906 visninger
|
Oprettet:
Avlshan {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg vil gerne vide om hvordan man får sin hanhund ud som avlshan?
- Det er mest berettiget til dem med Old English Bulldog, hvis i kender nogen som gerne vil have deres dame parret, så kontakt mig endelig.
Vi tilbyder vores Diesel - en flot, menneskeglad og imødekommende Old English Bulldog. Vi vil gerne selv have hvalpe og vi er i gang med at spare op til en lille dame, men tilbyder ham også til andre selvom vi skal have en lille dame.
M.v.h. Michelle Lind.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
Du bør også tænke på hundeloven. Hvilke beviser vil de kommende hvalpekøbere have på at det faktisk er OEB og ikke en Ambull?
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 977
Du skal lave en markesannonce, hvis du vil tilbyde ham til avl, men hvis jeg var dig ville jeg inden jeg tilbød min hanhund til avl (og have et vist ansvar for de kommende hvalpe) sørge for at få ham tjekket for de sundhedsmæssige problemer, der kan opstå hos en Old English Bulldog.
Sådan noget som HD, AD-tjek som minimum. Mange tror nemlig fejlagtigt, at OEBen er en super sund race..
aug 2004
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 809
aug 2004
Men ja.. Enig.. Patella burde også være på en must-tjek-liste..
feb 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4
Til Henriette, vores Diesel er helt klart en OEB på moren kommer fra Bullforce i Holland og faren er Østergaards Staal tyr.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 249
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Igen sundhedstjek er slet ikke nok, racen fortjener mere opsyn på sundheden. Især hd og aa samt ryggen hvis hunden har block tail bør røngten og vurderes samt indsendes til den danske special klub.
En "god" afstamning er ikke lig med at der bør avles på hunden og det modsatte gælder for mindre kendt afstamning er ikke lig med at der ikke bør avles på hunden.
Jeg synes du ts virker desperat for at få din unghund parret med hvad som helst. Vil råde dit til at vente med beslutningen til han er min 1½ år gammel og røngten i alle leder og kanter, gerne få ham brugsprøvet og sef tage snakken om avl med din opdrætter som kan rådgive dig videre.
feb 2012
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
Det er tæve ejeren, altså opdrætteren af hvalpene der står med de to års garanti på hvalpene ifølge købeloven og jeg ville da som tæveejer blive mere end rasende hvis hanhunden ikke var gennemtjekket for alt hvad der kunne være racerelateret.
Alt efter hvilke linier der ligger i hunden er der også gentest man kan få lavet ved antagene for at se om der er kommet nogle af urafstamningens skavanker med.
feb 2012
Magyar: Jeg vil ikke sætte min hund ud som alvshan nu da han kun er 7 måneder gammel, men jeg kom til at tænke på det og har tænkt over det i længere tid over ''hvem skal man have kontakt til?'' osv. og ville jeg bare høre om der var nogen af jer som vidste nogen omkring avlshanner, sundhed, arvelige gerner osv.
aug 2004
aug 2004
Ja, det lyder til at det samlede råd til dig er: Vent til han bliver væsentligt ældre, overvej hvad han kan tilbyde racen og sørg for at få tjekket ham for en masse arvelige sygdomme.. Kan han ikke tilbyde racen noget, så lad være.. Viser det sig, at han bærer på nogle sygdomme, så lad være..
Kan han derimod tilbyde racen noget og består han testene med bravour, så er næste skridt at finde en egnet tæve og ikke hvem som helst.. Dvs en tæve, der har gennemgået de samme test og som også kan tilbyde racen noget..
Dernæst så kig på kombinationens linjer og forhør dig eventuelt hos en god opdrætter om linjesammensætningen..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.907
Start med dem, der kan være altafgørende. For din race er det nok HD. Begynd med en HD-fotografering. Husk rekvisition fra stamklubben!
Hvis den viser dårligt resultat, kan du standse dér. Så har du hverken brugt ret meget tid eller mange penge på at få afklaret om hunden egner sig til avl eller ej.
feb 2012
- Og hvordan ved du det?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.907
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
(link fjernet)
og så har de andre jo skrevet hvad der ellers er at skrive...
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 3.700
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
Undskylder - my bad, at jeg ikke lige fik den del med
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Vil der være huller i tavlen eller vil der blost stå hundens navn m/u race angivelse?
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Så vil der være huller hvor denne skulle stå. F.eks. mormoder og dennes forældre.
Kunne jo være på samme måde hvis racen ikke var OEB.
At det ligfrem fremgår at der er tale om Ambull mix er jo helt fint 8-)
Avlshan