2.862 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Kan man få tjekket sin hunds HD/AD-røgentbillede, uden af være medlem af en klub? Kan man få tjekket sin hunds HD/AD-røgentbillede, uden af være medlem af en klub?

Hej smiley

Jeg er en nybegynder indenfor hvalpeopdræt, og har derfor parret min tæve uden kendskab til de dyrlægetest, som jeg burde have taget først. Men sket er sket...!

Nu står jeg bare i et dilemma - så vidt jeg ved:

Jeg er ikke medlem af nogen hundeklub (Udover at have været medlem af DCH) - og da jeg ikke har stamtavle på min hund, kan jeg ikke blive medlem, og samtidig få et kuld hvalpe.

Samtidig kan jeg heller ikke efterfølgende lave stambog på min hund, og hermed heller ikke mine hvalpe.

Men det burde da kunne lade sig gøre at teste min tæve efter de foreskrevne regler, så jeg i det mindste kan forsikre kommende hvalpeejere om at hun er sund og rask - eller kan det???

Da jeg talte med min dyrlæge om det, sagde hun, at de godt kunne røntgen-fotografere min hund og give mig deres skøn på om billederne så gode eller dårlige ud, men normalt bliver røntgen-billederne sendt ind til f.eks DKK, hvis eksperter kan give den præcise diagnose.

Spørgsmålet er nu om de også yder denne tjeneste - evt mod betaling - for et ikke-medlem af deres forening?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man få tjekket sin hunds HD/AD-røgentbillede, uden af være medlem af en klub?
Kommentér på:
Kan man få tjekket sin hunds HD/AD-røgentbillede, uden af være medlem af en klub?

Annonce