smiley
    Er heller ikke nervøs for at få dem chippet når de er 7½ uge, syntes bare at det var for tidligt imellem 3 - 6 uger smiley

• #13   8. jul 2012 familien rødtop S jeg siger jo bare, at efter min mening, sådan noget som chip-nr. og forældrenes/anernes pl-resultater burde trykkes med ind i stamtavlen, jeg kan heller ikke lide det, når der ikke er oplyst farverne lidt længere hen i stamtavlen, det er sådan nogle ting jeg ville få med ind i stamtavlen som klub, så man virkelig får det meste ud af at dokumentere det hele i form af stamtavle

• #14   8. jul 2012 Daniela
    Farverne er skam oplyst i tavlen på samtlige hunde smiley

Kommentér på:
Stambog og chip i DRU

Annonce