2.227 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Amerikansk springer spaniel Amerikansk springer spaniel

Hej,

Jeg mødte en ældre herre på min gå tur med noget der mest lignede en blanding med labrador. Dog uden underuld og med noget lange ben. Sort med hvidt bryst.
Han sagde så det er en amerikansk springer spaniel..... Nogen herinde der kan sige mere om denne race?

Har prøvet googlet, 1) ingen umildbare billeder der ligner, 2) den finder kun for engelsk springer spaniel osv..

på forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amerikansk springer spaniel
  • #1   5. jun 2013 Der findes Engelsk Springer Spaniel og Amerikansk Cocker Spaniel. Ikke en Amerikansk Springer Spaniel med mindre folk er begyndt at blande.

• #2   5. jun 2013 Der er da vist en opdrætter der har bildt ham noget ind...

I USA hedder det også Engelsk Springer Spaniel, MEN de ser altså noget anderledes ud. VI har 2 søde piger på salonen som er kommet med deres familie til Danmark og de er sort/hvide, men de har slet slet ikke det ansigt som en engelsk springer har i europa. Det er er en hel anden hund, har kortere næse og bredere hovede så man kan se lighed med både en springer men også en field trial spaniel. De er to piger er købt med amerikansk stambog, men de ser bare anderledes ud og så er de halekuperet.

• #3   5. jun 2013 Den her skulle godt nok være fra Danmark. Jeg turde ikke spørge ham ind til stamtavle :))

Men jeg kunne ikke set noget spaniel i den overhovedet. Den var nok 60 cm over skuldrene, også en alm hale (kunne godt være en tynd lab-hale - man ser dem ved de rendyrket jagtlinjer) også var den egentlig ret spids i hovedet.

Han sagde endda at grunden til at han havde valgt racen var fordi han havde haft den samme tidligere.... Hvis den kommentar ikke var faldet, så havde jeg også troet han var blevet snydt smiley

• #4   5. jun 2013 Det er vel lidt som at folk stadig tror at Formel 1 Labrador er en lille bitte spinkel Labrador. Det er så velkendt, at det er umuligt at diskutere det med folk at det ikke er rigtig.

Synes folk finder på en masse sjove racer og nogen gange tror jeg bare man skal smile og sige ja-ja smiley

• #5   5. jun 2013 ork, det gjorde jeg skam også. smiley

Men man ved aldrig hvad der findes derude smiley

• #6   5. jun 2013 Den var ikke krøllet i pelsen, vel? Lang eller kort pels?

• #7   5. jun 2013 Helt kort og tæt pelset. Ingen krøller.
    Pelsen minder om en gårdhunds eller glathåret JRT - ingen underuld.

• #9   6. jun 2013 Tjo Emma, måske. Men der er jo nogen racer i AKC som ikke er i FCI (ikke?? smiley )
    Så man ved reelt aldrig smiley

• #10   9. jun 2013 Tro mig, der er ikke noget i akc som hedder amerikansk springer spaniel. Der er en "opdrætter" som har tjent på det "navn" smiley den kloge narrer idette tilfælde den naive.

• #11   9. jun 2013 Ja...
    Synd for ham ; )

Kommentér på:
Amerikansk springer spaniel

Annonce