1.237 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Skal min hanhund bedække? :/ Skal min hanhund bedække? :/

Hej alle hundeelskere! smiley

Jeg har en Dansk Svensk Gårdhund som jeg er blevet spurgt om han kan bedække en ven`s hunhund, hunhunden er af samme race og de to er gode venner smiley

i kan se min hanhund her:
http://www.hundegalleri.dk/galleri/112070-dansk_svensk_gaardhund_fister

Men.... lige nu træner jeg med ham da han har nogle poblemer med andre hunde mest hanhundene, han er Dominderende/ og samtidig usikker på situationen når han møder en anden hanhund han knurre og lige pludselig overfalder han den anden, han bider den ikke men makerer og ruller den. Det er gennem det sidste år blevet bedre og jeg kan få ham til at hilse på mange flere nu stadig med lidt usikkerhed men han vænner sig ofte hurtigt til den anden hund. Men jeg er bange for at alt det vi har trænet går tabt hvis han får lov til at parre sig med en hunhund eller om han vil være som han altid er? Jeg er også bange for at han ikke kan styre mere og hele tiden er på "jagt" efter en hunhund og ikke kan slippes løs?

Håber i kan forstå det, det er meget indviklet hihi smiley

God sommer! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.
  • Fjerne mini-vaskemaskine under køkkenbord. 840 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Hjælp til at samle Ikea skab og hænge lamper og andre ting op - fra kl 15,00 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal min hanhund bedække? :/
  • #1   10. jul 2013 Får lyst til at spørge - hvorfor vil du gerne han skal lave hvalpe?

• #2   10. jul 2013 Er din hund tjekket for sygdomme og er du sikker på at han er helt moden mentalt ?

Jeg spørger kun fordi du virker som en ung pige som elsker dyr meget højt og din samvittighed ville blive hårdt ramt hvis der kommer små syge hvalpe ud af det.

• #3   10. jul 2013 Det er fordi hans personlighed "i forhold til alle dem jeg har hørt" er så dejlig hans personlighed er virkelig god og han finder sig i næsten alt så han fx også er god ved børn, og hunhunden og min hund har vi snakket om ville få nogle meget lækre hvalpe smiley

• #4   10. jul 2013 Newborn- Ja han har været til dyrelægen og jeg har snakket med dem over telefonen også og de siger at jeg bare skal blive ved som jeg gør og så bliver han bedre smiley det er heller ikke fordi han er et "krise" tilfælde og er MEGET svær smiley Ja jeg ved jo så ikke om han er helt moden han er nu lidt over to år nu og han opfører sig " som jeg vil kalde det" normalt og voksent smiley

• #6   10. jul 2013 En hanhund plejer ikke at være moden før de er minimum tre år gamle har jeg læst og hørt /har kun tæver, så kan være jeg tager fejl.

Men hans personlighed udelukkende er ikke noget du bør avle på - hvad tænker du på at han kan tibyde racen ? og hvad med hunhunden ? går deres fejl op med hinanden ? Altså om de kan supplerer for hinandens fejl ?

• #7   10. jul 2013 Newborn- Tak smiley jeg tro så at vi venter hvis det overhovedet bliver til noget smiley jeg vil heller ikke risikere at både min hund og hvalpene bliver fx agressive eller noget smiley Tak for hjælpen smiley

• #8   10. jul 2013 Først og fremmest skulle hunden undersøges for arvelige sygdomme.

Ofte synes man jo også selv, at man har en helt igennem fantastisk hund, men man skal tænke over hvad der gør den til noget specielt?
    I sidste ende bliver det jo også bare endnu et blandingskuld, da din hund i hvert fald ikke har tavle. Har din venindes? - for hvordan ved i ellers om de måske er i familie?

Jeg ville ikke lade ham blive far smiley

• #9   10. jul 2013 jeg var lige inde og læse hvad du har skrevet om ham. Du skriver at han i starten var meget syg og du måtte til dyrlæge med ham ofte, og at han er usikker med andre hunde..At du synes han har en dejlig personlighed er bare ikke nok når man snakker avl. Så nej, jeg synes ikke du skal avle på ham smiley Kan se der heller ikke er tavle på ham, så hvalpene ville også blive endnu et blandingskuld til markedet, som i forvejen er propfyldt

• #10   10. jul 2013 Når han er usikker i forhold til andre hunde- så ville jeg ikke avle. Hvalpekøberne og hvalpene fortjener, at kun helt 100 % i orden hunde bruges i avl.

• #11   10. jul 2013 Altså du er kun 14 år og den tanke og beslutning at sætte din hanhund i avl, burde du overhovedet ikke have/tage.
    Derudover så skriver du din hund har været meget syg og ikke altid har et særlig godt temperament, hvilket der ikke skal (efter min mening) avles på..
    Når det så er sagt, så er den ikke gennemtjekket for sygdomme hos dyrlægen og markedet har virkelig ikke brug for flere "dsg uden tavle".. smiley

Nyd din hund og glem tankerne om hvalpe smiley

• #12   10. jul 2013 Jeg ville ikke avle på en usikker hund, og din hanhund lyder usikker. Nyd du din hund istedet for. Sådan et nervøst sind kan avles videre og det ville være synd for de kommende hvalpekøbere

• #13   10. jul 2013 Ja tak for svarene alle sammen! smiley jeg tror også at den tanke om avl ryger i glemme bunken smiley Jeg tror ikke jeg vil risikere noget med min egen hund eller hvalpene så er jeg i hvert fald sikker på at jeg kan beholde "efter min mening" den fantastiske hund for mig smiley og passe på ham smiley

• #17   10. jul 2013 Tak smiley men har valgt at jeg ikke gør det da jeg ikke vil risikere af min hanhund bliver anderledes eller at hvalpene bliver aggressive smiley

• #18   10. jul 2013 Hvor er du dog en skøn og fornuftig pige.
    De fleste på din alder- og også ældre- var hoppet i med begge ben. de fleste synes bare det er sååååå skønt når deres hund bliver mor eller far. De tænker ofte slet ikke over, hvad de sætter til verden, og at hvalpekøberne måske køber et problem, fremfor den drømmehund de havde håbet.
    Tak for at du lyttede til de ældre, og mere erfarende, herinde.

• #19   10. jul 2013 Catherina - Det lyder bare som en rigtig god beslutning smiley

• #20   11. jul 2013 Tak smiley jeg er også rigtig glad for jeres hjælp så jeg ikke gjorde det og hvor der måske ville komme syge hvalpe ud af det smiley

Go sommer! smiley

Kommentér på:
Skal min hanhund bedække? :/

Annonce