20. jan 2008 Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Varmepude til hvalpe Varmepude til hvalpe
Jeg har søgt lidt herinde på forum omkring varmepuder til hvalpekassen.
Jeg indkøbte en varmepude sidste gang jeg havde kuld fra Zooplus nemlig denne:
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundebett/hundekissen/snuggle_safe/191320
Men der var en defekt så den ikke varmede som den skulle.
Da jeg stod med to hvalpe der blev taget ved kejsersnit, havde jeg hurtigt brug for masser af varme til de to bette. Så jeg indkøbte en varmelampe, og har haft rigtig meget glæde af den.
Men synes måske den er lige lovlig varm og produktiv hvis alt ellers forløber som det skal. Så jeg overvejer igen at investere i en varmeplade, da den ikke er så voldsom i varmen som en varmelampe.
Men den varmepude jeg har haft kigget på fra Novodog, kan jeg ikke finde længere.
Så spørgsmålene er:
Er det for dumt at investere i en varmepude når jeg har en varmelampe?
Hvis nej, nogen der har erfaringer med den jeg linker til? For Zooplus vil gerne sende en ny til mig så snart de får den på lager.
Andre varmeplader som I kan anbefale? For Zooplus vil også give mig pengene retur hvis jeg ønsker dette.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.509
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Altså den øverste her og så med et fleece-betræk til?
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.509
jan 2008
Ikke nogen med erfaringer omkring den varmeplade jeg linker til og egentlig har købt?
Der er nogle gode anmeldelser på Zooplus' hjemmeside, og det ville være nemt for mig bare at bede dem om at sende en ny. Men det er også bøvlet hvis det viser sig den bare slet ikke er god nok.
Så er nysgerrig om jeg bare var uheldig med min første levering eller om den varmeplade bare er noget juks.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.483
Jeg er derfor helt vild med den:-)
Varmelamper er jeg ikke så vild med, jeg ville være bange for, at der kunne ske uheld, men det er nok bare mig. Jeg har brugt varmelampe til nogle vagtelkyllinger, og det var ok.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
jan 2008
For det var problemet med min, den blev kun lunken og ikke mere. Men den var også defekt.
Ja, jeg tænker også det er smart at have en varmepude.
Jeg vil sige ved mit sidste kuld som blev taget ved kejsersnit og der kun var to, kombineret med at tæven ikke ville ligge hos dem de første 48 timer, så havde jeg netop brug for en varmekilde der var stærkere end en varmeplade. Der var jeg rigtig glad for varmelampen.
Det ruskede og blæste udenfor som en i helvede for at sige det ligeud, og jeg kunne ikke holde varmen i stuen højt nok oppe, så varmelampen var som sendt fra himlen.
Men tænker, ligesom I skriver, at den er for varm når tæven ligger hos dem og alt ellers kører generelt godt i kuldet.
Så burde en mindre varme-kilde være godt nok.
Når jeg googler mig frem til Novodog står der at de ikke producerer deres varer længere.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.483
Min virker perfekt, hvalpene søger selv hen på pladen fra dag 1, og tæven får lidt mere frihed - hun er nemmere at få med ud og tisse, når hvalpene ikke ligger og hyler.
Desuden virker hvalpene mere tilfredse, vi hører intet piveri, og de ligger roligt og sover og vokser:-) De bruger jo heller ikke krudtet på at holde varmen:-)
Kan kun anbefale varmepuden (som jo er en plade).
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Ellers bliver det hurtigt for varmt for tæven og så vil hun ikke ligge i kassen.
En bekendt af mig havde en tæve, der blev ved med at flytte sine hvalpe.
Hun holdt først op med det, da varmepuden blev fjernet.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Varmepude til hvalpe