{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.133 visninger | Oprettet:

Hvorfor avle små chihuahuas ??? {{forumTopicSubject}}

Det er nu anden gang indenfor 14 dage -3 uger jeg ser en annonce hvor der søges en chihuahua han på omkring 1500 gram for der skal avles mini chihuahuas / teacup

hvorfor ikke gå efter normale størrelse hunde når nu endelig der skal avles på tæven ?
forstår ikke den mentalitet med at det skal være så småt som muligt.

Er det Paris Hiltoneffekten der stadig spøger i deres hoveder ?
Er det pengegrisk hed ?

Oplys mig en eller anden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor avle små chihuahuas ???
  • #1   30. sep 2012 Den ene der søgte var en ung pige og den anden er en voksen dame
    Pele´vejer omkring de 2,5 ca og han er da lille nok


  • #2   30. sep 2012 Jeg forstår det heller ikke.
    Det handler vel om penge. Og så længe der er købere....
    Aya vejer også omkring de 2,5 og det er da småt nok! smiley


  • #3   30. sep 2012 uvidenhed eller penge er mit gæt....

    ligemeget hvad synes jeg folk skulle skamme sig, både pga den fare og ubehag de udsætter tæven for, pga. de sygdomme hvalpene kan få og pga den sorg de kan sætte hvalpekøbere i smiley


  • #5   30. sep 2012 LabLover Jeg synes godt nok den her dille har varet i lang tid ;(

    F: Enig


  • #6   30. sep 2012 Nu er Chihuahuas jo en lille race - Og vejer fra 1-3 kg ifg. racestandarten som voksen, så det er jo almindeligt smiley
    Jeg har en Chihuahua på 1,3 kg og synes personligt at hun er ALT for lille.. Men elsker hende ikke mindre af den grund, skal bare ikke have så lille en hund igen smiley
    ...Og forstår derfor heller ikke folk der vil have så lille en hund. Men det er jo nok fordi de ikke har prøvet det.
    Mange tror jo også at en lille hund bare kan sidde i en taske 24/7 og ikke kræver spor. Og de bliver overrasket!


  • #7   30. sep 2012 Men ja, folk der vil avle så små hunde tænker KUN på penge - Bestemt ikke hundens bedste!
    Hader desuden betegnelsen "Teacup", da det er et grimt amerikansk salgstrick (hvor der ofte gemmer sig en syg hund bag betegnelsen).. Ad!


  • #9   30. sep 2012 Har Bonzo på 1600 gram..
    Han ville aldrig blive lånt ud til en tæve under 2 kg og som selvfølgelig var kontrolleret for div sygdomme og med DKK tavle..
    Syntes ikke at man skal lade en tæve under 2 kg få hvalpe..


  • #10   30. sep 2012 Ja for pokker - Man skal altid have styr på hvor de befinder sig!
    Når vores fx putter i sofaen under et tæppe er det UMULIGT at se hende - Så der skal man lige tjekke inden man sætter sig. smiley
    Men ja, faktisk er det langt mere besværligt med en så lille hund, end en hund der "kan ting selv".. Foretrækker 5 kg+ (stadig en lille hund, men kan langt flere ting og ikke så skrøbelig) smiley


  • #11   30. sep 2012 Jeg synes det er skræmmende at folk er villige til at gå på kompromis med etik og moral for pengenes skyld, desuden skulle det ikke undre mig de bliver solgt til overpris smiley

  • #12   30. sep 2012 Der bor en dame med en, hold nu fast, 1200g chi...
    Den er virkelig kun skin og ben, man er bange for den går i stykker når rør ved den...


  • #13   30. sep 2012 De helt små chier eller teacup bliver solgt tit til 3-4000 over normal prisen...
    Det er en mode dille men håber da snart folk evner at se det er forkert...


  • #14   30. sep 2012 eeej det er jo sygt smiley

  • #16   30. sep 2012 Vores flotte chi'er er alle ca 2 kg (2-2,4) og i min opfattelse er det den ideele størrelse.
    Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det er mode at ha en hund som er så lille at den nemmere kommer til skade, og er mere udsat for div. sygdomme osv for det er de helt små spinkle hunde desværre.

    Ved godt at racestandarden siger 1-3 kg men i mine øjne burde der være regler modat avle på tæver under 1,8 kg!


  • #17   30. sep 2012 de helt små kan altså godt være sunde og raske, jeg ville personligt ikke selv avle så små hunde, men er en af dem der godt kan li de helt små hunde, har en chi på 1,1 kg,overtog hende da hun var 1 år der vejede hun kun 6oo gram dengang,nu er hun 5 år, hun er så desværre skod avl,har patella cowboyben i svær grad ingen tør operere hende,men hun har det godt altid glad,men der skal tages en masse hensyn,hva jeg gerne gør,men anede ikke hun var syg,viste kun hun var en mishandlet hund,hun er fra amerika,

    flere herinde på hg kender eller ved lidt om en der avler mikro små pomser,og de sunde og raske,hvis de er det kan jeg ikke se det forkerte i det,


  • #18   30. sep 2012 Ja Nete, den udsendelse så jeg også - Og jeg blev helt dårlig!
    Hende damen der solgte mikrohunde fra hendes butik, hvor de stod i glasbure.. Den lille sorte chihuahua så sandelig ALT andet end rask ud, selvom hun selv sagde at den ikke havde vand i hovedet. Det havde jeg meget svært ved at tro på - Den kunne dårligt gå, havde kæmpe hoved og øjnene var ved at falde ud af hovedet.. smiley
    Synes det er ulækker at avle efter den slags!


  • #20   30. sep 2012 Udelukkende penge der driver værket!

  • #22   30. sep 2012 Aaarg jeg forstår ikke sådanne folk

    jeg håber egentlig der kommer en en og forklarer om deres bevæggrunde til at avle så små hunde


  • #23   30. sep 2012 hvis nu de små hunde er sunde og raske,som mange af dem jo er,der findes jo seriøse avler osse af de små hunde,hvorfor er det så ikke okay ?

  • #24   30. sep 2012 Min tøs er heldigvis sund og rask - Både knæ, hjerte, hovede mv.
    Men ville bare ikke anbefale andre at få en så lille hund - Og slet ikke, at støtte opdrættere med disse syge tendenser!
    Når der kun fokuseres på størrelse, er det klart at der går mange vigtige overvejser tabt. Suk..


  • #25   30. sep 2012 hvis hunden er sund og rask som din ann sophie, hvorfor vil du så ikke anbefale andre at få en så lille hund,? oh hvis det seriøs avl med sunde hunde,er opdrætterne så stadig syge som du skriver,?hvorfor har du selv valgt så lille en hund?

  • TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #26   30. sep 2012 Ved ikke om det er blevet nævnt, men jeg mener det er i Belgien de avler dem rigtig små.
    Min kusine havde hentet 2 i Belgien, en han og en tæve, og de var MEGET små i forhold til de andre de havde i husstanden.
    Jeg syntes de var FOR små....og jeg forstår heller ikke helt det koncept med de skal være så små....


  • TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #27   30. sep 2012 Ses igen

    Det kan ikke være seriøst at der skal avles på en lille bitte tæve, og rende rundt med hvalpe der måske bliver større end hende selv...


  • #28   30. sep 2012 ... man fristes jo lidt til at tro, at fordi det er moderne at deres ben ikke virker, så de skal bæres hele tiden... så er det jo mest praktisk at de så ikke vejer noget smiley

  • #29   30. sep 2012 Udenfor : Selvfølgelig da smiley

  • TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #30   30. sep 2012 Jeg blev helt overrasket over hvor meget en chi kan holde til. De er sgu nogle udholdende små sataner.
    Kender en der har hendes med på vandretur i Norge og færøerne, og når hun generelt bare vandre rundt herhjemme i Danmark. Hendes har ALDRIG ville bæres på. Som om han har vidst den havde ben....he he


  • #31   30. sep 2012 wow - en chi med ben, der virker... det er sguda lige til guiness rekordbog, hehe

  • TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #32   30. sep 2012 Udenfor

    Ja det er jo ved at være et sjældent syn de selv kan gå...tsk tsk (C".) )


  • #33   1. okt 2012 Jeg synes det er synd når de er alt for små. Har kun selv har hund på 40 og 17 kg, men skal have en hvalp til næste sommer, en papillon. Hun har store papillon, hendes tæve vejer 4,5 kg. Jeg ville ikke have en mindre hund end det, det er rigeligt for mig. Jeg ville simpelthen være bange for at den blev klemt eller brækkede benene eller andet.

  • #34   1. okt 2012 Jeg er helt enig i, at der ikke bør avles på tæver, der ligger under de omkring 2 kg og synes i det hele taget, at der avles på alt for meget skrammel - om det så er store eller små chihuahuas (og her ville jeg nok foretrække små, der var sunde, raske og gennemtjekkede frem for selv gennemsnitlige, der ikke er det.)

    Når det så er sagt, så synes jeg simpelthen det er noget fis det med, at de helt små er skrøbelige og man skal passe på osv. osv. Min Ipso vejer ikke meget over 1,5, og jeg bruger altså ikke energi på at gå og kigge efter, om jeg kunne risikere at træde på ham eller sætte mig på ham eller lignende - så må han flytte sig (hvilket han også gør). Jeg synes ærlig talt det er pylret. Ipso er en hund og skal behandles som en sådan. Ja, han har frakker til om vinteren (ellers bliver han forkølet), ja, jeg bærer ham nogle gange i en taske (en fordel når man kører meget i tog), men samtidig har jeg haft ham med på gåture på op til 16 km uden problemer og kan ikke følge tankerne omkring "særlige hensyn".

    Jeg forstår ikke trenden, og det var ikke et bevidst valg fra min side at få så lille en chihuahua. Dog vil jeg til hver en tid vælge det igen frem for en af de helt store, i mine øjne ser de bare ofte "forkerte" ud. Det kan sikkert tilskrives netop det faktum, at der gennem en del år er blevet avlet på alt, og konsekvensen af det er nogle hunde, der både falder fuldstændig uden for standarden udseendesmæssigt, men hvor det så sandelig desværre også går ud over sundheden. Derfor synes jeg ikke det væsentlige i diskussionen er, om der avles på for små eller store hunde, men en afvejning af om netop denne hund er ok at avle på i forhold til alle aspekter omkring sundhed, herunder selvfølgelig også størrelse/risici.


  • #36   1. okt 2012 du sku have set udsendelsen i sidste uge om mini kæledyr. der var nogle svar på, hvorfor vi vil ha de små misfostre. både som grise og hunde. og katte.

  • #37   1. okt 2012 Jeg så ikke udsendelsen, desværre smiley



  • #38   1. okt 2012 Anne mette, super at du og andre herinde behandler jeres Chièr som hunde, men dem jeg ser har ikke ben smiley Faktisk er denne syge mode et problem, der sidder mange Chièr på internater i Usa fordi de har været / er på mode og disse internat hunde har så dårligt udviklede muskler at de ikke eller næsten ikke kan gå.
    Jeg ville aldrig personligt have en så lille hund 3-4 kg er minimum for mig, men der er smagen jo som bagen.:-)
    Jeg tror at det er moden der gør at nogle laver disse små hunde, og mode er lig med lette penge på bekostning af sundhed og etik.
    Mange og ja det tillader jeg mig at skrive burde købe en Build a near istedet, den kan de bære rundt på og lege far , mor og børn .


  • #39   1. okt 2012 Mennesker har ofte trang til det ekstreme og sygelige..I gamle dage skulle der være dværgen ved hoffet.
    Nu til dyrene, jeg foirstår ikke det behov...Jeg synes det er en degeneration helt ud i hampen, hvad der gør godt for at have en hund i den størrelse er sygt.
    Det er min holdning.


  • #40   1. okt 2012 Snow, ja og mange siger jo at det ikke er en rigtig hund, og jeg giver dem nok lidt ret for hvis de også kun møder dem der bærer rundt på vuffen så er det ikke en hund.
    ( igen ikke møntet på dem der behandler sin Chi som en hund )


  • #42   1. okt 2012 Jeg kan slet ikke se pointen med at avle på så små hunde - Man risikere desuden også at måde mor og hvalpe dør!
    Men ja, dværgvækst er blevet meget "in" - Og det er jo dybt kritisk og en skam for de kære dyr (ikke kun hunde).
    For at være ærlig, er der ikke ret meget hund i vores Chihuahua - Og om vinteren går hun nærmest i hi. Hun er dog også ekstrem korthåret (steder delvist skaldet), og skal have dækner, striks mv. på igennem vinteren, selv på korte ture.
    Derfor jeg personligt hellere vil have hunde der kan stå lidt bedre imod (som mine to 5 kg's hunde fx kan) - Da jeg personligt elsker lange gåture året rundt.
    Men vi har lært at acceptere hvad hunden selv vil og ikke vil - Der er jo ingen grund til at slæbe hunden med på en to timers gåtur igennem sneen, hvis den skriger og ryster af kulde og på ingen måde får noget godt ud af det (som vores chihuahua fx gør).
    Men hun er en hund man kun kan elske og vi er glade for at give hende en ny chance - Hun kommer nemlig fra et hjem hvor hun havde det ret dårligt (og det er endda mildt sagt).


  • #43   1. okt 2012 Ann-Sofie : Pelé elsker at være ude uanset om det er sol, regner eller sner smiley
    Da jeg fik ham ville jeg give ham dækken på, men ikke tale om at han ville nogensteder så, men tog jeg dækkenet af ham smuttede han afsted smiley
    så sart, nej smiley


  • #44   1. okt 2012 Det må være dejligt Laila - Sådan er Shika BESTEMT ikke.. smiley

  • #45   1. okt 2012 Det er rigtig lækkert smiley

  • #46   2. okt 2012 @Jordnødden

    Jeg kender ikke nogen, der ikke behandler deres hunde som hvad de er: hunde. Men jeg tror så også at det er de samme tumper, der køber en chihuahua, der skal være "teacup", blå eller bare billig.. Jesus altså, så er man selv ude om at stå med et skravl, der ikke har meget med en hund at gøre.. (jeg ved selvfølgelig godt der kan være undtagelser, men som hovedregel mener jeg selv man er skyld i det, hvis man har en hund, der ikke opfører sig som netop dette). Selvom man er lille, kan man godt være sej smiley - også selvom Ipso ikke vejer meget mere end min fætters godt nok über-fede marsvin...

    Btw hvad angår tøj, så tror jeg ikke engang jeg brugte noget til Ipso sidste vinter, jo en gang måske, men jeg har det da til at ligge, hvis der bliver minus 30 grader smiley


  • #47   2. okt 2012 Anne Mette, Kom hjem til mig så skal jeg vise dig kvarteres Chier, jeg tror ikke de kan gå smiley de sidder på armen og gøer. smiley tøj har jeg dog ikke set dem med endnu smiley

    Jeg tror også at grunden til at jeg mener Chi er små arrige bæster ( sorry sagt med smil på læben) er at jeg kun ser disse gøende små der provokerer alt og alle og opdragelse har de ikke fået for de er jo så små så det behøves ikke iflg deres ejere. Hvis en kommer løs er der stor risiko for at den kommer til skade for den har ikke lært at begi sig hverken med andre hunde eller uden i den virkelige verden og det er bare så synd. Jeg vil gerne møde en Chi hund smiley istedet for de Chi bamser jeg har set smiley


  • #49   2. okt 2012 Jeg har en lille chihuahua på 1,2 - 1,3 og jeg kigger sku ikk hele tiden hvor hun er og det er sku ikk fordi hun er tynd eller knækker når jeg løfter hende ! Men jeg vil ALDRIG avle på hende ! Hun for lille ! Ville være bange for at miste hende !

  • #51   2. okt 2012 Altså, er det mit indlæg alle misforstår eller hvad sker der lige??
    Vi glor da heller ikke 24/7 efter hvor vores chihuahua befinder sig - Men det er dælme vigtigt ikke at sætte sig på hende når hun fx ligger i sofaen under et tæppe.
    Man skal også passe på ikke at træde hende på en pote når man har sko på - det gjorde min storebror engang, og der var vi sikre på hun brækkede poten. Af rent held skete der ikke noget, andet end hun konstant skreg i ca. 10 minutter.. Så man skal altså være obs på dem - Men det skal man jo også med en 5 kg's hund fx. En hund på et kilo kan bare nemmere komme til skade hvis uheldet er ude..


  • #53   2. okt 2012 For os er det jo bare blevet en vane at ma kigger sig for - Men når der kommer folk udefra der ikke er vant til så små hunde, så er vi meget opmærksomme.
    Desværre var vi ikke opmærksomme nok da min storebror (på 100 trænede kilo) laver et spring midt i stuen og lander med din sko ovenpå Shika's pote.. For pokker hvor blev jeg dog rasende!
    Faktisk er den hund vi "går mest ind i" vores Griffon på 5 kg - Men det er fordi hun er så klodset *GG* Heldigvis er hun også noget mindre skrøbelig smiley


  • #54   2. okt 2012 @Ann-Sophie
    Igen.. Jeg kigger altså aldrig - heller ikke når jeg har gæster eller har Ipso med nogen steder hen osv. - jo, men så er det da for at se om HAN laver noget ballade smiley Ipso er da blevet siddet på, trådt på og puffet til genem tiden, men det betyder bare han har lært at flytte sig, det andet ville jeg da få seriøst fniller af smiley

    @Jordnødden
    Nu snakkede jeg kun om tøj, at gå selv og hvad der ellers kan betegne en hund, jeg synes det med at gø er en helt anden snak. Der er nemlig ufattelig mange hunde af alle racer, som Ipso og jeg møder på vores vej, der gøer fuldstændig umotiveret, det er til at få spat af, men jeg kan heldigvis glæde mig over, at Ipso hver gang bare glor på dem som om det er det mest mærkelige i verden at give sig til smiley Men jeg kan sagtens følge dig, jeg kender også mange, der har en chihuahua, der bare gøer og gøer, personligt ville jeg ikke kunne holde det ud, og jeg forstår ikke, at der er nogen, der kan.

    Øhem men generelt må jeg nok hoppe med på vognen af dem, der ikke har opdraget min hund specielt godt, der er i hvert fald mange ting, jeg ville have gjort anderledes, hvis jeg havde fået ham nu og ikke for snart fem år siden... Her tror jeg så bare jeg kan prise mig lykkelig for, at han rent faktisk er så lille, så er det da begrænset hvad han kan lave af ulykker smiley


  • #55   3. okt 2012 kan godt være min lille chi er lidt skrøbelig pga sine bagben, men det ved hun ikke selv, hun elsker gå ture,blir sjælden båret,kun hvis vi ude i flere timer,så kommer hun selv hen og vil op på armen lidt,men kun kort tid så vil hun ned igen,hun får osse striktrøje og dækken på da hun er næsten hårløs på bryst og mave, indenfor om vinteren har hun en tshirt på ellers blir hun kold på brystet,men kjoler osv aldrig,.

    har aldrig trådt på hende,det ligger i en at man lige passer på man kigger efter,osse når de ligger under tæpper i sofaen,hun kommer kun i sin taske når vi skal med bus,men for det meste sidder hun bare under min jakke,hun har været taskehund ved tidligere ejer,men aldrig hos mig,så selvom de er så små er de ikke så skrøbelige som mange tror.


  • #56   3. okt 2012 Okay - Så er det nok bare min Chihuahua der er for dum til at flytte sig smiley

  • #57   3. okt 2012 Ses igen - Arrrg hva', det er vidst ikke hvad du plejer at skrive i tråde herinde? Du fortæller jo tit om, at hun sidder i sin elskede barnevogn på gåture?
    I andre tråde har du ihverfald jævnligt fortalt hvor skrøbelig hun er.

    Som du også selv skriver på hundens profil:
    "elsker vores gå ture selvom jeg ikke kan gå lange ture pga dårlige ben,men så tager mor mig op på armen lidt eller jeg sidder i min racervogn uhh elsker den vogn og ingen skal komme tæt på mig så får de skæld ud, folk siger neej hvor er hun sød og meget lille de skal ikke sige jeg er lille,jeg er kæmpe stor basta så jeg skælder folk ud og så blir de bange for mig hi hi sjovt."


  • #58   3. okt 2012 båret er jo ikke det samme som at blive kørt smiley

  • #59   3. okt 2012 min mops er sku også for dum til at flytte sig, jeg har formået at sparke hende hen over gulvet fordi hun løb i vejen for mig imens jeg skulle nå min tlf der ringede *GGG*
    Heldigvis er hun rund og sej, så hun ruller bare med og synes det er skiiiide sjovt smiley


  • #60   3. okt 2012 Min render også rundt om benene på mig og jeg har da trådt ham på poten nogle gange, heldigvis ikke alvorligt, men ha skal altid være midtpunkt smiley
    Jeg er glad for at han vejer 4,5 kg og ikke 1,2 for så er det ikke sikkert det var gået godt hver gang.


  • #61   3. okt 2012 Ja vores Griffon synes også kun det er sjovt hvis vi får puffet til hende, fordi hun går i vejen - Mens vores Chihuahua bestemt IKKE synes den slags er sjovt.
    Derfor vi er meget obs på at passe på hende smiley Hun er dog hurtig som et lyn - Men af og til kan hun jo godt falde i staver ude i køkkenet fordi den store mørbrad ser SÅÅ lækker ud (og så går det ikke ret stærkt med at flytte sig) smiley


  • #62   3. okt 2012 @Ann-Sophie
    Ipso er altså også dum nogle gange! Det var ikke ment som et angreb, hvis du tog det sådan, kunne bare lige se scenariet for mig, hvor jeg ikke kunne træde et enkelt skridt uden først at have sikret mig, at Ipso ikke stod i vejen smiley


  • #63   4. okt 2012 faktisk er den eneste hund jeg har haft 'fodskader' på... det var min 50 kg's søko af en bulldozer.

    Hun brækkede en tå, fordi en klapspade ikke kunne vente på at folk kom ud af s-toget, før man moser sig ind (ja uha, ellers kommer man vel ikke med.... eller nåwet...) - det kostede så en flækket tåknogle lige over negleroden, og en hund med høj smertetærskel, der havde svært ved at forholde sig til at skulle være rolig mens den helede, suk. Nåeh ja, og så lige en dyrlægeregning.


  • #64   7. okt 2012 ann sophie, ved ikke hvordan du kan tolke det til at hun aldrig går selv,jeg skriver jo netop at hun blir taget op eller i vogn hvis vi ude i lang tid, så jo det er præcis det samme jeg skriver i alle tråde,mine hunde går selv,men dem der har skavanker som ginger har,ja så tager jeg hensyn til min hund,er det forkert?prøv at læse det der står en gang til,du skal ikke gøre mig til en man skal tvivle på,gu er hun skrøbelig og jeg passer på hende,men derfor kan hun godt gå selv indimellem,jeg har aldrig sagt hun slet ikke kan gå selv,kun at hun ikke kan gå længere ture uden at komme op på armen, og det er præcis det jeg skriver osse i profilen.

  • #65   9. okt 2012 Og igen igen smiley

  • #66   9. okt 2012 Ja jeg så den også lige. Det er sq trist smiley

  • #67   9. okt 2012 Altså jeg sys bar ikk min hund er lille og hendes forældre vejer 1800g så sys det er mærkeligt hun er så lille smiley men hun er bar så flot og perfekt ! Og der er mange omkring mig der vil have en

  • #68   9. okt 2012 Maria : Hvorfor avle på hende ? og hvorfor søge efter sådan en lille bitte han ?

  • #69   9. okt 2012 Hvorfor skal de være så bittesmå ?

  • #70   9. okt 2012 Fordi hun er mega flot og dyrlægen siger hun godt kan og fordi jeg har solgt hvalpene inden smiley og fordi hun er så god som dagen er lang

  • #71   9. okt 2012 Jeg kan da ikk gøre for hun ikk er blevet større ;(

  • #72   9. okt 2012 Hun vejer 1300 du søger efter en han på omkring 1000g smiley

    Kan du overhovedet forestille dig hvor små hvalpene kan blive ? Og hvad du udsætter tæven og hvalpene for ?


  • #73   9. okt 2012 Nej men du kan gøre for at du avler på en hund som har dværgvækst (det må den jo have når den er blevet så meger mindre end forældrene) med en han som også er meget lille og hvad gør du så hvis en af hendes hvalpe får dværgvækst genet fra hende? Så snakker vi en hvalp der som voksen vil veje... hvad... 8-900g?! Ik fedt...!

  • #75   9. okt 2012 Maria Du bliver simpelthen nødt til at forklare mig hvorfor hundene skal være så små ?
    Jeg forstår det ærlig talt ikke


  • #76   9. okt 2012 Hvorfor overhoved overveje avl på en tæve der vejer 1300g!!?? (voksenvægt?)

  • #77   9. okt 2012 Maria j: du skriver:
    2. okt kl. 20:10
    Jeg har en lille chihuahua på 1,2 - 1,3 og jeg kigger sku ikk hele tiden hvor hun er og det er sku ikk fordi hun er tynd eller knækker når jeg løfter hende ! Men jeg vil ALDRIG avle på hende ! Hun for lille ! Ville være bange for at miste hende !

    Nu annoncere du så alligevel efter en han. Hvad har dog fået dig til at skifte så drastisk mening på kun en uge?


  • #78   9. okt 2012 HVAD? Avl på en så lille tæve er jo idioti af værste skuffe!

    Håber sandelig du dropper den tanke igen Maria - Personligt opfatter jeg det ualmindeligt useriøst!
    Stakkels tæve, som I HØJ GRAD risikere livet fordi DU synes det kunne være sjovt med hvalpe.. Suk..


  • #79   10. okt 2012 Maria

    Hvis vi ser bort fra at din tæve er alt for lille til overhovedet at overveje at avle på, så synes jeg du skal vide, at en lille hanhund ikke nødvendigvis medfører småt afkom.. Det betyder med andre ord, at selvom din tæve endda havde vejet et halvt kg mere (hvilket er en pænt stor procentdel), ville du løbe en stor risiko, som i bedste fald vil resultere i et kejsersnit og i værste fald vil du miste hende. Spørg dig selv om det er det værd.. Og hvis du stadig ikke kan se problemet, så er du nødt til at undersøge, hvad den pågældende hanhund har lavet af hvalpe tidligere. Dette vil være endnu en udfordring, da du i så fald kun har ejers ord for det - medmindre vi taler en hanhund der er avlsgodkendt, og i så fald vil du ikke kunne finde en, der vil være med til det... Jeg håber du vil overveje det en ekstra gang inden du udsætter din tæve for unødig fare...


  • #80   10. okt 2012 Ja netop - Små hunde laver ikke nødvendigvis små hvalpe!
    Så du skal undersøge mange led tilbage, hvad der er af størrelser og hvad størrelse hvalpe der er lavet.
    Ellers er det et KÆMPE sats - Og der er vel ingen der ønsker at gamble så stygt med ens hunds liv?


  • #81   10. okt 2012 Calles moar, man har en mening til man tar en ny smiley :-)
    Maria, min hund er også sød og alle elsker ham netop derfor burde du ikke udsætte din elskede hund for at få hvalpe, det er egoistisk. Drop det og gå tilbage til dit fornuftige indlæg fra den 2 okt.


Kommentér på:
Hvorfor avle små chihuahuas ???

Annonce