Hvalp, benstilling, kost spørgsmål! Hvalp, benstilling, kost spørgsmål!
Hej
Vi har en hundehvalp, der som voksen skal veje ca. 20 kg. Pt. vejer den 10, og er indenfor de seneste to uger begyndt at få udadvendte forpoter.
Vi fik anbefalet at give den en C-vitamin pille om dagen, for at stramme op i "mellemhånden". Vi har også lagt gulvtæpper ud, så den ikke kan glide rundt på gulvet mere. Det har hjulpet en lille smule.
Vi er ikke sikre på om det er gulvene eller foderet der gør at den står sådan på forbenene. Men vi er bekymrede for om vi kan nå at rette det op. Hvalpen er 3 mdr.
Vi har googlet lidt rundt, og kan se at det bliver anbefalet at finde et foder med mindre protein. Men hvor meget mindre? Pt. får den Royal Canin Medium Junior, og der r 32% protein i, så vidt jeg husker. Hvor langt vil I foreslå, man går ned? Er det klogere at skifte til voksenfoder? Er der nogle risici forbundet med at skifte til foder med så lavt protein indhold? Tænker i forhold til resten af væksten. Og når/hvis benene retter sig, vil man så fortsætte på det nye foder, eller vende tilbage?
Jeg ville gerne ringe til en dyrlæge, men har fået at vide at de intet aner om foder...
Undskyld på forhånd hvis spørgsmålt er blevet stillet mange gange før.
På billedet står den som nr. 2
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.727
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Anita, og hun er elæers harmonisk at se på nu?
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.727
dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Er hvalpefoder eller voksenfoder at foretrække? Eller kommer det KUN an på protein indhold?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.405
Siden dengang har jeg, med alle mine hunde, givet voksenfoder fra de var 12-16 uger. Og MIN erfaring er at alle mine hunde er kommet ud med kanon hofter og albuer efter voksenfoder.
Jeg plejer at sige at ikke for stort fedtindhold (jeg har labber) og et proteinindhold på MAX. 25.
Hvalp, benstilling, kost spørgsmål!