hvalpe for første gang :) hvalpe for første gang :)
Hejsa
Jeg er helt ny herinde, men fornemmer at stemningen er langt bedre her end andre hundeforums jeg har besøgt, så nu spørger jeg altså jer herinde
Min hund er (forhåbentlig) drægtig. Vi fik hende parret forrige fredag, og så at de hang sammen én gang, men han var på hende konstant, så vi regner da med at den er god nok.
Det er første gang vi skal have hvalpe i huset, så jeg tænkte om der er noget vi skal være opmærksomme på her inden fødslen, og hvordan forbereder vi os bedst på selve fødslen?
Hvor meget skal dyrlægen ind over i forhold til fødsel og de små hvalpe? Og hvor meget skal man egentlig gøre ved hvalpene inden de flytter hjemmefra - altså ormekure, vaccinationer osv.
Venlig hilsen Mia
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
Hvis din hund ikke er med tavle og du ikke har fået undersøgt alt hvad den kan fejle.....så er det måske bedst du sletter tråden inden du får høvl.....
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.301
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.330
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.247
Held og lykke med hvalpene.. håber det hele går godt, og i får en masse viden inden hvalpene kommer.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Sødt at der er nogen der kan hjælpe med et par gode bøger, som bør nærstuderes de næste 8 uger.
Held og lykke med projektet.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Alt det er da noget du skulle ha sat dig ind i, INDEN du parrer din hund!!
feb 2006
Hvis din spydighed var rettet mod mig, må jeg sige at det er yderst fornuftigt at se på om hunden fejler noget inden man avler.
Det der ikke er yderst fornuftigt er: at håne og nedgøre mennesker man ikke kender, fordi de ikke har den viden man selv mener at besidde.
Her på HG sker der tit grove overfald og mobning på total uskyldige, gerne unge mennesker.....det er den side ag dette forum jeg advarer imod...
feb 2006
feb 2006
feb 2006
Jeg har set det flere gange og har også selv været ude for det flere gange....
feb 2006
Hvis din bemærkning var rettet mod mig, må jeg sige at det er yderst fornuftigt at se på om hunden fejler noget inden man avler.
Det der ikke er yderst fornuftigt er: at håne og nedgøre mennesker man ikke kender, fordi de ikke har den viden man selv mener at besidde.
Her på HG sker der tit grove overfald og mobning på total uskyldige, gerne unge mennesker.....det er den side ag dette forum jeg advarer imod...
feb 2006
Så vil jeg endnu engang gentage.....det er ikke det at mange gerne vil sikre sunde hunde, det kan vel ingen mennesker arbejde imod????.....vel?
Det jeg mener med den bemærkning er, at netop dette emne er genstand for megen nedgøring og mobning....det er et helligt emne her inde som nærmest giver "håneret" så snart et offer, der intet ved om det, viser sig på banen.
Jeg ville da ønske at man som ny herinde, kunne spørge og få en ordenlig behandling, selv om man ikke kan leve op til alle de betingelser og regler som en del af HG's eliteavlere stiller.....
Når vi så kommer til at avle på revl og krat indenfor populære racer uden at skele til om de kan trække vejret, holde sig selv rene, føde selv og så videre.....så forstummer samtalen fra de ansvarlige avlere....
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Jeg er selv tidlige ejer af hund med svær HD, og det er sku hårdt og må sige farvel til en ung hund.
Her i huset kommer der ikke hvalpe ind hvor forældrene ikke er tjekket mere.
Og til trådstarter. Vær forberedt på et kejsersnit, da tæven er i overkanten aldersmæssigt. Undersøg pris ved dyrlæge.
feb 2006
Jeg forstår det heller ikke.
Her er jo tydeligt tale om et menneske der aldrig har prøvet det før, og vi skal da prøve at give gode råd i stedet for at nedgøre....og det gør du jo!
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 587
Ja så starter børnehaven op igen, her mandag morgen, føj i sku skamme jer.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 33
Jeg HAR da sat mig ind i tingene, men ligesom da jeg skulle have mit første barn, så tænkte jeg at det var smart at spørge folk der har siddet med et kuld nyfødte i favnen om der var noget af alt det man IKKE kan læse sig til, som var rart at vide... Jeg kunne jo også læse spalte op og spalte ned (og det har jeg da egentlig også gjort synes jeg) men de personlige erfaringer er da meget mere værd (men dem kan man åbenbart ikke få uden at få en omgang tilsvining oveni hatten)
Diskussionen omkring avl af hunde med eller uden stamtavle hører vel ikke til her, jeg spørger om nogle erfaringer ikke om jeres meninger omkring om jeg skulle have haft hvalpe eller ej. Og jeg ved at hun er gammel i forhold til at det er første kuld, men vi har ventet i 1½ år på hendes løbetid, og hun har sprunget et par gange over, så sidst det kom var lige da jeg havde født min søn - OG jeg sætter ikke hvalpe i verden hvis jeg ikke føler at der er overskud i familien til det. Vi har rådført os med dyrlægen omkring hendes alder, og hun syntes ikke der var noget i vejen med at få et kuld nu!
Jeg synes det er enormt trist at I sidder nogen derude og føler at I er så meget bedre end alle andre at I kan tillade jer i den grad at rakke ned på et indlæg som mit. Jeg tager det ikke personligt, men kan kun ryste på hovedet over jeres fordømmende adfærd, men jeg forstår ikke den måde at opføre sig på. Jeg kunne jo også have ladet være med at spørge om hjælp og så bare klare den selv, det er der jo sikkert rigtig mange der gør rundt omkring, men jeg vælger så at søge erfaringen fra nogen som har den - dumt? tjae det kan man da næsten synes.
Venlig hilsen Mia
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.128
Ovenstående er ikke møntet på dig (TS) personligt, for jeg ved ikke noget om hvad du har taget af forholdsregler. Det er bare et forklaring på folks måde at handle på.
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.017
Med hensyn til om du skal avle eller ej kan du ikke undgå at der vil være delte meninger om tingene og nu har jeg læst det hele igennem der er skrevet herinde og du er sluppet billigt! bølgerne kan gå MEGET højer.
jul 2005
Udfra det du skriver, kan man ikke se at du på nogen måde har forberedt dig på det, og du må forvente at få svar udfra det du sender afsted.
Hvis du allerede har læst stolpe op og stolpe ned, så burde du jo have fundet svar på nogle af de spørgsmål du stiller.
feb 2006
Har du med din store erfaring i hundehold ikke et godt råd i stedet?
feb 2006
Sonja kom da med et godt råd.....må jeg ikke rose hende for det???
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.052
feb 2006
P.S. Jeg har faktisk givet gode råd.....det er bare ikke alt man kan se....vel?
feb 2006
Det skal du da ikke være ked af.....jeg synes at det er fornuftigt at få sat folks opførsel på dagsordenen....måske skal det bare ikke være i denne tråd....
apr 2007
feb 2006
-T Hysted -.....he he....skal også på job.....men vil hjertens gerne tage en god meningsudveksling med dig og andre i en anden tråd.....!
apr 2007
feb 2006
Jeg skal nok sende dig et tip når jeg opretter en tråd....
Charlotte....hvad er dit problem?
Jeg har jo skrevet at jeg HAR sendt TS et par gode råd....men jeg har gjort det via PB....
maj 2010
Jeg spurgte om erfaringer i forhold til hvalpenes vaccinationer, ormekur osv. fordi jeg synes at uanset hvor jeg læser er der forskellige meninger (ja det er der jo så nok også herinde, men det KUNNE jo være der var en eller anden retningslinie som jeg havde overset)
Min dyrlæge er klar til at svare på alle mine spørgsmål, men igen, jeg ville bare gerne høre helt "almindelige" menneskers erfaringer, og ikke en dyrlæge, som måske er lidt "farvet" af også at ville tjene penge.
Iøvrigt kunne det jo også have været hyggeligt at glæde sig sammen med andre som har prøvet det før, men det må jeg jo så gøre i private beskeder hvor jeg har fået nogle rigtig fine svar - og tusind tak for dem!! :o)
Jeg synes I skal overveje hvornår I skal blande jer i andres sager. Hvis ikke jeres hensigt er at hjælpe, hvorfor så overhovedet blande jer i indlægget? Jeg bad om nogle gode råd, og har I ikke lyst til at give dem, ja så fair nok, men sagen er jo den at hunden ER parret, så uanset hvor ærgeligt I synes det er, så ændrer det jo ikke noget at I fortæller hvor forkert det er....
jul 2005
Jeg kan nu ikke se hvor det skulle være.
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 535
Mit raad til dig Mia er at have noget maelke erstatning og en sproejte og flaske staaene klar, hvis du skulle faa et lille myr har du mulighed for at flaske den og hvis den er for svag til at sutte kan du give det via sproejten
du skal ogsaa holde oeje med hvordan hun reagere paa hvalpene eftersom hun jo er lidt oppe i aarene kan hun godt foele det er underligt, min ville foerst ikke rigtig have noget med dem at goere fordi de sagde underlige lyde, men er nu en super mor
mange gange held og lykke med det Mia..
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.202
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
jeg startede selv ud med sådan et spørgsmål...sad med min førtse tæve hun havde så prøvet det engang før men jeg havde ikke hold da op kan huske jeg slettede profil og alt muligt for blev høvlet ned uden jeg forstod
velkommen til hg:-)) find nogen herinde der er til at tale med og skriv privat så er du fri for "overfald"
mange af "os2 eller dem som overfalder er gode nok på bunden,,hvem ville have troet at jeg fks endte med at have respekt og respektere charlotte dkk,,,:-))
maj 2007
Men hvem kommer så og puster til ilden ( eller rettere starter branden)? Samme person som kort efter leger moralens vogter og angriber folk for ikke at komme med råd?
Mia:
Jeg har selv haft goldens i 30 år. Jeg BRÆNDER for den race og det gør mig så ondt, hvis begge forældredyrene ikke er HD- og AD testet samt øjenlyst.
Men jeg er, efterhånden, nået dertil at jeg kan jo ikke gøre noget ved at folk ikke tester deres dyr inden avl. Hvor ondt det end måtte gøre på mig.
Jeg har selv haft en golden med D/E hofter, så jeg VED hvor hårdt det er at have en syg hund.
Men nu er hun parret og held og lykke med det.
feb 2006
Bravo...
maj 2007
maj 2010
Jeg dropper at kommentere mere på tråden, men I bare diskutere færdig i den selv ;o)
Venlig hilsen Mia
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
feb 2006
feb 2006
feb 2006
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
hvalpe for første gang :)