1.129 visninger
|
Oprettet:
under 1 år og far??? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg ved godt det nok bare er mig der syntes det er forkert. Men vil egentligt gerne høre jeres mening.
Sagen er den at jeg har fundet min hunds helbror her inde. Hvor efter jeg finder ud af at han allerede er blevet far til første kuld hvalpe!
Min hun og dennes hund er fra 31.07.12...så kun 10½ måned i dag...
Jeg er ikke i tvivl om at kom der en tæve i løbetid forbi ville min helt sikkert prøve..og nok lykkedes...Men etisk syntes jeg godt nok at det er lige ungt nok.
Hvad syntes i?
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 423
Præcis min og avlers tanke!
Jeg tænker os bare på alle de ting de hvalpe kan fejle!
sep 2012
Ved godt der er masser af tråde om alt her inde. Derfor må man vel godt spørge.
Men ja jeg vil os sige mindst 1½ år og det er endda på grænsen til (i min verden) uacceptabel.
Avler er min gode veninde og hun var bestemt heller ikke glad da hun hørte det.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Men jo jeg synes da også det er hul i hovedet
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Der er ingen grund til at bruge helt unge hanner i avl.
Det er fuldstændigt uacceptabelt at bruge en han i avl når han er under et år, for da kan man slet ikke tjekke for flere sygdomme endnu, fx HD, AD, øjenlysning. Det kan man først efter 12. levemåned.
sep 2012
Jeg kender allerede til en arvelig sygdom min har..Så den har den sandsynligt os.
Endnu en ting jeg ikke rigtig kan acceptere (kald mig bare snobbet) men jeg kan se at det er blandings hvalpe...
- Så jeg tænker lidt der er nogen som bare har tænkt..Nu har jeg en hanhund og du har en tæve, vi skal ha hvalpe.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.212
sep 2012
Tror ikke at hanhunden kan blive avls godkendt.
sep 2012
Hidsig tråd må jeg nok sige..
Jeg ved intet om avl. Jeg har haft 3 hunde tidligere så jeg har godt nok styr på hvordan en hund skal passes osv men mine 3 tidligere hunde jeg havde med min kæreste blev kastereret da vi ikke ønskede at de skulle have hvalpe.
Jeg er ked af at skuffe jer med at jeg åbenbart ikke har grebet det rigtigt an. Det var jo ikke planlagt at de skulle få hvalpe. Turbo og min mors hund har boet under samme tag altid så de har været meget sammen..
Hørte noget pive nede fra lunas kurv en morgen. troede hun lå ovenpå et pivdyrs legetøj men opdagede så to nyfødte hvalpe.
Jeg troede ikke at en hund ku få hvalpe før den var fuldvoksen men det kunne turbo åbenbart godt så... har læst en masse på nettet om hvordan man passer nyfødte hvalpe bedst muligt da jeg vidste meget lidt om det. At en for tidlig fødsel kan ha katastrofale følger for hvalp og hund fandt jeg desværre ikke læsestof om før jeg så din tråd.
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 2
Mvh Daniel Falentin Olesen
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.459
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 2
under 1 år og far???