1.852 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Hvalpe første gang, nogle råd omkring foder og fødekasse?! Hvalpe første gang, nogle råd omkring foder og fødekasse?!

Jeg skriver fordi jeg gerne vil vide hvilken slags hvalpefoder jeg skal give, jeg har en stor hunderace men hun er voksen, jeg vil vide om hun stadig skal have hvalpefoder for store hunde eller om hun ville få mere næring ud af at få hvalpefoderet for mellem eller små racer?

Nu har jeg jo læst mig til de skal have hvalpefoder den sidste del af graviditeten. Og giver i andre tilskud?

Og hvilke typer hvalpefodre anbefaler i?

Hun skal føde om en måned cirka, vil jeg tro og er allerede meget stor.
Hun vejer 35 kg i sig selv uden hvalpe i maven.
har i evt anbefalinger omkring motion osv? Hun er blevet mere rolig i løbet af graviditeten.

Hvad størrelse hvalpekasse vil i anbefale, hvis der nu skulle være plads til et meget stort kuld? Så stor som hun er allerede vil jeg tro der er 10-12 hvalpe. Jeg vil gerne vide det i mål, både højde, længde, bredde, indgang til kassen osv, jeg kan bygge den selv.

Jeg ved godt det er mange sppørgsmål, men jeg håber at høre fra nogle som har erfaring på området

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe første gang, nogle råd omkring foder og fødekasse?!
  • #1   3. jan 2013 Du skal sørge for at hun kommer ud og gå hver dag... og selvfølgelig tage hensyn til hende og sætte tempoet efter hvad hun kan klare!

Giv hvalpefoder ud fra den vægtklasse hun er i...jeg har brugt RC starter (specielt til drægtige/diegivende/ og de første uger af hvalpens liv!).. Hvalpefoder skal gives de sidste 4 uger af drægtigheden..mængden øges med 10-20 % i uge 6-7, 20-30% i uge 8 og 9... Fodr evt. mange små portioner hver dag da hvalpene kan fylde meget!
    Jeg har en hvalpekasse på 140cm. x 140 cm til de første uger og til en tæve på 40 kg (før drægtighed) + 9 hvalpe er der rigelig plads smiley

profilbillede
  • #3   3. jan 2013 Baronesse: Jeg forstår ikke du gider spilde tid på den slags bemærkninger, jeg skrev for at få råd, ikke irettesættelser. Hun blev parret 2 gange med en dags mellemrum og nej jeg ved ikke om dagen man tæller fra er 1. parringsdag eller 2. og jeg ved heller ikke om hun føder før eller efter de normale 63 dage, så nej jeg ved ikke en nøjagtig dato, jeg kan kun gætte mig til der ca. må være en måned til!

En grå schæffer er en grå schæffer: Hvalpefoderet i den fodertype hun får, var hun ikke glad for, hun er til gengæld rigtig glad for flere af voksenfodertyperne. Men jeg må prøve mig frem så.

Lise: Tak for målene, min pige er en 35 kg pige normalt, så det er næsten samme vægtklasse, jeg vil prøve at bygge en kasse til hende så. Hvor høj er siderne på din kasse og hvor langt er der op til åbningen og de der sikkerhedspinge inde i kassen, hvor langt oppe sidder de? Det var dejligt du lagde en billede ind med hund i, så jeg kunne få mig en ide om hvor stor sådan en kasse er. Sikke en sød hund smiley

Kommentér på:
Hvalpe første gang, nogle råd omkring foder og fødekasse?!

Annonce