{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Scanning hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hvornår plejer i at få scannet jeres? (Hvis i altså gør det) min franske tæve blev parret første gang den 19/4 og den sidste gang den 23/4 havde planer om at få den gjort den 23/5 men er simpelthen så spændt om det lykkes denne gang, hvis man gør det før kan der ske noget ved det? Kan læse mig frem til at man kan gøre det 22 dage efter, hvornår ville i få det gjort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scanning hvornår?
  • #1   13. maj 2013 Vi scanner mellem 21. og 28. dagen. Her er blærerne tydeligst.

• #3   13. maj 2013 Mener også man er mere sikker efter 25. dagen.
    Vi har også fået scannet helt op til ugen før fødsel, men så kan man ikke tælle hvalpene med sikkerhed.
    De er så store at de kan gemme sig under brystbenet.

• #4   13. maj 2013 Dyrlægerne er ikke helt enige, men i Tyskland - hvor vi får scannet - siger de, at de er så dygtige, at de kan fastsætte antal fosterblærer meget nøjagtigt fra 21. dag og indtil 28. dag. Herefter begynder de at være så store, at man ikke kan få dem alle med på billedet helt godt.

• #5   13. maj 2013 Jeg fik første gang gjort det på 25. dag og anden gang på 29. dag og begge gange kunne man tydeligt se fosterblærene.

• #6   13. maj 2013 Jeg plejer at få scannet på 28. dagen ca.
    Men da min dyrlæge ikke ret ofte har så store hunde inde vil han gerne have lov at scanne noget tidligere næste gang. Bare sådan for træningens skyld smiley
    Så det får han da sikkert lov til

• #7   13. maj 2013 Personligt ville jeg aldrig få det gjort før 30. dagen. det kan godt ske at det er nemmere at se osv før, MEN jeg har bare så ofte hørt om folk der har gjort det inden 30. dagen hvor tæven er scannet drægtig, men efterfølgende har absorberet hvalpene, så der ingen kom.

• #8   13. maj 2013 Jamen sådan er det jo med drægtige tæver Lykke, selvom man ser små fostre så er det ikke sikkert man ender ud med nogle hvalpe - der kan ske tusinde ting i den sidste tid af drægtigheden - også selvom man scanner senere.
    Jeg vælger så også at ræntgenfotografere senere i drægtigheden for at få antallet af hvalpe at vide.

• #9   13. maj 2013 Jeg fik min tæve scannet på 29. dagen og der kunne man se hjerteslag og fosterblærer, men kunne så kun få 5 med på samme oversigtsbillede. Så der skal også tages røntgen i morgen for at komme antallet lidt nærmere (det bliver så på dag 49, men kunne godt have været lidt tidligere). smiley

• #10   17. maj 2013 Jeg står selv i samme situation og har brugt nætter på at læse om scanning, hvilket kun gjorde mig endnu mere forvirret.
    Min dyrlæge sagde jeg skulle vente til 25. dagen efter parring, men har besluttet at trække pinen lidt længere, da jeg gerne vil have et klart svar ud af scanningen...
    Jeg ved godt de ikke med sikkerhed kan sige hvor mange hvalpe, men jeg vil bare gerne vide om der er nogen og ikke mindst om de er i live....
    Så vidt jeg har kunnet researchet mig frem til kan man nemlig først se hjerteslag efter 28. dagen så jeg må udholde spændingen lidt længere og håber på at scanningen kan give et tydeligt svar ??
    Men puhh hvor er den ventetid da godt ulidelig....
    Held og lykke med det

Kommentér på:
Scanning hvornår?

Annonce