{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Mit avl, tja. {{forumTopicSubject}}

tja, Sådan her går det når man har for meget fritid smiley
Over 1000ord, omkring mit kommende avl smiley

Kennel Mark Blom.
Max 2 avlshunde af gange
Tæven i centrum. Masser af opmærksomhed og god ernæring. En glad og tilfreds tæve, viderefører sin glæde og tryghed til hendes hvalpe.
”Fødekasse”, 120x120. Tæven får lov at føde hvor den vil, i hvor hun nu føler sig mest tryg.
Hvalpene. fra 0-3 uger. Sove og spise. Masser af menneskelig kontakt
Fra 3-7 uger. En masse møder med søde hunde og mennesker. Masser aktivering/ opgaver og søvn.! Hvalpene vil i denne periode blive hvalpe testet 2 gange hvor en fremmed person håndtere dem et fremmed sted.
Når de bliver 3 uger vil de få adgang til et større område, hvor de kan lege med hinanden og få nye indtryk.
Der vil være både græs underlag, og alm. Gulv. Legetøj mm. De vil i denne periode os få lov at hilse på mine andre voksne hunde som vil vise hvalpene at den store omverden ikke er så farlig. Min han hund har et rigtig godt hundesprog, og utrolig gode fader egenskaber, og er tålmodig, så han vil få lov at deltage med opdragelsen mm. Så tæven ikke risikere at blive for stresset når 10 hvalpe kommer i den alder hvor de skal bide i alt mm.
I denne periode vil kommende hvalpe købere også få lov til at komme så ofte som muligt og hilse på hvalpene. Holde dem, lade den snuse og få lugtet til en masse forskellige lugte.
Hvalpenes udvælges når de er omkring 5-6 uger. Jeg vil sammen med køber høre deres ønsker om hunden, og hvad hvalpen skal bruges til mm. Så finder vi sammen ud af hvilken hvalp der passer bedst til familien.
Der følger en hvalpepakke med hver hvalp:
Foder.
Noget som minder om Mor.
Informationer om hvordan du bedst får en god og sund hvalp. Prægnings øvelser du skal igennem mm.
Får du lov at købe en hvalp hos mig, har du sat dig godt ind i racen, og læser du efterfølgende min information om hvordan du får en kanon hund, så er du godt på vej.
Min folder består af tips til.
UNDGÅ HD.
Motion.
Renlighed
Alene hjemme.
Træning
Prægning
mm.

Der udover vil hvalpene være Chippet, vaccineret og fået ormekur.
Jeg vælger ikke at lave krav om udstilling, da folk skal have frit valg, og ikke tvinges hvis ikke de ønsker det.
Jeg forventer af mine købere at de lader mig vide hvis noget er galt med hvalpene, eller de har andre problemer. Er altid interesseret i hvordan det går mine små vidundere.
Der vil i kontrakten blive skrevet at jeg, Mark Blom, har første ret til tilbagekøb af hvalpen hvis ejerne uheldigvis kommer i en situation hvor de ikke længere kan have hvalpen. Dette bliver gjort for at sikre hvalpen bedst muligt, så den ikke lige pludselig bliver solgt til en person som fremstår rigtig sød og flink, men desværre har den hensigt at tjene stort på hunden, og sikre at hunden får et godt hjem, enten hos mig eller det hjem jeg nu måtte finde passende. Satser stærkt på at hvalpe ejerne vil respektere dette.

Forældredyr.
Tæven vil få en stille opvækst i landlige omgivelser.
Mentalbeskrivelsen skal gennemføres med tilfredsstillende resultat
HD resultatet skal være A/B hofter før den får lov at indgå i avl.
Klare sig tilfredsstillende på udstillinger dvs. må ikke være en anden præmie hund. Hun skal som minimum ligge solidt og modtage første præmier.

Faderen vil blive nøje udvalgt efter flere egenskaber.
A hofter er et krav.
AD= 00
Utrolig gode show egenskaber.
En god mentalitet.
Skal være max 49cm høj.
God knoglestruktur.
Må ikke være over 50 % hvid.
Perfekt Bid.
Går alt som planlagt har jeg fundet han hunden til det første kuld i 2011. Hunden har et par genrerationer af rene A hofter og er af Korrekt højde.

Målet er at lave gode sunde familie hunde, Gode udstillings hunde, hunde som har fysik til at ku følge med i alle sportsgrene man ku tænke sig.
Jeg vil prøve at lave forårs / sommerhvalpe så man kan nyde dem ude det første lange stykke tid.



Foder.
Alle hunde hos mark Blom bliver fodret med et super preminum foder ingen biprodukter, ingen billige fyldstoffer, ingen allergifremkaldende ingredienser, ingen kemi eller tilsætningsstoffer. Alt ting er godkendt til menneskeføde.

Hvorfor avl.
Jeg har valgt og vil avle da jeg med hånden på hjertet kan sige, at jeg tror 100 % på at jeg kan lave bedre hunde end mange af de hunde som bliver lavet i Dk. Sys der bliver avlet på alt for mange dårlige hunde.
Jeg tror på at jeg kan lave hunde som vil være sundhedsmæssigt bedre i stand end gennemsnittet. Og som er racetypisk og vil overholde standarden bedst muligt. Hunde som er sundhedsmæssigt i top, samtidig med de kan klare sig på udstillinger. Jeg vil samarbejde med de andre danske kenneler om at nå mit mål, og benytte de han hunde der nu er egnet efter mine egne standarder. Jeg vil også prøve på at sende mine hvalpe ud i Europa til de kenneler jeg sys er ok, så mit avl kan blive spredt ud over det hele, så jeg også kan se hvordan deres avl kommer til at se ud med den type han hund de nu vælger. Vil Være åben for alle typer råd fra de mere erfarne opdrættere da jeg aldrig mener man kan blive klog nok. Det vigtigste er at være tro mod sin etik og moral.

Jeg har valgt kun at anskaffe mig tæver, da jeg ikke ser nogle grund til at tage chancen med en han hund, nu hvor der er så mange flotte og sunde han hunde der ude. Vil jo ha det bedste af det bedste, og chancen for at jeg får det via køb af en hvalp er ikke stor nok. Ved ikke hvordan han udvikler sig. Så hellere benytter sig af de smukke hunde der nu engang er.

Mine hunde vil primært blive brugt som familie hunde. Få en masse træning hjemme, hundesvømning flere gange om ugen. Lydighed. Udstillinger 4-5 gange om året. Når de er fuldvoksne vil de få mulighed for agility. Fra hvalp vil de lære at gå spor, så de får brugt deres næser.
Kennel Mark Blom


God læsning, Ser du ting du ikke sys om må du gerne kommentere det, så skal jeg senere forklare hvorfor jeg har valgt at gøre sådan smiley
Tja, i må gerne kommentere anyway. smiley

God læsning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit avl, tja.
Kommentér på:
Mit avl, tja.

Annonce