{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Formel 1 labrador
  • #1   15. mar 2013 Kender ikke en avler. Men har en tilsalg smiley

  • #2   15. mar 2013 Nu er Formel 1 jo netop blodlinier, så Hosianna er der tavle på forældrene til den du har til salg??



  • #4   15. mar 2013 Vær klar på en masse aktive timer! Min har krudt i røven fra vi står op til vi går i seng. OGSÅ selvom at han får en masse motion + aktivering smiley
    Men han er nu verdens dejligste hund smiley


  • #8   15. mar 2013 F1 kan godt være brun men det er meget sjældent og der ef kommet brune jagt labber. Men den der er til salg kan ikke være F1 når der ikke er papirer på den.
    Christine: Skal du bruge din hund til jagt siden du søger en F1? Det er mange som tror at det har noget mere størrelsen på hunden at gøre, hvilket det ikke har smiley Jo de er som regel slankere end udstillingmodellerne fordi de er af jagtlinjer men de er ikke nødvendigvis mindre..


  • #9   15. mar 2013 Annette J

    Jeg har på det mest bestemte fået at vide, at der IKKE findes genet for brun i de engelske/irske jagtlinier.
    Og hende, som har fortalt mig det, er både opdrætter, uofficiel dommer og mange gange deltager i vinderklasse-konkurrencer med mange forskellige hunde. Hendes viden på området er enorm, - hun importerer også selv nyt engelsk blod.

    Så jeg tror ikke, du er informeret ordentligt. Er der brun i en lab, er det fordi man har blandet udstillingsblod i.

    Men hvis du stadig mener det, så vil jeg gerne have et konkret eksempel, som jeg kan gå videre med og få verificeret.


  • #11   15. mar 2013 Jeg nægter at tro det er formel 1 før jeg har set en stamtavle.

    og til TS... Det er en lækker hund, men ja der er godt nok gang i dem hele dagen, og dem jeg har oplevet kan man mere eller mindre ikke gøre trætte smiley


  • #12   15. mar 2013 Det er sjovt det står på hendes tavle. Kan tage billede og smide ind når jeg kommer hjem

  • #13   15. mar 2013 Hosianna. i din annonce står der uden papir. så har hun vel ikke tavle?
    eller sælger du hende uden tavlen er med?


  • #16   15. mar 2013 Uhhhmmmm dejlig tråd.

    hvor jeg glæder mig...............


  • #17   8. okt 2013 Hov - hvor dit billed af tavlen af???
    hvor der skulle stå, at det var en formel 1




  • #18   8. okt 2013 Lise de findes i England.
    Også vil jeg mene at de her går under den betegnelse
    F.F.W. Otterbridge Eagle.
    Helezine Thies.
    Kennel Z-labben skulle have lavet et par brune af slagsen. Men almindelige er de ikke.


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #19   8. okt 2013 Der findes ikke brune labber af rene engelsk/irske jagt- og markprøvelinjer.
    Heller ikke i England.

    Bemærkelsesværdigt ér det, at det ikke har været muligt at finde resultater på de navne du har givet, andet end hvis man virkelig sætter sig ned og graver resultatlister igennem fra ende til anden.

    Det skyldes nok delvist at jeg ikke har adgang til hundeweb. Men som regel er det ikke et problem at finde resultater, og hvor de resultater har været opnået.

    Du er velkommen til at grave resultaterne frem. Hvis du vel at mærke graver dem alle frem, og ike kun de gode. smiley Så må man jo selv bedømme



  • #20   8. okt 2013 Forstår ikke helt hvad du vil med resultater. Man kan da godt have en jagt hund uden at bruge den til jagt. Lige som man kan have en af udstillingslinjer uden at udstille den. Da Formel 1 ikke er en race bliver det jo også lidt definition.

  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #21   8. okt 2013 definitionen på en formel 1 er: En hund af rene engelsk/irske jagt- og markprøvelinjer.

    Altså: Du har ikke en hund af rene engelsk/irske jagt- og markprøvelinjer, hvis ikke hundens forældre er afprøvet og har bevist deres værd på jagtprøver og på markprøver. Altså resultater.
    Du har heller ikke en formel 1'er, hvis linjerne den kommer fra ikke er fra england/irland, og dermed er avlet efter det værdisæt de har derovre hvad angår opdræt af jagt- og markprøvehunde, som faktisk er anderledes end herhjemme.

    Eftersom englænderne til dato ikke har lavet en brun lab der kan gøre sig bemærket på prøverne derovre, falder den til jorden allerede dér.


    Så hvad vil jeg så med resultaterne, og hvor de resultater kommer fra samt hvilke prøver de kommer fra? Tja. Se om de hunde du nævner ér hvad du påstår de ér. Hverken mere eller mindre.

    (Jeg ved at den ene ikke er, for den er ikke af rene engelsk/irske jagt- og markprøvelinjer, så.....)


  • #22   9. okt 2013 Jeg rygklapper bare lige footrot.flats lidt.

    I øvrigt er det ganske enkelt ikke muligt at have en brun labbe af rene jagtlinier (heller ikke danske), eftersom farven først kom til i udstillingslinierne, og i lang lang tid slet ikke var at finde i jagtlinierne. Så selvom man i dag kan finde brune labber af "jagtlinie-kuld", så har der nødvendigvis været en udstillingslabbe forbi i linierne på et tidspunkt... så er spørgsmålet hvor tæt på man mener udstillingslinier må være at finde i tavlen, for stadig at kunne tale om jagtlinier.

    Heller ikke herhjemme er der ret mange brune der sådan rigtigt kan være med (der ER da lavet hæderlige resultater med de brune, men der er dælme langt imellem dem... og længere mellem dem der kontinuerligt leverer gode resultater).
    De fleste brune labber som folk mener er "jagtlabber" eller "brugslabber" elelr hvad folk nu vælger at kalde dem, er sweisshunde... og det er da osse super hvis de er dygtige til det. Men sweiss er ikke labbens brugsområde, hvorfor sweeiss-resultater ikke viser ret meget om hvorvidt hunden besidder de for labben, racetypiske brugsegeskaber


Kommentér på:
Formel 1 labrador

Annonce