{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avle på bulldog med defekt
  • #4   29. mar 2013 NEJ.

• #6   29. mar 2013 Det vil jeg på det kraftigste fraråde..

Er det dig selv der overvejer at avle på hunden ? smiley

• #7   29. mar 2013 Nej, hvorfor avle på noget "defekt" som du selv beskriver det?

• Bully
    Bully Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   29. mar 2013 Jeg forventer egentlig ikke, at der er nogen som siger det er ok. Men der er jo desværre så mange mennesker, som vælger at avle på sådanne dyr alligevel. Så kunne egentlig godt tænke mig at høre deres argumentation for at gøre det. Vi ved jo at der findes rigtig meget skrammel. Men der er nok ikke nogen, som har lyst til at komme frem med disse argumenter, og måske der egentlig ikke er andre end et økonomisk incitament

• #9   29. mar 2013 Ser bestemt INGEN grund til at arvle på et defekt eksemplar.

Der er jo rigeligt med sunde muligheder. Kan godt være din hund er sød, men det er simpelthen for uansvarligt når du ved at din hund bærer arvelige defekter!

Tænker ikke at du får nogle af de mennesker, som arvler på uegnede eksemplar, til at stå frem og indrømme at de gør det. Som mange har sagt er det uansvarligt og ingen har vel lyst til at blive stemplet som det i et åbent forum.

• #10   29. mar 2013 Bully - så det er ikke noget konkret du overvejer?
    Men mere for at diskuterer generelle holdninger til avl? smiley

• Bully
    Bully Tilmeldt:
    aug 2011

#11   29. mar 2013 Kunne ikke selv finde på at avle på en dyr med arveligt sygdomme, så ja, det er mere for at diskutere generelle holdninger smiley

• #12   29. mar 2013 Okay smiley men min holdning den er klart at man ikke skal avle på sådan en hund smiley

• Bully
    Bully Tilmeldt:
    aug 2011

#14   29. mar 2013 Men ville I avle på en med cherry eye, da man ikke ved om det er arveligt?

• #16   29. mar 2013 Med fare for at fornærme nogen! Kan man finde en Engelsk Bulldog uden defekter?

• #18   30. mar 2013 Nej. Hvorfor avle på syge/hunde med defekter?

• #19   30. mar 2013 ved der er nogle cow opdrætter der gør det bevist ,har også hørt der er nogle der ikke vil betele noget til bage de vil kun betale hvad en operasjoen koster,ved også ati nogle raser er det lovlig så det vil vare længe inden opdrætter får en anden mening om det

• #21   30. mar 2013 Venges: Lige mine ord smiley
    Jeg ville gøre det samme hvis hunden som helhed havde noget at byde racen.
    Hvis man vil avle på racer med rigtig mange skavanker har man desvære ikke de samme muligheder for at fravælge..for selvom om racen er stor så ville populationen og arvemassen blive meget lille hvis vi ikke måtte bruge hunde med arvelig skavanker. Som det ser ud lige nu avler folk på HD, AD og alt mulig andet.
    Med sådan en race er det netop vigtig at man kan siger hvad de fejler, det skaber åbenhed og gennesigtighed i en race hvor lukkethed og fortielser altid har været nøgleordet og det er den eneste måde at både køberne og opdrættere kan få et reelt grundlag at træffe deres valg på.

Kommentér på:
Avle på bulldog med defekt

Annonce