{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blodprøve
  • #1   11. jan 2013 Ja. Hvad vil du vide?

• #2   11. jan 2013 ja - bestemt

• #3   11. jan 2013 ja

• #4   11. jan 2013 ja når man skal køre lang for at parre er det dejlig og ved at det er nu

• #5   11. jan 2013 hvis du skal parre ,og vil havde taget sådan en blodprøve ,kan du godt tage den syd for grænsen de er lige så dygtig som dem her hjemme ,har lige fådet det gjort pris ca 230 kr,der går ca 30 minuter så har du besked,

• #6   11. jan 2013 ja jeg har fået testét hos Søren på Trollesminde dyreklinik han er bare suveræn ,og det her kom der ud af det 4 dejlige hvalpe som rejser hjemmefra her i weekenden resten kan i se i mit album

profilbillede
  • #7   11. jan 2013 Ja.

• #8   11. jan 2013 ok laila hvor er det?? jeg har fået en pris 850 kr her hjemme;)
    han hunden bor ca 15km her fra smiley

• #9   11. jan 2013 min dyrlæge sagde det var bedst at få taget en på 7 dagen da hun ikke har haft hvalpe før

• #10   11. jan 2013 Vi tog den på 9. dagen, den viste at hun var klar omkring 2 dage efter. Så tog min mand til sønderjylland (fra Bornholm) og hanhunden havde ingen interesse. De tog en ny blodprøve - der viste at der lige skulle gå 2 dage igen - 4 dage fra første prøve. Hun havde rykket det grundet transporten.

Forbered dig på flere prøver over nogle dage, særligt hvis du starter på 7. dagen. Vær opmærksom på, at for meget transport (hvis du skal over grænsen og tage prøver) kan stresse hende.

• #11   11. jan 2013 Vi tager dem altid og starter gerne på9. dagen. Denne gang har vi ofret lidt ekstra og fået vagioskopi og skedeskrab sammen med blodprøven som var med værdier og ikke farveskala (som vi plejer). Resultatet er 6 fede hvalpe født nytårsaften. Sidst fik hun 3 stk. Dette er vores absolut største kuld og ej heller helt normalt indenfor racen. Jeg tror vi tager til den samme dyrlæge igen næste gang:-)

• #12   11. jan 2013 Jeg fik taget blodprøve på min tæve, på dag 6, hun skulle så parres dag 7 og 8...
    Men jeg viste fra hendes opførsel de tidligere løbetider at hun ville stille sig til når ve nåede dag 7.

• #13   11. jan 2013 dyrelægen H Bahrami-Groen Gewerbestr 7 süderlügum
    tlf 0049 4663-927 hun er vældig sød ,

• #14   11. jan 2013 Vi køre 1,5 time for at bruge en dyrlæge der kan måle den nøjagtige værdi af progesteron, tage skrab og kigge op i tæven - det er dyrt, men skal man køre langt, eller bruge frostsæd, så er det godt givet ud.

• #15   12. jan 2013 plejer normal at bruge GunnerGram i Rødding ,når de andre kan gøre det lige så godt og til mindre penge og der er ikke så lang at køre ,så kan man jo lige så godt bruge dem de skanner også det koster 200 kr

• #17   12. jan 2013 ja der er meget forskel på dem:)

• #18   12. jan 2013 når min tæve kommer i løb og skal pares ,får jeg altid taget et skrab for at være ,sikker på der ingen indfiksjoner er i livmoren ,det bliver sendt på ind for at blive dyrke ,det tager ca 3 dage er der noget får hun penselin ,for det

• #19   12. jan 2013 Laika: gunner tager da ikke skrab og kigger på hvordan cellerne ser ud og han kigger heller ikke op i tæven - er det rigtig ?
    Er det drægtighedsscanning han kun tager 200 kr for ?

• #20   12. jan 2013 platugler: som jeg forstår det, er det i Tyskland Laika giver 200 kr...

• #21   12. jan 2013 Lykke: ulempen ved at kigge på HG på sin telefon .... Man får ikke altid det hele med smiley tror du har ret smiley

• #22   13. jan 2013 smiley

• #23   13. jan 2013 ja det er i tyskland også det skrab jeg får taget når tæven er kommet i løb,de gange jeg har fådet tage blodprøve hos Gunner har han også taget et skrab ,så han derud fra kan bestemme om tæven er klar,den første koster ca 1300 kr dem der efter ca 900 kr pr stk hos Gunner,så der er da en forskel på prisen.

• #24   16. jan 2013 Nogle der får taget hos Marlene på buddinge?
    Hvis tæven skal testet om eftermiddagen, må hun så ikke få morgenmad eller er det kun et par timer inden testen, at hun skal faste?

• #25   16. jan 2013 Vores har aldrig fastet inden. Det har jeg ikke hørt!

• #26   16. jan 2013 har lige fundet det på birgitte S side, der står at de skal fastes i 12 timer:-)

• #27   16. jan 2013 Tæven skal være fastet i 12 timer før blodprøve udtagning.

• #28   16. jan 2013 hvorfor skulle de være fasten ,det gør da ingen gaven på om de kan se om tæven er klar til paring

• #29   16. jan 2013 Nej det har de forskellige dyrlæger heller aldrig nævnt for mig og jeg tror bestemt heller ikke det har haft nogen indflydelse.

• #30   16. jan 2013 Birgitte Schjøth skriver det på hendes hjemmeside om det er rigtigt eller forkert, skal jeg ikke kunne sige.

• #31   16. jan 2013 Jeg siger ikke t det ikke er rigtigt. vi har bare aldrig fået det at vide af egen dyrlæge eller Nina Deiers i Ølby:-)

• #32   16. jan 2013 det kan jeg ikke forstå da jeg var på hundeholder kursus der var den ene dyrelæge som går meget ind for det hun kom fra Frisenborg grupen hun nævneted det aldrig ,

• #33   16. jan 2013 Hørte eller ikke noget om det på opdrætteruddannelsen, men vil da faste hende og satse på resultatet bliver bedre:-)

• #34   16. jan 2013 Det kan påvirke progesteronmålingen. Vi plejer at få ok til morgenmad, hvis vi tester sidst på eftermiddagen.

Cavallier: Malene er super dygtig - var elev hos Birgitte og arbejder stadig sammen med hende på visse opgaver. Hun har også arbejdet med Nina.

• #35   16. jan 2013 Laika: i Tyskland får du der lavet farvetest, eller nøjagtig måling af progesteron? Kigger de op i tæven? Kigger de på celler i skrab eller kun efter bakterier ?

• #36   16. jan 2013 Laika: det er Kathrine du var på kursus ved og det er hende vi går hos og hun siger det.

• #37   17. jan 2013 Platugler, det ved jeg og det er derfor jeg bruger hende til alt hvad der har med reproduktion at gøre:-)

• #38   17. jan 2013 Platugle ja det var Kathrine der undervisted den gang,,har også været på et fordrag hvor hun og Bergitte S holdt ,der blev det heller ikke sagt ,,har haft fat i nogle af de anndre der var med de har heller ikke hørt det ,det skrab jeg får lavet er en af de første dage i tævens løbetid ,da ser de efter bakterier,ellers gør de lige som oppe hos Gunner Gram med blodprøve og og skrab ,for at vuder det sammle forløb,Kathrine har arbejdet nede hos Gunner for en del år siden ,

• #39   17. jan 2013 Her er en undersøgelse omkring de forskellige metoder man kan bruge til bestemmelse af det optimale parringstidspunkt:

(link fjernet)

• #40   17. jan 2013 Laika: Kathrine har sagt det til os - ved ikke hvorfor hun ikke nævnte det på kurset.

Ang Tyskland - var det så en farvetest?

• #41   17. jan 2013 Kennelmor: ja, det er Kathrines opgave

• #42   17. jan 2013 Platugle jeg skal spørge når jeg kommer der ned efter ormekur til Ncita så jeg har de hel rigtig svar til dig er det ok ,for ved kun at de gjorde det samme som oppe hos Gunner Gram

• #43   17. jan 2013 Jeg har en lille artikel skrevet af Katrine Kirchhoff i 2009, om at tæven skal være fastende. - hvor der blandt andet står:
    " En vigtig faktor er at undgå at fodre sin hund umiddelbart inden progesteronbestemmelsen. Når en hund har spist øges leverens omsætnings evne. Herved ved vil progesteronkoncentrationen i tævens blod i en kortere periode blive nedsat og faktisk lavere, end der reelt er."

• #44   18. jan 2013 Laika: tak smiley ved Gunner har han vist maskinen, der giver det nøjagtige tal på progesteron niveauet i blodet. De fleste andre dyrlæger laver farvetest, som ikke er helt så præcist - så det jeg leder efter er en dyrlæge i Nordtyskland, der enten har maskinen og dermed kan give mig det nøjagtige tal, eller som kan sende ind til et laboratorium og stadig kan nå svaret samme dag ... Ved ikke om det kan lade sig gøre?

• #45   19. jan 2013 husk på at der er flere forskellige maskiner!!! og alle er ikke lige gode !!!!
    Nina djurs har en men den giver ikke et præcic tal, og med en del usikkerhed i sig - ( hun har sendt mig afsted med at hunden havde haft ægløsning, men et tjek med både den maskine Katrine har (der er den sammen som KU LIfe), og maskinen på ku life - så havde hunden ikke haft havde ægløsning, der kig 5 dage mere før hun havde det - noget med at Birgitte har haft samme maskine som Nina som hun har sendt retur netop fordi den er for upræcis og upålidelig.

• #46   19. jan 2013 jeg har prøvet flerre dyrelæger her i danark det kunne de ikke ,den første der fik mig omvendt det var oppe ved Gunner ,så hørte jeg om dem jeg har været ved i tyskland ,igennem en opdrætter som også er dommer ,hvedst godt at det var fortidlig ,jeg started,men det passede lige på dagen da jeg fik besked om at hun var klar,det var jo nødvendig for mig da jeg skulle køre ril Rostok og pare

• #47   19. jan 2013 Erika er det Nina Deiers i Ølby du mener??
    Hende har vi været hos for første gang. Vi plejer at få taget progesteron hos vores egen dyrlæge som tager dem med farveskalaen.
    Vi tog kun Nina da vi ikke var helt sikre på hvor langt vores tæve var.
    Nina var yderst grundig og tog progesteron, skrab og vagioskopi for at sammenligne. Jeg snyes hun ramte plet. Vi fik 6 hvalpe denne gang med en tæve som tidligere har fået 3 stk. Vi har faktisk aldrig haft så mange hvalpe før. Vi klager ikke og jeg var helt tryg ved det hun gjorde.

• #48   20. jan 2013 Laika: vi bruger nogle gange 24 timer no stop i bilen, for at nå frem til hanhunden.
    Taler de dansk hos den dyrlæge du bruger ? For så vil jeg prøve at ringe og spørge om hvordan de gør tingene.

• #49   20. jan 2013 nej engelsk og tysk der er også en i Harrieslev hvoer det er dyrelægerne fra Flensborg ,hvor der er der taler dansk ,får lige nr af en anden til dig

• #50   20. jan 2013 Alle dyrlæger kan det - jeg skal finde frem til nogen der er dygtige til det og gør det ofte. Ellers er det for stort et sats for mig - jeg køre rigtig langt og bruger mange penge på det.

• #51   20. jan 2013 de skulle også være dygtig der nede kenner flerre der køre der ned oppe nord fra også opdrætter hernede fra,den dyrelæge jeg har været ved har kun været der nogle få måneder kørte ellers længer ned i tysklan før de kunne ikke det,

• #52   20. jan 2013 har lige hørt fra en af får nr til dig når hun kommer fra arbejde omkring middag

• #53   20. jan 2013 Super - tak for det smiley

• #54   20. jan 2013 platugle her er der et nr 0049046174982 der er en anden der også har låvet at sende et nr til

• #55   20. jan 2013 ja Louise der er Nina Deiers i Ølby jeg mener - jeg ved ikke hvorfor jeg vil have hun skal hedde djurs!!! :O)

jam vi fik også lavet hele baduljen, progesteron, skrab og vagioskopi for at sammenligne - men det holdt ikke nogen steder, 5 dage for tidligt sendte hun os afsted til hanhund. og selvfølgelig kan man lave fejl, Katrine Kirchhoff ville så gerne snakke med Nina og ringet og prøvede at få fat på hende og snakke med hende osv. vi tager så op til scanning ved Nina for ok man kan lave fejl vi snakker om det og jeg spørger om hun havde snakkede med Katrine ,, ja ja det havde hun... næste dag snakker jeg med Katrine... hun har ikke snakket med Nina og har ikke kunne få fat i hende og hun ringet ikke tilbage selv om Katrine bad om at hun rinde tilbage når hun fik tid. så meget dårlig oplevelse, som jeg også fik til at betale for selv om hun lavede en fejlen.

• #56   20. jan 2013 Hmm vi fik taget test fredag og Nina sagde at hvis vores tæve bevægede sig som de "normalt" gør så vil ægløsning finde sted mellen lørdag og søndag og derfor parring mandag/tirdsdag. Vi tager så til Ølby igen mandag da hun evt skal insemineres og jeg er ike helt en ørn til det endnu. Det viser sig så at Clara først har haft ægløsning et døgn senere altså natten til mandag og bedste parring er så tirs/ons. Onsdag var klart den bedste.
    Tæver kan nogle gange trække ægløsningen og derfor kunne jeg ikke være sikker på at det ville lykkedes hvis jeg satsede og kørte til langbortistand. Når ægløsning har fundet sted, så er der ikke noget der kan holde noget tilbage. Bedste tidspunkt for befrugtning er 24-48 timer efter ægløsning.
    Har Nina sagt at jeres tæve havde haft ægløsning eller at den ville få det i løbet af nogle dage? For ved sidstnævnte, så er der måske sket det at jeres hund har trukket den lidt.

• #57   20. jan 2013 Nina sagde at vores tæve havde haft ægløsning den havde et tal på 10,6 - så det var bare at tage afsted og få parret næste aften - men det havde hun langt fra haft hendes tal viste sig at være 3,11 næste dag ved kathrine og KU life. - så nej vores tæve træk den ikke eller noget, hun var bare langt fra klar, hvilket et kig op i hende også sagde i følge katrine.
    Katrine kig jo helt i panik for var det heneds maskine der ikke viste rigtigt ??? så derfor blev blodprøverne også sendt ku-life - og det var katrines maskine der viste rigtigt.

• #58   20. jan 2013 hm ja det lyder underligt. Claras var 3,6 om fredagen og 6, 5 mandag mener jeg. Men opk vi er da kun mennesker heldigvis;-) Jeg tror nok vi tager til Nina næste gang også eller Birgitte. Det er et fedt for os:-)

Kommentér på:
blodprøve

Annonce