4.071 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Løbetid/falsk drægtig - tab af pels Løbetid/falsk drægtig - tab af pels
Vi har en chow chow tæve på 14 mdr. som første gang kom i løbetid d.24/7-2012 - derefter falsk drægtig - 2. løbetid d. 26/11-2012 - falsk drægtig jan. 2013.
Det store problem er at hun har tabt en del pels på højre side/bagben. På området omkring skeden har hun slikket sig helt pelsløs
Se billeder.
Dyrlægen siger at vi skal få hende steriliseret så hun slipper for at blive falsk drægtig.
Men jeg vil gerne have hvalpe om 1-2 år, så jeg vil helst undgå dette.
Er der andre der erfaring med dette og hvad gjorde I?
på forhånd tak
Lotte
0 synes godt om
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 44 Svar: 684
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.718
Hvad er hendes ad og hd status? Udstillinger? Det skal du snart have styr på. Klarer hun ikke disse ting, er beslutningen taget, så få hende steriliseret, hun har det tydeligvis dårligt med det.
Har ikke erfaring med pelstabet, men det tyder på, hun vasker sig som en dårlig vane af en art, og det må duprøveat aflede.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
Skrøne!!!!
nov 2008
maj 2007
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
Men vi ender nok også med at købe en hvalp om et års tid i stedet for at få en hvalp fra Frida.
Det er bare så ærgerligt
jan 2013
Er der nogen der ved om pelsen vokser ud igen?
jan 2013
Er der nogen der ved om pelsen vokser ud igen?
nov 2008
Hvis hun end ikke er røntgen fotograferet og udstillet endnu, så drop hvalpeideen. For så får du travlt.
Du skal være op ærksom på, at en sterilisation kan ændre hendes pels til det værre, men det kan din dyrlæge eller opdrætter nok sige mere om.
Det ser ikke kønt ud med det pelstab, er du sikker på det ikke er allergi eller anden lidelse?
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
jan 2013
Lisbeth: Jeg forstår ikke helt det du skriver med at hvis hun ikke er røntgenfotograferet og udstillet så får jeg travlt. Med hvap? Man behøver vel ikke røntgenfotografere hende før end man vil have hvalpe?
I chow chow klubben har man diskuteret at man ikke behøver at udstille for at kunne avle med stamtavle. Jeg ved ikke om det er vedtaget.
Hun blev røntgenfotograferet pga. noget andet da hun var ca. ½ år og der var der overhovedet ikke noget at se på billederne. Og så ville vi først røntgenfotografere hende hvis hun skulle parres. Ellers ser jeg ikke nogen grund til at gøre det.
nov 2008
Rigtig mange avler på chows med både status 2 og 3 på albuerne, eller helt uden røntgen.
Billeder fra seks måneders alderen er i den sammenhæng værdiløse. Du kan ikke tage billeder lige inden parring, for du skal jo finde en han, der har gode resultater, hvis din tæve ikke har.
Og udstil hende et par gange, du er, ligesom mig, ikke erfaren i din egen race, og så hjælper det altså at få et par dommeres ord på, hvad der er godt og skidt ved din hund, når du skal finde en partner at matche hende med.
Det vil koste dig nogle tusinde, inden du overhovedet når til en parring, som også koster nogle tusind. Lyder det afskrækkende, så lad være... og ret tankerne mod en sterilisation i stedet, når hun er så plaget af falsk drægtighed.
jan 2013
Det er netop fordi mange avler på for usunde chower (efter min mening) at jeg synes at det er ærgerligt, hvis Frida skal steriliseres. Men jeg kunne aldrig finde på at avle på en hund som ikke er sund. Og selvfølgelig ville vi kun avle på hende hvis hendes ad og hd resultater er fine.
Fridas opdrætter har lige meldt sig ud af klubben fordi hun er utilfreds med holdningen til sundheden hos hundene.
Det er også derfor jeg skriver her fordi vi ikke har nogen erfaring med racehunde andet end det vi læser, fridas opdrætter og dyrlægen.
Og jeg ville sikre mig at dyrlægen ikek bare så en chance på at score penge på en sterilisation men at det ER den bedste løsning. Dyrlægen var bare så hurtig til at sige sterilisation, at vi blev lidt mistænksomme. Indtil nu har vi dog været meget glade for vores dyrlæge.
Men det er altid rart at høre fra nogen der kan se situationen udefra
Og hvis falsk drægtighed er arveligt synes jeg ikke at andre tæver skal udsættes for det. Men derfor er det stadig lidt hårdt at skulle sterilisere hende.
nov 2008
maj 2007
Løbetid/falsk drægtig - tab af pels