1.042 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

DRU tæve med DKK forældre??? DRU tæve med DKK forældre???

Hej hundegalleri
Idag fik jeg mit brugernavn til hundeweb og så skulle der undersøges.
MEN min ene cairn tæve er med DRU stambog. Hele far-siden incl far er DKK hunde samt nogle stykker i morens side.
Hvordan kan det lade sig gøre? At far er DKK og mor er DRU ? Og hvalpene så er DRU???

Og kan min DRU tæve så flyttes over i DKK

Håber i kan hjælpe mig

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DRU tæve med DKK forældre???
  • #1   2. mar 2013 Dru anerkender dkk og du må derfor bruge hunde fra dkk og få dru tavle. Dkk godkender ikke dru, og de kan derfor ikke få dkk tavler.

• #2   2. mar 2013 Du kan søge om at få din hund over i DKK, men der er meget stor chance for den så får avlsforbud, samtidig med at alle DRU hundene bliver slettet i bogen.

• #3   2. mar 2013 Hvad de sagde. smiley

• #4   2. mar 2013 Ok tak

• #6   2. mar 2013 Ok så er der altså ingen ide med at få hende over i DKK??

• #7   2. mar 2013 Det kan også være en opdrætter som bevidst har købt en DKK han for at den skal parre med hendes DRU tæve/r.

Husk også at DRU har strammet op i deres regler, og at købe en hund i DRU er ikke lig med at man får en hund, hvor der ikke er styr på tingene.

Mener ikke det har nogen relevans at overflytte hunden, medmindre du har planer om at købe andre hunde, og vil udstille/avle indenfor DKK.

• #8   2. mar 2013 ikke hvis du har avlsplaner. men vil du bar e udstille og være i en mere seriøs klub. kan du godt flytte hende.

for ved flytning sletter de hendes aner. men du kan udstille og deltage i alle skur og andre angementer(staves) under DKK

• #9   2. mar 2013 Øv jamen planen var at udstille og bruge hende til avl. Vi har 2 andre tæver som er DKK.

• #10   2. mar 2013 ok smiley du skal bare huske er du medlem af DKK må du IKKE udstille i DRU og mener heller ikke du må avle i DRU.

• #11   2. mar 2013 Ja, det er ærgeligt, men når du er i DKK går det ikke at avle på hunde med DRU hunde i

• #13   2. mar 2013 Fordi vi først fik hende og så blev vi forelsket i racen Og derefter fik de andre som så har DKK tavle..

Min mor er dkk medlem. Jeg er ikke. Må jeg så godt udstille og avle i dru?

• #14   2. mar 2013 lene
    DRU kræver medlemskab ved avl, så det betyder du så skal vælge at være i den klub

• #15   2. mar 2013 Ørnfeldt
    Ja det ved jeg. Men kan min mor og jeg være i hver vores klub? Jeg er jo myndig?
    Eller hvordan er det? Hvis hun er medlem i den ene og jeg i den anden?

• #17   2. mar 2013 lene
    Selvfølgelig kan i det

• #18   2. mar 2013 Hvis du en dag flytter sammen med en kæreste som er i DKK, kan du stadig være i DRU

• #19   2. mar 2013 Ok tak for hjælpen.

Min mor har lige et spørgsmål:
    Hendes DKK tæve er IKKE udstillet. Hvis hun bliver parret med en DKK han som er udstillet, får hvalpene så tavle?

• #20   2. mar 2013 Ok tak for hjælpen ørnfeldt

• #21   2. mar 2013 lene
    Efter DKK har fået nye regler, så behøber hundene ikke at være udstillet, men der er visse krav alt efter race som skal overholdes, så vil råde hende til at gå ind og læse om det på www.danskkennelklub.dk smiley

• #22   2. mar 2013 Ørnfeldt.
    Ok super. For vores 2 årige tæve kan ikke lide at være på steder hvor der er sindsyg mange hunde på en gang. Så derfor har vi et stort problem med udstilling... Hun går sinpelthen i panik hvis der er så mange hunde som der jo er på DKK udstillinger smiley

• #23   2. mar 2013 Man kan også starte på de små skuer. smiley De er hyggelige og der er som regel ikke så mange hunde.

• #24   2. mar 2013 Så er DRU perfekt smiley Jeg er selv i DRU, har en søn der gerne vil med, og han kan ikke klare så mange mennesker, så derfor er DRU et godt valg for os smiley

• #25   2. mar 2013 Ja men vores 2 årige er DKK hund? Men min tæve som er 1 år er DRU og skulle egentlig have været afsted i morgen. Men hun blev syg igår smiley

• #26   3. mar 2013 Jeg vil sige, at hvis tæven har så utrygt et sind, at hun ikke kan deltage på udstilling, så har hun ikke en mentalitet man skal avle videre på.
    Husk at utryghed er arveligt, så hvalpene vil højst sandsynligt arve det. Og det vil du ikke byde hvalpekøberne. Det vil være ris til egen røv.
    Hvalpekøberne har to års reklamationsret på fejl og mangler ved hvalpene.

• #27   3. mar 2013 Malene ja helt sikkert.
    Men nu har vi også bare snakket om det?
    Er ikke sikker på hun skal have hvalpe , for vil helst gerne have udstillet hunden først.

Mht som ørnfeldt skrev så behøver de ikke udstilles. Men tænker lidt på om der så ikke burde være krav til en undersøgelse eller noget?
    Det skal lige siges at jeg umildbart ikke kan finde noget på deres hjemmeside

• #28   3. mar 2013 Hun er som sådan ikke utryg. Men hun kan ikke fokusere på udstillingen og vil hellere lege med alle de andre hunde.. Og der kommer problemet. Har været til ringtræning med hende og hun er mere fokuseret på at lege en at træne

• #29   3. mar 2013 Flere specialklubber afholder avlsgodkendelsesarrangementer som ikke har hele shwdelen med sig. I kan forhører jeg i racens specialklub. Hvis de ikke har et sådant arrangement så er deres egne udstilliner ofte mindre og knap så pressende som de store internationale udstillinger. Eller de sm nationale udstillinger. I kan vælge et udendørs udstilling, så bliver trykket også taget noget af, da der er mere plads.
    Ville være ærgerligt ikke lige at få en dommers bedømmelse på hunden inden avl.

Men jo hvalpene kan - hvis racens sundhedskrav er opfyldt og dokumenteret hos dkk, få stambog blot begge forældre har dkk stambog. Det kræver opdrætter indmelder hvalpene og får sendt de rigtige papirer ind - eller gør det online smiley
    Hellere avle med bog når det er muligt end uden.

• #30   3. mar 2013 ginne

ok tusind tak for hjælpen smiley det vil vi gøre så

• #31   3. mar 2013 i skal havde hundens opmærksomhed ,forsæt med at ringtræne ,så start i det små ved der er et skue oppe i kres 4 i april måne du kan finde det inde på dkk sider

• #32   3. mar 2013 lene
    DKK har ikke de store krav længere, forhåbentlig kommer de tilbage, men som udgangspunkt skal man undersøge avls hundene for race relaterede sygdomme, ikke kun fordi der er 2 års reklamationsret på fejl og mangler, men også for ens egen skyld.
    Man skal ikke avle på en hund der ikke er sund og rask, og selvom DKK nu ikke har så strenge krav, behøver man jo ikke selv at slække på det, er man seriøs så sørger man for at hundene er godt undersøgt inden avl kommer på tale smiley

• #33   3. mar 2013 ørnfeldt
    helt sikkert enig.
    men var inde og kigge under cairn terrier. og der står at avlskravene er minimum verry good på dkk national udstilling? så det gælder åbenbart ikke får cairn terrierne?

• #34   3. mar 2013 Lidt OT, men hvad står DRU for?

• #35   3. mar 2013 Sandra
    DRU står for Dansk Racehunde Union

Lene
    Mon ikke det bare er fordi de ikke har fået det rettet?

TR
    Nej der er ikke problemer, men den får avlsforbud

• #36   3. mar 2013 Jeg vil sige det er en kæmpe risiko at tage, jeg havde ikke gjort det.

Stort tillykke, det er rigtig flot, du har god grund til at være stolt af ham smiley

Jeg fik jo Champion på Chloe sidst, så vi kommer ikke igen før til April, hvor Chloe rykker op i Junior klassen, der er Candy så lige 5 dage for ung til udstilling, så hun må vente til maj md. smiley

• #37   3. mar 2013 jeg ville undersøge at få den flyttet til DKK. så kan du udstille den, og bruge den på prøver og hvad din race nu ellers har af muligheder.

og så avle på de andre hunde der oprindeligt har dkk, hvis de da ellers lever op til standarden. smiley

Kommentér på:
DRU tæve med DKK forældre???

Annonce