3.930 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Parring lykkes ikke Parring lykkes ikke

Hej hg
I feb skulle min tæve parres.
Vi fik blodprøvers og div for at se hvor langt hun var samt dyrlægen indover.
Hun var rigtig sur selvom prøven viste hun var klar.
Havde lidt i tanken at prøve næste gang hun kommer i løb igen.
Ville i vælge anden han hund denne gang?
Eller skulle jeg insiminere med det samme?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parring lykkes ikke
  • #1   25. apr 2013 Hvis tæven kke kan parres naturligt så lad være med at avle på hende, det er ikke ønskværdigt at avle på!

• #3   25. apr 2013 Ja min sætter sig også. Min dyrlæge har ikke frarådet insiminering hun er undersøgt og der skulle ikke være noget galt og derfor hun ikke ville, ja tænkte også om det måske var at hun ikke syntes det skulle være denne han smiley

• #4   25. apr 2013 Kendte hun hanhunden på forhånd? Måske er det en idé (hvis ikke de gjorde), at lade dem lære hinanden at kende på forhånd.

• #5   25. apr 2013 dyrelægen kunne jo havde aflæst resultatern forkert ,hvem dyrelæge har du brugt ,har selv brugt førhen gunner gram i rødding ,her siste gang var jeg i tyskland det passed godt nok og så var de billiger end her hjemme

• #7   25. apr 2013 vi fik taget mange prøver og hva der hver dag.
    ja hun kendte han hunden

• #8   25. apr 2013 og vi havde opdrætter med smiley

• #10   25. apr 2013 Tal med opdrætter.
    Vi inseminerer gerne og har absolut ingen skrubler ved det. Bla har jeg ahaft en tæve som ikke hævede så godt op, så en naturlig parring ville nok ikke kunne lykkedes. Nogle ville nok mene at en sådan tæve ikke bør indgå i avl, men hvis det er den eneste "fejl" så overlever jeg nok det. I øvrigt er flere af hendes døtre parret naturligt.
    Jeg ville inseminere hvis det er den hanhund du har udvalgt som bedse match og som opdrætter også føler er den rigtige. Jeg har da imsemineret tæver som ikke tidligere har fået hvalpe. Ingen problem i mit etiske univers:-)

• #11   25. apr 2013 Hvis tæven burde være klar, men ikke kan lide hannen, kan hun måske mærke de ikke passer sammen genetisk..
    Lige som vi andre finder biologisk egnede partnere ubevist ud fra dufte m.m.

Jeg ville ikke have problem ved inseminering - men ikke med en han, tæven har fravalgt..

• #12   25. apr 2013 personligt ville jeg ikke inseminere end tæve som ikke vil lade sig parre naturligt - det ville stride mod min moral... hvis du ønsker hvalpe på hende ville jeg nok prøve at introducere for en anden hanhund - men vil tæven stadig ikke ville jeg respektere dette.

• #13   25. apr 2013 jeg ville heller ikke inseminere, hvis tæven ikke vil lade sig parre, jeg ville inseminere, hvis begge hunde havde bevist at de kan parre eller vil lade sig parre. Du kan risikere at stå med noget værre skammel, hvis du tvinger parringen igennem, da tæven nogen gange som Ginne skriver fravælger en han, simpelthen fordi de ikke passer sammen, og derved kan du risikere at få defekte hvalpe eller hvalpe med store sundhedsmæssige problemer...

• #15   25. apr 2013 Jeg ville nok forsøge at finde en anden hanhund.
    Har i ikke prøvet et par gange med ham her?

Jeg vil sige som nogle af de andre, at hun selv fravælger hanhunden. Så jeg ville heller ikke benytte mig af inseminering.

• #16   25. apr 2013 Er helt enig med Krumme (og det synes jeg, at jeg er i mange tråde ;-))

Det dur ikke at de kender hinanden, for så kan det gå op i hat og briller, som man siger. Men selvfølgelig må en førstegangstæve godt få støtte og hjælp.

Har aldrig taget blodprøver, og kun én gang er tæven gået tom. Men det gjorde en anden tæve, som blev parret en uge før mig med samme han.

• #17   25. apr 2013 jo de kender jo hinanden så kan jo godt måske være derfor?
    vi har ikke prøvet mange gange med denne han kun 1 gang( de dage hun var klar) hun kommer først i løb igen i august og var der jeg ville prøve igen, men tænke en anden han hund

• #18   25. apr 2013 min hund besøgte den hanhund nun blev parret med nogle gange inden hun kom i løbetid, da hun så var højløbsk var hun hjemme hos ham i 4 dage af 3-4 timers varighed, de første 2 dage ville hun heller ikke rigtig, men 3 og 4 dag var der ingen problemer

• #19   25. apr 2013 Anja, det kunne være at du skulle prøve en anden hanhund, selvom det selvfølgelig er ærgeligt når du havde udset dig en matchende han til hende.

• #20   25. apr 2013 Jeg kan nu ikke helt nikke genkendende til den med at man risikerer skravl fordi tæven har fravalgt hannen. Måske har vi bare været heldige. Vi har ofte insemineret første dag og parret følgende. Ofte er hannen mere interesseret i tæven når hun lugter af ham. Er det 2 jomfruer, er det altså ikke altid bare ligetil og de må have noget hjælp fra en erfaren.

Kommentér på:
Parring lykkes ikke

Annonce