{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

Drægtig tæve - skal man passe på? {{forumTopicSubject}}

Har hørt flere sige at man skal passe ekstra på mht fysiske udfoldelser når der er tale om en drægtig tæve. Men hvor seriøst skal det tages?
I vores tilfælde, er vores (chihuahua) tæve blevet parret for 8 dage siden. Men nu er hun begyndt at tumle og lege som aldrig før. Derudover tager hun også dagligt hop op og ned ture, fra sengen.
Er det noget vi skal begrænse hende i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig tæve - skal man passe på?
  • #1   22. sep 2012 Altså Chiantie blev behandlet som før hun blev parret, gik gode ture, legede osv, ingen forandringer.. Selvfølgelig de sidste par dage op til fødsel der gik vi ikk så langt og satte en hundetrappe hen til sofaen så hun ikk sku hoppe, da hun var blevet lidt tung i r*ven smiley

    Men hun havde absolut ingen problemer med fødsel, hun er af racen papillon, dog meget lille (2,1kg)


  • #2   22. sep 2012 altså hvis din hund nemt kan blive stresset ved eks. gåture (gø meget osv.) så ville jeg begrænse det lidt da det kan gå ud over hvalpene, men hop op og ned at sengen burde ikke være et problem. den vil højst sandsynligt stoppe med det op til. lav eks. en fødekasse allerede som den ved er dens "helle" smiley

  • #3   22. sep 2012 Ork hun stresser ikke over noget som helst smiley hehe...

    Jeg vil helst heller ikke begrænse hende, men på den anden side så er der jo heller ingen grund til at udsætte hende/evt. hvalpe for noget som kan påvirke dem negativt hvis man kan gøre noget for at undgå det.


  • #4   22. sep 2012 Det eneste mine ikke får lov til det er at hoppe i vandet.
    Ellers får de motion - i deres tempo.


  • #5   23. sep 2012 Jeg tænker lidt at der må være tale om HÅRD motion førend der evt skal begrænses. Har man nu f.eks. en IPO-hund, kan det da godt være man skal tænke sig lidt om under drægtigheden, men det en almindelig familiehund oplever, herunder gåture, lidt tumlen i haven og sådan, er da noget jeg ville betragte som sundt -ved alle andre dyr (og mennesker) hedder det jo at en krop i god fysisk form, nemmere klarer en fødsel, så det vil jeg nu gå udfra osse gælder hunde.

    Og når man når til sidst i drægtigheden, vil jeg tro mavens størrelse af sig selv begrænser hundens vilde udfoldelser;)


  • #6   23. sep 2012 Du skal være opmærksom fra omkring 17. dagen til 21 dagen, her sætter æggene sig fast og for meget voldsom aktivitet her kan evt. være en årsag til et lille kuld.

  • #8   23. sep 2012 Jeg ville nok sætte et trin på vejen op i sengen. Nogle tæver tager gerne 25-30 %på under drægtigheden de sidste uger. Det er meget ekstra vægt at hoppe rundt med. Så kan hun ligeså godt få et trin eller en rampe fra start. Alm løb og leg skal du endelig ikke stoppe hende i. Det er kun sundt med en frisk og rørig mor.

  • #9   23. sep 2012 Okay super. Vil jo også mene det kun er godt hun får rørt sig.

    Det er bare sjov hvor meget mere legesyg hun er blevet efter hun er blevet parret.
    Vil se om vi kan få bygget et lille trin til at sætte ved enden af sengen her i eftermiddag så.


Kommentér på:
Drægtig tæve - skal man passe på?

Annonce