1.495 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Endelig igang Endelig igang

Efter års ventetid er vi endelig igang. Ja det ødelagde en photoshoot og nytårsaften blev fejret alene med hundene, men nu sker det. Hun er indtil videre blevet parret 3 gange siden igår og selvom hun de første gange skulle hjælpes lidt på vej, så klarede hun den tredje helt alene. Nu satser vi blot på at tidspunktet var korrekt og håber på bare et par gange mere.
Jeg vil dog indrømme at det er hårdt at høre dem klynke de første gange og er glad for at jeg har kunne spare andre tæveejer for samme følelse. Det er sgu hårdt når det er ens egen lille bette hund der bliver "voldtaget" af en han, også selvom at de har gået sammen i et par år.

Der er allerede 3 bestillinger og 1 måske, og med en BIS han og Brugs Champ tæve, så skal jeg nok ikke frygte at ligge inde med evt. overskydende hvalpe.
VI GLÆDER OS!

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endelig igang
  • #1   1. jan 2013 Held og lykke smiley

• #3   1. jan 2013 Uden at vide ret meget om det så forstår jeg heller ikke at de parre så mange gange?

Men held og lykke med det smiley

• #4   1. jan 2013 Nu er hannen her jo, så hvorfor ikke? Jeg lader dem selv bestemme, så når de ikke gider mere stopper det automatisk. Hannen gider som regel ikke mere end 2 gange dagligt i maks 3 dage, så det er jo ikke fordi det er så overdreven. Jeg er der hele tiden, så det foregår kun under fuld kontrol, især fordi tæven ikke rigtig gider at "hænge på ham" i mere end 30 sekunder, så begynder hun at trække og det ønsker jeg bestemt ikke.

• #5   1. jan 2013 Jeg ville også max parre to-tre gange over nogle dage. En parring gør ondt, så hvorfor gøre det mere end højst nødvendigt. Desuden mener jeg ikke de bare skal have lov at gå sammen. Parringer bør være kontrollerede, så problemer kan fanges før nogen skades.

Held og lykke med projektet.

• #6   1. jan 2013 Jeg ville nu heller ikke lade dem parre så mange gange, da hver parring også øger infektions risikoen, en hanhund er jo ikke ligefrem ren i de nedre dele....

held og lykke med projektet

• #7   1. jan 2013 Nu er jeg ikke nybegynder på dette felt, så jeg kender min hanhund ret godt. Han tvinger sig aldrig til parring og har stor respekt for tæverne. Jeg kunne aldrig finde på at lade dem gå sammen uden opsyn, men de tæver han har haft besøg af eller har besøgt, har bestemt ikke været uvillige. Måske er det bare racen der ikke er så sarte og måske trængende smiley Jeg lader dem selv bestemme. De ved bedre end blodprøver, dyrlæger og angste hundeejere.
    Tæven har også afvist ham et par gange idag og nu lader han hende være, så der kommer nok ikke en parring mere idag. Måske imorgen og hvis ikke, så har hun jo nok fået det hun har behov for.

• #9   1. jan 2013 Nogle gange er I altså lidt negative anlagt herinde. Jeg har læst samtlige bøger og jeg har snakket med Birgitte flere gange, så jeg ved altså godt hvad jeg laver. De parrer maks 2 gange dagligt under opsyn og sjovt nok synes hun ikke at det er for meget. Det har han gjort mange gange og alle hvalpe er sunde og raske, og tæverne har det helt perfekt under forløbet. Måske I bare skulle være glade på andres vegne istedet for altid at være bedrevidende. Ja undskyld mit sure opstød, men synes nu at I fortjener det i ny og næ.

• #10   1. jan 2013 Og tak Calle's moar. Endelig én med ægte HG manér

• #12   1. jan 2013 <i>Nogle gange er I altså lidt negative anlagt herinde</i>

"Lidt"

*GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*

Held og lykke med det hele - superlækre hunde du har, det kan da kun blive godt smiley

• #13   1. jan 2013 Spændende smiley
    Nogle super lækre Vovser du har.
    Held og lykke med det.

• #14   1. jan 2013 Tak Maiken for din bekymring, men hun er en lille hidsig satan, så hun siger bestemt fra. Hun har bare sovet hele dagen og kun afvist ham et par gange, så hun får skam ro. Jeg kunne ikke drømme om at stresse eller bevidst skade mine hunde, men når de kan ligge sammen og sove hele dagen, mener jeg bestemt ikke at de lider overlast.

Martine jeg siger det så tit, jeg ELSKER dig smiley

Takker Inge. Nu har jeg altid blot været hanhundeejeren, så at være med hele vejen er bestemt spændende Og med terrier går man aldrig galt i byen

• #16   2. jan 2013 Det kan du tro jeg vil. Hun skal scannes allerede d. 22 januar, så der skal I nok få en status smiley

• #17   2. jan 2013 Rigtig spændende!!
    Glæder mig til at følge jer. Det med at man aldrig går galt i byen med en terrier, den er jeg helt enig i:-) Vi fik vores 7. kuld nytårs aften:-)
    Hvor skal hun scannes? - ja bortset fra maven;-)

• #18   2. jan 2013 Jeg tog dit råd Louise og hun skal scannes i Nysted smiley Havde de ret mht antallet og var de søde og hjælpsomme?
    Stort tillykke med kuldet - New Years Eve Litter smiley

• #19   2. jan 2013 Tak!!
    Ja og nej til dit spørgsmål mht til antal. Første gang sagde hun 4-5 og 2. gang sagde hun 5-6. Ved sidste scanning sagde hun 5 minimum! og det var jo rigtigt. Desværre faldt det sammen med alle disse helligdage for Henriette ville gerne have scannet Clara ugen op til fødslen for at give bud på termin og køn. det må vi have til gode til næste kuld.
    De var alle vildt søde og henriette er super dygtig. Det tager dog ikke ret lang tid, så find hellere noget andet at bruge turen herned til også;-)

Ja det havde været oplagt med nytårs-navne men min kære husbond holder på vintergæk sorter - ja jeg er jo anlægsgartner og det skal være lidt "åndsvagt/nørdet"
    Glæder mig til at høre hvad scannigen siger:-)

• #21   3. jan 2013 Held og lykke, vi klarede det med 1 parring, 8 hvalpe, det er et spørgsmål om at finde den rigtige dag, vide hvilken det er, så slipper tæven også for alle de ekstra parringer.

• #22   22. jan 2013 Godt nyt! Der skulle være 3-4 hvalpe i den lille dame, men der kunne sagtens gemme sig nogle flere. Hun skal til den næste scanning d. 5 hvor dyrlægen ud fra hjerteslag og kranie skulle kunne give et mere præcist bud.

• #23   23. jan 2013 Super! Stort tillykke. Fed oplevelse ikke? Henriette er knalddygtig:-)

• #24   23. jan 2013 Hvor er det spændende smiley

• #26   11. feb 2013 Nu er vi kommet tættere på, desværre sagde den sidste scanning at den tredje fosterblomme ikke blev til noget smiley Der er derfor kun 2 i vente

profilbillede
  • #28   11. feb 2013 Ja set i betragtning af at hun plejer at se sådan ud

profilbillede
  • #30   11. feb 2013 Vi krydser fingre, tæer, arme, ben, etc for at den sidste alligevel bliver til noget, men sandsynligheden er meget lille. Hun skal scannes igen d. 25 februar og så må vi se om den indhentede de andre smiley Sikker på at det lykkes hvis du krydser fingre med os smiley

• #32   11. feb 2013 Uh hvor spændende... Kan da tydeligt se hun har lagt sig ud:-)

• #33   11. feb 2013 Spændende! Håber på det bedste! smiley

• #35   12. feb 2013 Hun ser da fin tyk ud smiley
    Jeg ville heller ikke ubetinget stole på dyrlægen.
    Min Fifi blev scannet til 4 hvalpe, med fare for at de kunne blive absorberede, så 4 hvalpe ville være et absolut max. antal.
    Hun fik 6.

• #36   12. feb 2013 Nu er denne dyrlæge rigtig rigtig dygtig. Hun laver projekt og laver næsten ikke andet end at scanne drægtige tæver. Hun scannede vores Clara og sagde 4-5. Det var ved 21. dagen. Ugen efter sagde hun 5-6 og ved den sidste scanning inden jul sagde hun min 5. Ja der kom 6 stk. Hun kan sågar (hvis hvalpene ligger rigtigt) se køn når hvalpene er store nok.
    Det ville undre mig hvis Henriette tager fejl. Jeg har dog hørt andre "erfarne" dyrlæger sige 1 eller 2 og der kom 7.

• #37   12. feb 2013 Vi så helt tydelige to der sprællede som gale - stakkels Flicka. Og så så vi en fosterblære med noget hvidt i men intet hjerteslag. Det skal jo også noteres at hun er blevet scannet på 36. dagen så vi er langt over blærestadiet. Vi vendte Flicka på begge sider og til sidst stod hun op, så Henriette kunne komme hele vejen rundt - der var ikke flere. Nu er der jo også forskel på 2 og 8 - det er begrænset hvor mange der kan gemme sig bag to

• #38   13. feb 2013 Lige præcis. Jeg tror på dette tidspunkt at du godt kan stole på hvad Henriette siger:-)

• #39   13. feb 2013 Selvom at jeg kunne ønske noget andet, så har Henriette nok ramt rigtigt. Det eneste jeg håber på, er at vi så den tredje oppefra, således at vi kun så toppen af kraniet og den derved udvikler sig helt normalt smiley Det er mega ønsketænkning!

• #40   14. feb 2013 Håbet er lysergrønt;-)

• #41   20. feb 2013 Det er godt nok en hårfin balance at lufte hende for tiden. Hun plejer jo at gå 1-2 timer om eftermiddagen og havde sådan set tænkt mig at holde hende i form op til fødslen. I starten af drægtigheden var hun lidt pirrelig og skulle tit op på armen i et par minutter før vi kunne gå videre. Den sidste uges tid har så været meget bedre og hun har virket frisk nok til at tage de lange ture. Ikke en gang har hun skulle en tur op på armen. I dag var sådan set også fin på selve turen på 1½ time, men lige siden vi kom hjem har hun rystet. Jeg må nok hellere skrue lidt ned for de ture og nok bare tage flere små. Øv siger hanhunden!

profilbillede
  • #43   3. mar 2013 Det blev til 2 hanner på henholdsvis 190 gram og 210 gram, men det var en hård nyser for hende. Hun lagde ud kl. 14 og startede ud med at føde baglæns. 18.45 kom han ud med lidt hjælp fra mig. Derefter kæmpede hun med at forstå situationen samtidig med at hun ikke kunne få den anden ud. Ved midnat tog vi til dyrehospitalet og han kunne efter 2 ve-stimulerende sprøjter konstatere at den simpelthen bare havde et for stort hoved, så kl. 2 kom hun på operationsbordet. Heldigvis gik alt godt, selvom den lille skulle have lidt hjælp af dyrlægen. Efter 13 timer kunne hun lægges tilbage i fødekassen med de 2 drenge og efter lidt overtalelse forstod hun at det var hendes.
    Idag ånder alt fred i den lille kasse. Hun både spiser og drikker, men jeg må rydde op efter de små, for det er da klamt siger hun smiley Nå ja, det er da også dejligt at have en rolle.

profilbillede
  • #44   3. mar 2013 åh er så glad for hun har det godt.<3 Gå nu i seng søde, du er helt smadret. 1000 kys og tillykke med de 2 store.. ("Små" ligger ikke helt godt i munden pt.;-) )

• #45   3. mar 2013 Tillykke.
    dejligt at den lille familie har det godt.

Få dig nu hvilet.. det trænger du vist til smiley

• #47   3. mar 2013 Stort tillykke herfra smiley

• #48   3. mar 2013 Takker. Efter lidt overtalelse er hun en fantastisk mor. Og Figo får lov til at kigge på dem og med tiden skal han nok også give en pote med smiley

• #49   3. mar 2013 Stort tillykke med dem. Dejligt de alle 3 har det godt:-)

Kommentér på:
Endelig igang

Annonce