1.193 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Dogo Canario. Dogo Canario.

Lige et hurtigt spørgsmål. Sådan en fætter er ikke for begyndere, vel?
Jeg har en ide om at det er at det er en dejlig hund, men i de rette hænder. Da den godt kan være skarp, vogtende og rimelig egetkønsaggressiv..
Og der er rimelig langt fra f.eks. en Grosser schweizer sennenhund og så til en DC..?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dogo Canario.
  • #2   23. mar 2013 Altså jeg gik fra golden til dogo canario... Det var meget øh anderledes;)
    Men på den måde at min dc kan ting selv og er ikke så afhængig af mig. Det skulle jeg vænne mig til... Og der skal også helst være en mening med det man beder den om, hvor at med min golden han gjorde bare ting, sådan no questions asked;)

Men tror at hvis man sætter sig ind i racen og kan opfylde dens behov, så er det ikke så meget mere svært end alle andre hunde.
    Vi skal hente nr to her til sommer... Denne gang med stamtavle!;)

• #3   23. mar 2013 Men som første hund, hvis man ikke har haft med hunde at gøre. Så er det nok ikke lige hunden for en...
    Hvor langt der er mellem dc og grosseren ved jeg faktisk ikke, da jeg ikke kender så meget til den:)

• #4   23. mar 2013 For lige at gøre det helt klart, så er det ikke mig der vil have en DC. I hvert fald ikke lige nu (Min næste hund bliver nok en golden (jagtlinjer) eller en boxer).
    Tråden her er inspireret af en anden tråd. smiley

Anyway, så synes jeg man høre mange forskellige ting om DC´en. Nogen mener det nærmest er et mytologisk sagnvæsen som kræver en helt særlig ejer for eller så...!(tilsæt selv dramatisk musik).
    Andre er lidt mere nede på jorden, og så er der jo stadig nogen der mener at "en hund er hvad man gør den til..." *smiley der ruller med øjnene*

• #5   23. mar 2013 Altså det der med at en hund er hvad man gør den til... En af dem der siger sådan vil jeg da gerne invitere til at komme på uanmeldt besøg og bare gå ind. Især synes jeg de skal komme når det er mørkt!;) hehe. Og vi har altså ikke opdraget ham til at passe på og være på vagt... Han ER bare sådan. Tværtimod har vi givet ham en kærlig opvækst, men tror ikke at det er kærlighed han giver til uindbudte gæster...

Men så særlig synes jeg ikke den er. Men kan det ha noget med de forskellige linjer at gøre måske?

• #7   23. mar 2013 Kan det passe at Dogo Canarioen før hed Presa Canario? Eller et det to forskellige racer/typer?

• #8   23. mar 2013 Som jeg har lært det så er det to forskellige typer... Men går vel begge under FCI navnet Dogo Canario nu?
    Har fået fortalt og læst at presaen er mindre, der er tilladt mere hvidt/aftegning og at den er lidt skarpere end den Dogo Canario der bliver avlet i Europa nu. Men om det passer 100% ved jeg ikke

• #9   23. mar 2013 Jeg så et af de der programmer med Victoria Stilwell og der var der en Presa med. Lækker vaps, men dælme ikke en jeg ville have lyst til at være nabo til.

• #10   23. mar 2013 Ja det så jeg også... Den lyse han med kæææmpe kæde om halsen ikk?

• #11   23. mar 2013 Ja den. Det var SÅ tydeligt at den var købt fordi den er sej.

• #12   23. mar 2013 Tror måske bare at de kalder den presa overthere? Må indrømme at jeg synes det er ret forvirrende...:/

• #14   23. mar 2013 Ja tror ikke han havde forstand til at ha hund... Slet ikke den slags.
    Vil så lige sige at jeg aldrig har mødt en Dogo canario der reagerer sådan. Kan godt forstå at hans kæreste var bange...!

• #15   23. mar 2013 Jeg har mødt et par DC på udstilling. Og de virkede ret fornuftige. De ene fik jeg lov at gramse på. En lækker lækker, norsk ejet basse.

• #16   23. mar 2013 Synes det er ret forvirrende... Hvordan kan det pludseligt være det samme når der både er forskel i udseende og sind? Er det fordi at man vil gå efter en racestandard nu som begge så skal passe ind i?

• #18   23. mar 2013 Ja det er jeg klar over... Og jo vil altså mene der er betydelig forskel. Men selvom det er FCI, så må jeg vel godt være uenig og synes at det er forvirrende? Især hvis folk vil ha en Dogo, men ender med en Presa.

På Dogoen er der tilladt et minimum af hvidt, men har set presaer med meget hvidt. Hele halsen og brystet. Så man undgår vel de egentlige presaer i avl under FCI?

• #21   23. mar 2013 Allergisk: Jeg er da enig i at sindet ikke kan elskes væk. Det der ofte kan være udfordringen er at finde ud af præcist hvor skarp en given race er.
    Da jeg i sin tid prøvede at finde vores race nr. 2 undersøgte jeg også den Amerikanske bulldog, og fik advide af en opdrætter at det eneste der adskilte en labrador fra en am.bull var størrelsen og farven, jojo. Tænk hvis jeg var hoppet på den. *gys*

• #22   23. mar 2013 Allergisk, hvem skriver man kan elske hundes sind væk?
    Og hvem skriver der ikke er forskel på en dogo og en lab i opdragelsen?

Kommentér på:
Dogo Canario.

Annonce