1.271 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Indførelse af SKK hvalp Indførelse af SKK hvalp

Hej alle på HG

Vi skal have en hvalp fra Sverige her i december, og har i denne sammenhæng lidt spørgsmål til jer super hunde-kyndige smiley

Kan læse mig frem til at vi skal søge hos Fødevarestyrelsen om import da den endnu ikke har fået rabies vaccine, den skal have andre relevante vaccinationer og at man skal have relevante papire med ved indførsel. Hvad menes der med relevante papire?

Er der noget jeg har glemt som jeg bør være opmærksom på?

Er der nogle der ved om man online kan omregistrere hvalpen fra SKK til DKK? Og er det nødvendigt at omregistrere?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indførelse af SKK hvalp
  • #1   20. nov 2012 her er nogle tråde ang. at hente hund i sverige
    http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/508576-importering_af_hund_fra_sverige

• #2   20. nov 2012 jeg hentede en 1 år gammel tæve i sverige, hun havde pas, rabis vacc + alm. vacc og stambog fra SKK, stambogen sendte jeg ind til DKK og fik den tilbage igen, hvor de havde givet hende et dkk nr.

• #3   20. nov 2012 Tak for tråden, den vil jeg lige læse smiley

Det du fortæller lyder som det jeg har fået et indtryk af man også skal nu smiley Dog er det vidst ikke så normalt at rabies-vaccinere en hvalp på under 12 uger, så der skal man søge dispensation om import istedet for at have forsikringen..

• #4   20. nov 2012 jeg har fået vacc en hvalp under 12 uger, så det skulle ikke være noget problem smiley

• #5   20. nov 2012 er hvalpen forsikret i Agria i sverige ?

• #6   20. nov 2012 jeg har hentede både Obelix og Pixen i Sverige
    de havde dog begge deres pas og havde fået rabies vac.

du kan godt overfører den til DKK, mener faktisk du skal det -
    ved du skal hvis du vil udstillen den, det koster vist 950 kr. - du skal bare udfylde nogle papirer og sende stamtavlen ind, så får du ejerbevis tilsendt sammen med stamtavlen der har fået et stempel og så er hunden i DKK

og tillykke med hunden smiley

• #7   20. nov 2012 Du kan finde reglerne på denne side:

(link fjernet)

Du skal bruge opdrættererklæringen - og når det er fra Sverige, så er det ikke nødvendigt med importtilladelsen!!
    Der står i vedjledning til denne, at den ikke er nødvendig ved import af hvalp fra Sverige "under visse betingelser" - se på denne under noter pkt. 2

http://www.foedevarestyrelsen.dk/SiteCollectionDocuments/25_PDF_word_filer%20til%20download/03kontor/La%20230-2575.pdf

Jeg ved ikke nøjagtigt hvad "visse betingelser" dækker over, men ring og hør.

• #8   20. nov 2012 Tilføjelse.

Hvalp under 3 mdr skal IKKE rabiesvaccineres - den behøver ikke at være vaccineret overhovedet.

• #9   20. nov 2012 Dysssemosen: Vil prøve at høre opdrætter om det er en mulighed, for så er det jo noget lettere. Ved du evt. hvad denne vaccine hedder? Den må være særlig, siden den normalt først gives efter 12 uger?

Diamond: Hvor gamle var de da du hentede dem? Opdrætter sørger også for pas til os, så det er der tjek på.
    Ok, så må jeg hellere gøre det, vil nemlig gerne udstille lidt smiley De ved da godt hvad de vil have for det hva smiley

Tusind tak, du kan tro jeg glæder mig.

• #10   20. nov 2012 Peter: Har set denne side, tolkede det bare somom jeg skulle bruge en import-tilladelse. Må lige ringe og høre hvad særlige betingelser er. Så du mener jeg ikke skal have fødevarestyrelsens tilladelse, men stadig have en opdrætter-erklæring? smiley

• #11   20. nov 2012 Jeg importerede en hvalp sidste år fra Sverige med SKK. Vi skulle printe en opdrættererklæring som avler skulle udfylde (denne blev sendt til Fødevarestyrelsen, ifølge aftale). Hunden skal også have pas med.
    Det er ikke krav med rabies vaccine når hunden er under 12 uger.
    Hvis du er i tvivl, ville jeg kontakte Fødevarestyrelsen for evt spørsmål, de er rigtig gode til at hjælpe.

• #12   20. nov 2012 Rikke P: Har lige ringet til fødevarestyrelsen. Han anede desværre intet overhovedet smiley
    Han kunne intet sige ud over det det står på hjemmesiden, måske skulle jeg prøve at ringe igen senere og håbe at det er en anden der sidder ved telefonen smiley

Havde i udfyldt ansøgning om at tage en hvalp uden rabiesvaccine med ind i DK?

• #13   20. nov 2012 Du skal ihvertfald have opdrættererklæringen.

Importtiladelsen fra Sverige er nyere med hensyn til ikke at skulle bruge den.

Men prøv at ringe igen.
    De er altså deres opgave at vide hvad der er rigtigt hos dem selv!!

• #14   20. nov 2012 Man er ikke tvunget til at overføre SKK til DKK, med mindre man vil udstille.
    Vi har ikke overført vores, da vi ingen interesse har i udstilling, men istedet konkurrencemæssigt.
    Det eneste du skal have med er som sagt opdrættererklæring der skal udfyldes af opdrætter.
    Vi udfyldte ansøgningen og havde gjort fødevaresyrelsen opmærksom på vores import (ved ikke om dette er er krav, men de fik Info i forbindelse med vires spørgsmål om importen. Jeg vil anbefale at ringe til Aarhus, hvor der sidder en dame, der ved rigtig meget om import af hunde. Jeg kan desværre ikke huske hvad hun hedder. Opdrættererklæringen kan du finde på deres hjemmeside.

Kommentér på:
Indførelse af SKK hvalp

Annonce