{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

under 1 år og far??? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved godt det nok bare er mig der syntes det er forkert. Men vil egentligt gerne høre jeres mening.

Sagen er den at jeg har fundet min hunds helbror her inde. Hvor efter jeg finder ud af at han allerede er blevet far til første kuld hvalpe!

Min hun og dennes hund er fra 31.07.12...så kun 10½ måned i dag...

Jeg er ikke i tvivl om at kom der en tæve i løbetid forbi ville min helt sikkert prøve..og nok lykkedes...Men etisk syntes jeg godt nok at det er lige ungt nok.

Hvad syntes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  under 1 år og far???
  • #2   16. jun 2013 Der er masser af tråde herinde om samme emner - de fleste svarer at begge hunde skal være fuldvoksne altså min 2 år og herefter kan man kigge på mentaliteten

• #3   16. jun 2013 hende dér.

Præcis min og avlers tanke!

Jeg tænker os bare på alle de ting de hvalpe kan fejle!

• #4   16. jun 2013 Maria D.
    Ved godt der er masser af tråde om alt her inde. Derfor må man vel godt spørge.

Men ja jeg vil os sige mindst 1½ år og det er endda på grænsen til (i min verden) uacceptabel.

Avler er min gode veninde og hun var bestemt heller ikke glad da hun hørte det.

• #5   16. jun 2013 Jo det må man da, men du har jo svaret i andre tråde smiley
    Men jo jeg synes da også det er hul i hovedet

• #6   16. jun 2013 Hanner bliver ikke for gamle til avl, så de bør være over tre år ved første kuld efter min mening. Her kan man se endeligt sind, og de fleste arvelige sygdomme ville have vist sig, hvis der var nogen.
    Der er ingen grund til at bruge helt unge hanner i avl.
    Det er fuldstændigt uacceptabelt at bruge en han i avl når han er under et år, for da kan man slet ikke tjekke for flere sygdomme endnu, fx HD, AD, øjenlysning. Det kan man først efter 12. levemåned.

• #7   16. jun 2013 Malene.

Jeg kender allerede til en arvelig sygdom min har..Så den har den sandsynligt os.

Endnu en ting jeg ikke rigtig kan acceptere (kald mig bare snobbet) men jeg kan se at det er blandings hvalpe...
    - Så jeg tænker lidt der er nogen som bare har tænkt..Nu har jeg en hanhund og du har en tæve, vi skal ha hvalpe.

• #9   16. jun 2013 Det er IKKE ok i min verden. Der er tid nok, så hvorfor ikke vente?

• #10   17. jun 2013 Jeg ved ikke hvorfor de ikke har ventet...

Tror ikke at hanhunden kan blive avls godkendt.

• #11   23. jul 2013 Den som denne tråd omhandler har valgt at sende mig en pb som jeg syntes i skal have lov at læse.

Hidsig tråd må jeg nok sige..

Jeg ved intet om avl. Jeg har haft 3 hunde tidligere så jeg har godt nok styr på hvordan en hund skal passes osv men mine 3 tidligere hunde jeg havde med min kæreste blev kastereret da vi ikke ønskede at de skulle have hvalpe.

Jeg er ked af at skuffe jer med at jeg åbenbart ikke har grebet det rigtigt an. Det var jo ikke planlagt at de skulle få hvalpe. Turbo og min mors hund har boet under samme tag altid så de har været meget sammen..

Hørte noget pive nede fra lunas kurv en morgen. troede hun lå ovenpå et pivdyrs legetøj men opdagede så to nyfødte hvalpe.

Jeg troede ikke at en hund ku få hvalpe før den var fuldvoksen men det kunne turbo åbenbart godt så... har læst en masse på nettet om hvordan man passer nyfødte hvalpe bedst muligt da jeg vidste meget lidt om det. At en for tidlig fødsel kan ha katastrofale følger for hvalp og hund fandt jeg desværre ikke læsestof om før jeg så din tråd.

• #12   23. jul 2013 Tak for rådene men det var som sagt ikke planlagt. Jeg tager selvfølgelig gerne imod råd og vejledning hvis nogen af jer har mere i syntes jeg skal vide.

Mvh Daniel Falentin Olesen smiley

• #13   24. jul 2013 Jeg er provokerende og mener at det hele afhænger af situationen. En ansvarsfuld opdrætter som kender sine linjer og avlsmateriale, vil jeg ikke have noget imod avl på en ung hanhund.

• #14   24. jul 2013 nu er jeg jo ikke opdrætter eller noget men ansvarsbevidst skulle jeg nok mene jeg er da smiley

Kommentér på:
under 1 år og far???

Annonce