6.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Toaster
Toaster
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvalp, benstilling, kost spørgsmål! Hvalp, benstilling, kost spørgsmål!

Hej

Vi har en hundehvalp, der som voksen skal veje ca. 20 kg. Pt. vejer den 10, og er indenfor de seneste to uger begyndt at få udadvendte forpoter.

Vi fik anbefalet at give den en C-vitamin pille om dagen, for at stramme op i "mellemhånden". Vi har også lagt gulvtæpper ud, så den ikke kan glide rundt på gulvet mere. Det har hjulpet en lille smule.

Vi er ikke sikre på om det er gulvene eller foderet der gør at den står sådan på forbenene. Men vi er bekymrede for om vi kan nå at rette det op. Hvalpen er 3 mdr.

Vi har googlet lidt rundt, og kan se at det bliver anbefalet at finde et foder med mindre protein. Men hvor meget mindre? Pt. får den Royal Canin Medium Junior, og der r 32% protein i, så vidt jeg husker. Hvor langt vil I foreslå, man går ned? Er det klogere at skifte til voksenfoder? Er der nogle risici forbundet med at skifte til foder med så lavt protein indhold? Tænker i forhold til resten af væksten. Og når/hvis benene retter sig, vil man så fortsætte på det nye foder, eller vende tilbage?

Jeg ville gerne ringe til en dyrlæge, men har fået at vide at de intet aner om foder...

Undskyld på forhånd hvis spørgsmålt er blevet stillet mange gange før.

På billedet står den som nr. 2

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp, benstilling, kost spørgsmål!
  • #2   29. jul 2013 Jeg ville skifte til voksenfoder nu. Det blev jeg selv rådet til da Tia franskede som hvalp.

• Toaster
    Toaster Tilmeldt:
    dec 2012

#3   29. jul 2013 Hvordan finder jeg den? Håber dog folk alligevel vil dele deres erfaringer her.

Anita, og hun er elæers harmonisk at se på nu?

• #4   29. jul 2013 Altså helt lige er de ikke, men det er ikke lige så voldsomt som før.

• Toaster
    Toaster Tilmeldt:
    dec 2012

#5   29. jul 2013 Er én c vitamin dagligt nok?

Er hvalpefoder eller voksenfoder at foretrække? Eller kommer det KUN an på protein indhold?

• #6   29. jul 2013 For mange år siden havde jeg en dyrlæge som selv var cockeropdrætter. Dengang fodrede man med hvalpefoder (der fandtes ikke juniorfoder og lign.) og så gav man kalk og alt mulig andet ved siden af. Jeg kom til dyrlægen til 16 ugers vaccinen, han kiggede på hundens lidt skæve ben og sagde "så er det NU du går over på voksenfoder, så han ikke vokser for stærkt". Det hjalp.

Siden dengang har jeg, med alle mine hunde, givet voksenfoder fra de var 12-16 uger. Og MIN erfaring er at alle mine hunde er kommet ud med kanon hofter og albuer efter voksenfoder.

Jeg plejer at sige at ikke for stort fedtindhold (jeg har labber) og et proteinindhold på MAX. 25.

Kommentér på:
Hvalp, benstilling, kost spørgsmål!

Annonce