{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

samarbejde eller mod arbejde.? {{forumTopicSubject}}

ja, jeg fandt en side på facebook om en bestemt hunderace. medlemmer er bl.a opdrætter, men også ganske almindelige familie hunde ejere.

nå men det allerførste indlæg i denne gruppe, er bare opdrætter som sviner hinanden til. mere og mere personligt som tråden udvikler sig.

da jeg så kigger længere ned, kan jeg se at det åbenbart er meget normalt at der bliver talt så grimt til andre.
ja jeg bliver ærligt lidt flov på deres vegne. det er ikke noget der lige frem tiltrækker nye medlemmer i hvertfald.

så var det jeg tænkte, er det virkelig normalt at man inde for samme race ikke kan arbejde sammen, men skal bekrige hinanden på den måde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  samarbejde eller mod arbejde.?
  • #1   29. mar 2013 Nu ved jeg jo ikke med andre racer, men kan sagtens kende det du skriver fra nogle af de sider jeg er medlem af. Opdrættere er jo på mange punkter konkurrenter, de skal alle have solgt deres hvalpe og det har jo også stor betydning for dem, hvem der vinder på udstilling OSV....

  • #2   29. mar 2013 altså jeg opdrætter selv, men under anden klub.
    og der hjælper vi (næsten) alle sammen hinanden. man henviser til hinanden hvis man ikke lige har hvalpe til salg osv.

    syntes man burde tage de personlige angreb i privat, og ikke offentlige forum.


  • #3   29. mar 2013 I min race er det ren børnehave.. Drønpinligt, ganske enkelt

  • #4   29. mar 2013 CH - ja helt vildt altså. voksne mennesker burde også opføre sig derefter..

  • #5   29. mar 2013 Jeg ved os at det sker indenfor sheltieracen. Det er ret grimt at de ikke hjælper hinanden. Dog sker det mest i "min" race fordi det engelske linjer vs. amerikanske. :s

  • #6   29. mar 2013 Jeg oplever det ikke sådan. Selvfølgelig er ikke alle opdrættere "slyngveninder" men har respekt for hinandens arbejde og henviser hvis man får henvendelser når man ikke selv har ledige hvalpe.
    Personlig henviser jeg til dem jeg kender og ellers til hvalpelisten. Jeg udtaler mig aldrig negativt om andre opdrættere.


  • #7   29. mar 2013 Hos os bliver der også hjulpet massivt. Det er ikke bare skidt det hele.. Men der er hele fraktioner der bekæmper hinanden og det er simpelthen uværdigt

  • #8   29. mar 2013 Ja det er et godt spørgsmål, jeg tror måske godt de kan lide disse offentlige diskussioner, for nogle gange kan de forvandle alt til en diskussion. Men mange gange er de ting der bliver diskuteret nogle har man har meget stærke holdninger, men det betyder jo ikke at man ikke kan skrive tingene på en pæn måde smiley

    Men jeg troede faktisk det var sådan for de fleste racer, i hvert fald dem der opdrætter med stamtavle.


  • #9   30. mar 2013 Synes ikke opdrætterne i chihuahuaverdenen plejer at svine hinanden til af, hvad jeg har set. Tror faktisk mange af dem er ret tætte.

    Hvilken race drejer det sig om?


  • #10   30. mar 2013 Jeg tror måske det skyldes dårlige erfaringer, men det er langt fra alle der opfører sig grimt.

    Synes vi i DRU er gode til at henvise til hinanden indenfor min race, men vi er tilgengæld også ærlige om hvad de får, dog henviser vi kun til dem som vi kan stå inde for, og ikke tænker er en der laver dårligt avl.

    Jeg har eks. 3 jeg henviser til, den ene har meget sjældent kuld, men helt sikkert nogen der er værd at vente på, da de følger FCI standarden, og opdrætter går meget op i sundhed, samt forældrene dyrene er højt præmieret.

    En anden der går meget op i racens sundhed, sundhed frem for race standarden, men hvis folk søger en familiehund med stamtavle og ikke synes det gør noget at hunden bliver 23 - 25 cm. høj, ja så er det et rigtig godt sted at købe fra.
    Og denne opdrætter er ærlig omkring str. ikke noget med at love en pomeranian på 18-22 cm. da opdrætter godt ved det ikke sker så tit.

    Den sidste stopper desværre snart med at lave, opdrætter avler ellers nogle fine og sunde hvalpe.

    Jeg kan kun tale ud fra den race jeg opdrætter samt den klub jeg er i, aner ikke hvordan det er med andre racer eller i andre klubber.


  • #11   30. mar 2013 Der er heller ikke nogen problemer i, at opdrættere henviser til hinanden. Det gøres der jo konstant, hvis de får henvendelser og ikke selv har hvalpe at sælge af.

    Men det forhindrer ikke, at folk også stikker knive i ryggen på hinanden.

    Vi har to populationer i vores race og grupper af folk vælger at bruge energi på at bekrige hinanden.
    Dette har udviklet sig, så det er blevet til mere end det - der lyves, bedrages, smedes rænker og støbes kugler, hvis tingene ikke er som man vil have dem. Dette både på klubniveau og kredsniveau.

    Men hverdagen fungerer naturligvis fint med hjælpsomme hænder.... og så ømme skuldre fra knivblade, hvis man stikker sin næse det mindste frem.


  • #13   30. mar 2013 CH
    Dem man henviser til ville jeg personligt ikke bruge tid og kræfter på at snakke negativt om, når jeg henviser til andre, er det fordi jeg mener det er gode opdrættere og man får en god hund der.
    Og jeg kan sagtens henvise til andre selvom jeg har hvalpe, hvis hvalpe køber ønsker noget andet end jeg kan tilbyde eks. køn eller anden klub, så henviser jeg til en anden, der er også nogle DKK opdrættere jeg henviser til, hvis en søger en DKK pomeranian.

    Og sådan tror jeg da størstedelen har det, men det kan sagtens være at jeg tager fejl.



  • #14   30. mar 2013 Ørnfeldt: Du skriver "Jeg har eks. 3 jeg henviser til, den ene har meget sjældent kuld, men helt sikkert nogen der er værd at vente på, da de følger FCI standarden, og opdrætter går meget op i sundhed, samt forældrene dyrene er højt præmieret."

    Alle i DRU burde vel følge FCI-standarden? Det er så vidt jeg ved den klubben bruger i bedømmelserne, eller har jeg misforstået noget?


  • #15   30. mar 2013 Problemet er at DRU har lavet nye regler men de gælder ikke hunde der er 3 og opefter, derfor finder man mange høje pomeranian i DRU, så det er langt fra alle der følger den, hunde over 3 år kræver kun en kryptorchid attest, de går altså ikke under de nye regler med udstilling hvor hundene skal følge FCI standarden


  • #16   30. mar 2013 Nogen gange er der bare opdrættere som har en anden opfattelse af avl og etik. Og en sådan ville jeg da feks ikke henvise til.
    Ellers oplever jeg i min race stor respekt for hinandens opdræt og at ikke alle ser samme standard. Og ikke mindst stor åbenhed.


  • #17   30. mar 2013 Okay, på den måde.

  • papa
    papa Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 10
    #18   1. apr 2013 Lyder som om det er Cavalierklubbens FB side du taler om.

  • #19   1. apr 2013 Papa, ja den har jeg godt hørt om, og det lyder heller ikke til at der skulle være så god tone der.
    dog var det ikke lige den jeg mente her smiley men en hel anden race.


Kommentér på:
samarbejde eller mod arbejde.?

Annonce