{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

FCI anerkendt eller ej? {{forumTopicSubject}}

Kære Hundegallerister

Jeg sidder og googler på Old english bulldog som så ikke er FCI anerkendt. Jeg prøver at finde hoved og hale i det, men jeg bliver komplet forvirret. Er der nogen af jer der kan fortælle med kokret hvilken betydning det har, at en hund ikke er FCI anerkendt??

Smil Elvira

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FCI anerkendt eller ej?
  • #1   29. nov 2012 Det betyder vel at den ikke har stamtavle i en af de landeklubber der hører under den internationale paraplyorganisation for hunde, FCI. I Danmark hedder den DKK, dansk kennelklub. www.dkk.dk

• #2   29. nov 2012 Tusind tak! Men det betyder vel ikke at jeg ikke må anskaffe mig hunden vel? Jeg tænker f.eks har jeg en blandingshund, men alle de racer den består af er jo anerkendt.

• #3   29. nov 2012 Du må gerne købe hunden, du kan bare ikke få DKK stamtavle på den. Husk at vælge hvalp efter sunde forældredyr. Dvs de skal være undersøgt for de sygdomme, racen kæmper med generelt.

• #4   29. nov 2012 Sådan som jeg har forstået det således:
    En FCI anderkendt race betyder at den er anderkendt af Fédération Cynologique Internationale.
    Fédération Cynologique Internationale (FCI) er en slags forening som de fleste nationale kennel klubber er en del af – her under dansk kennel klub.
    FCI racebeskrivelserne er ens for alle lande, og det betyder f.eks. at en puddels racebeskrivelse vil være den samme i dansk kennel klub som f.eks. Svenska Kennelklubben. Det betyder en ensartning om hvordan racen bør se ud i hele verden. Hvis racen ikke er anderkendt kan det være f.eks. fordi den er for ung, eller man forsat betragter det som en blanding (f.eks. puggle = pug and beagel).
    Hvis en hund har en stamtavle der ikke er FCI anderkendt betyder det at den har en anden type stamtavle. Her hjemme kunne det f.eks. være en dru stamtavle.

• #5   29. nov 2012 Anerkender DRU racer som ikke er FCI godkendte??? Det er nyt for mig

• #6   29. nov 2012 at en race ikke er fci anerkendt, er en race, der endnu ikke er godkendt, dvs der er ingen racestandard for den, så i bund og grund kan man sige at det er en blanding(sådan lidt hårdt sagt) For at få en anerkendt race, skal man have nogle ensartede hunde, der kan danne stammen til en ny race.

Jeg ved ikke om der er nogle avlsforbund de laver tavler på de racer der ikke er FCI godkendte? DRU registrerer hunde der er under UCI også...

• #7   29. nov 2012 Nu er jeg altså nysgerrig
    TS Søger en Old English Bulldog
    Jeg kan ikke finde en list på DRU med racer de godkender derfor. Godkender DRU OEB?

• #8   29. nov 2012 Nej DRU godkender ikke OEB.

• #9   29. nov 2012 Tak Kaj det var jeg også ret sikker på de ikke gjorde. Blev bare lidt i tvivl over at DRU blev brugt som eksempel i denne tråd hehe

• TRA LA LA LA
    TRA LA LA LA Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #10   29. nov 2012 Du har kunne udstille Amerikansk Bulldog i DRU, og denne er heller ikke FCI godkendt...
    Men med OEB ved jeg ikke...

• #11   29. nov 2012 Hvis du vil have en OEB så være über-kritisk med opdrætter. OEB´en er ikke en sund race og det er ikke mange af opdrætterne der tester for arvelige sygdomme.

Undskyld hvis det er for meget OT.

Kommentér på:
FCI anerkendt eller ej?

Annonce