1.853 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvalp med feber... Hvalp med feber...

En af mine 6 uger gamle GD hvalpe er lidt sløj. De har fået ormekur imorges og har lidt tynd mave deraf, hele banden. Men hende her der er lidt slap har samtidig lidt feber, eller det siger jeg hun har! Dyrlægen jeg talte med tidligere kører "efter bogen" og den siger hvalpe ikke har feber før de har over 39.5. De andre har mellem 38.0 og 38.2 (ja de måtte lige lægge rumpe til;-)) og hende her startede med 38.7 over middag og har nu 39.0. Hun er træt og ryster indimellem, men vil gerne både spise, drikke og lege en lille smule når hun ikke sover.....what too do??:-(

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp med feber...
  • #1   15. sep 2012 Hvad sagde dyrlægen til at hun er sløj og slap?
    Jeg ville have forlangt at dyrlægen tilså min hvalp hvis det var mig.

Håber ikke det er alvorligt, ønsker god bedring til hende

• #2   15. sep 2012 Han sagde han mente det var ormekuren, og at så længe hun spiste og også legede lidt skulle jeg se tiden an.....men er jo bekymret alligevel:-( Hun er ikke snottet eller hoster eller noget, det var det vigtigste, sagde han.

• #3   15. sep 2012 sørg for hun får masser af vand (så godt som muligt self)

• #4   15. sep 2012 Jeg har ikke hørt om det før, har hørt nogle hvalpe godt kan blive lidt sløve af ormekuren, men de ligefrem ryste har jeg ikke hørt.
    Hvilken ormekur får de?

• #5   15. sep 2012 Så længe den spiser og drikker, er det godt, men sørger for at holde øje med det til imorgen, for hvis dens feber ikke er faldet til imorgen så ring til dyrlægen og hør ad igen.
    mvh simon

• #6   16. sep 2012 Jeg har en enkelt gang. både hos hund og kat, oplevet en reaktion på ormebehandlingen, der viste sig som en slags tarminfektion. Dyrlægen forklarede at det godt kunne være disse "døde orme" derlavede en slags irritation i tarmen. Min Kat blev i hvert fald rigtig skidt af det og måtte på antibiotika efterfølgende.

• #7   16. sep 2012 jeg havde nok søgt anden dyrlæge..

• #8   16. sep 2012 Hundens normal temperatur ligger en grad over vores

• #9   16. sep 2012 Ørnfeldt: Den ryster jo fordi feberen stiger:-(
    Stine: Det er jeg med på, men ville da være sært om lige denne hvalps normaltemperatur lå højere end de andre i kuldet.
    Idag´har hun normaltemperaur (38,1) men virker städig lidt stille, håber det bare var det,tak for indput allesammen:-)

• #10   16. sep 2012 Tina: Det var også min tanke, jeg har heste og ved dem hænder det at der kan komme en voldsom reaktion på ormekur hvis de har mange orm. Så stopper de simpelthen tarmen og giver en voldsom kolik der kan give tarmslyng.

Kommentér på:
Hvalp med feber...

Annonce