{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.977 visninger | Oprettet:

Kasper J
Kasper J
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

Køb af fransk bulldog kennel? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Er ny herinde.
Jeg kigger og har gjort det længe efter en buller.
Har fundet en kennel på fyn. Og synes umiddelbart godt om den/dem.
Nu er mit spørgsmål så om der er nogle herinde der har kendskab til kennel team troya. Kunne være rart hvis nogen havde lidt erfaringer der fra smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af fransk bulldog kennel?
  • #2   9. aug 2013 Har ikke lige kendskab til den kennel du snakker om, men jeg har købt en Coton De Tulear i Randers ved en opdrætter der hedder Vivi og kennelen hedder Frejasminde.
    Vivi er også begyndt at opdrætte franske bulldogs nu.
    men hun er en kanon opdrætter, hun har SÅ meget erfaring med hunde smiley
    hun har franske bulldogs til salg lige nu.
    du kan jo altid gå ind og kigge på hendes hjemmeside som hedder: www.frejasminde.dk

• #3   10. aug 2013 Jeg kender kun til to opdrættere af FB der tester for de relevante sygdomme og det er Venges og Moloshuset (begge er herinde).
    Nogle tester for Patella luxation, men det synes jeg faktisk er at gøre grin med racen og hvalpekøberne. For PL er bestemt ikke racens største problem, så det er dælme at hoppe over hvor gærdet er lavest.

• #5   10. aug 2013 har haft en der kom til træning hos mig hindes tæve fødte to hvalpe ,den ene ganespalt den anden dårlig hjerte som de skulle under kniven for ,så ja det er en rase der har mange syge domme

• #6   10. aug 2013 Ligesom Anne Julie kan jeg KUN anbefale venges og molosshuset. Begge to rigtig søde mennesker, jeg skulle have haft hvalp derfra her for noget tid siden, men der kom andre regninger som vi måtte prioritere først, desværre.
    De er de eneste jeg har fundet, som tjekker for det der skal tjekkes for. Der er ingen restriktioner for sundheden ved den franske, kun anbefalinger, som ikke rigtig bliver holdt.
    Som Krumme siger det sundhedscertifikat er fuldstændig ubrugeligt i forhold til sundhed og er bare et skalkeskjul for alle de syge forældre der bliver brugt.

• #7   10. aug 2013 Man skal kigge sig godt for.

Og ja, find ud af hvad opdrætter tjekker forældredyrene for?
    Og SE begge forældre....ikke kun den ene.

temperamentet er vigtigt.

Der ud over er det vigtigt, at se hvad man får med hvalpen....
    både fysiske ting, men også hvad hvalpen har med I bagagen. Altså hvad den har oplevet inden den rejser.

Og igen, hvad opdrætter egentlig ved.
    Er det nogle som gør det, fordi det er sjovt at have hvalpe?
    Eller ved de rent faktisk noget om hunde.....

Vi er ikke en kennel.
    Men vi venter faktisk franske hvalpe...formentlig I denne kommende uge.

DU er velkommen til at skrive og ringe.
    Dog tillader vi ikke besøg til hvalpene de første 3 uger, da deres imunforsvar ikke er stærkt nok der.
    Men sender gerne billeder.....så folk kan følge med helt fra start.

• #8   10. aug 2013 Og skal lige sige, at vores er tjekket for div. ting.
    Og det ligger der bevis på.

Dette kan man sagtens gøre selvom man ikke er kennel.

• #9   11. aug 2013 jeg ved nu ikke om jeg er enig i at man SKAL se begge forældre -oftest vil der jo være brugt en han "udefra" og alt efter hvor den er fra, er det jo ikke sådan lige til at besøge den.
    Men man skal sikre sig at de ikke bare er testede men osse med fornuftige resultater... det er jo meget emt at sige "testet for HD", men hvis status nu er D eller E hjælper det jo ikke meget smiley

Sundhedscertifikatet ville jeg ikke lægge den store vægt på - det er ikke meget de skal tjekkes for for at kunne få det

Så tjek det du kan på hundeweb (altså om der er registreret nogen sundhedsresultater der) og sørg så for at se papirer på resten, både for han og tæve, og se hvor meget det er muligt at grave frem om den øvrige familie.

• #10   11. aug 2013 Jeg tror at kennel Frejasminde er næsten lige så god som de 2 andre kenneler i forslår med Bulldogs. hvis man læser alle de ting Vivi (hende der ejer kennel frejasminde) skriver om Bulldogs osv. osv. fx lige som dette hun har skrevet:

Her vil jeg forsøge at samle en masse information om den Franske Bulldog. Jeg er jo ny i den race - men hvor er de fantastiske, så jeg leder og leder efter information om dem.

Jeg vil selvfølgelig rigtig gerne vinde på udstillingerne - men jeg sætter sundhed og temperament højest.

Mine Franske Bulldogs er testet Patella 0/0 og har sundhedscertifikat i Bulldog Klubben.

• #11   11. aug 2013 Der er også Kennel Duusgaard.
    De PL tjekker og røntgenfotograferer... om det så gælder både HD, AD og er det rygsøjle man tjekker ved den Franske... åha bliver i tvivl, da det ikke lige er min race. XD
    Men kennel Duusgaard er bestemt et fornuftigt opdræt. Så jeg ville også tage kontakt til dem og stille spørgsmål omkring sundhedsundersøgelser og selvfølgelig opdræt generelt. smiley

• #12   11. aug 2013 Team Coton: I det afsnit du har postet, står der jo ikke noget konkret, for hvad er god sundhed? Er det nok at hunden kan få uden at halte, eller er der lavet røntgenbilleder. Det står der ikke noget om.

• #13   11. aug 2013 Hvis man snakker med vivi er jeg sikker på hun kan svare på diverse spørgsmål om hvad hun gør altså med alt det med sygdomme osv.
    Vivi ved godt hvad det kræver at få en sund og rask bulldog smiley

Hendes egne Bulldogs er ikke bare købt hos en tilfældig bulldog kennel, men hos en erfarn bulldog kennel, for at hun kan avle sunde og raske bulldogs videre smiley

• #14   11. aug 2013 Jeg tror de fleste bulldogs kenneler har styr på det med at avle bulldogs. De ved hvad det kræver og hvor mange sygdomme osv. Bulldogs kan have. Selvfølgelig vil de altid være mange steder hvor der er nogle bulldogs avlere der ikke er særlig omhyggelige med deres avl af bulldogs smiley
    Men sådan er det desværre altid smiley

• #15   11. aug 2013
    Vivi er i cotonkredse og med de små selskabshunde, en yderst seriøs opdrætter og var i mange år forgangs'mand' for netop test og tjek.
    Jeg er overbevist om hun går til bulldoggen med samme indstilling. Men jeg kender ikke fb som race og har intet belæg for at tale om enkelte hundes sundhed.
    Men jeg ville ikke være nervøs ved at snakke med vivi om hvad hun undersøger og hvorfor.
    Hvis man synes det er for lidt der gøres - så kan man jo sige det, og gå videre med det i rygsækken. På den måde kan man også signalerer hvad man ønsker som køber via evt. Fravalg.

• #16   11. aug 2013 Fuldstændig enig med dig smiley

• #17   11. aug 2013 Hvis de fleste har styr på at avle FB, hvorfor er der så kun meget få der tjekker for sygdomme?

• #18   11. aug 2013 Skrev også at de fleste desværre ikke gør smiley

• #19   11. aug 2013 Jeg mener ikke, at de fleste har styr på avl af FB... hvis det var således, så ville jeg måske eje en, men aldrig som det ser ud nu.

Mange avler og avler.. og de laver så mange syge hunde... FB døjer jo med mere eller mindre alt... jeg kender nok min. 20 FB her på Vesterbro... En er rask og over 5 år... hun har mere eller mindre aldrig fejlet noget. De andre er ikke i orden.

Hvis man vil eje en FB, så kontakter man Venges eller Molosshuset... så kan de hjælpe en på vej.

• #20   11. aug 2013 Jeg mener altså også at kennel frejasminde har styr på at opdrætte Franske bulldogs smiley men der har vi hver vores mening, og jeg har mødt hende som ejer kennel frejasminde fordi jeg har købt hund ved hende og det er jo noget helt andet at stå og snakke med hende ansigt til ansigt end at læse over nettet smiley
    men kennel frejasminde har fuldstændig styr på at oprætte hunde, det er nemlig også noget med at hun er formand for DKK selvskabshunde smiley

• #21   11. aug 2013 Kender ikke Frejasminde.. så det jeg skriver har intet med den kennel at gøre..

• #22   11. aug 2013 Nårh okay, det vidste jeg ikke, det må du undskylde, det er jeg ked af...

• #23   11. aug 2013 Bare ok smiley

• #24   11. aug 2013 smiley

• #25   11. aug 2013 smiley

• #26   11. aug 2013 team coton -du modsiger da dig selv lidt. Man kan jo ikke BÅDE have styr på avlen af FB OG ikke teste for relevante lidelser.

Du skriver at de fleste har styr på det. Samtidig at de fleste ikke tester. Det hænger altså ikke sammen smiley

Jeg tror på at de fleste IKKE har styr på avlen af bulldogs -men enkelte har. Og det er så de få der skal findes når man vil have FB smiley

Jeg kender ikke hverken Venges eller Moloshuset IRL, men udfra hvad jeg gennem tiden har læst fra deres side herinde, ville jeg (som flere andre i tråden) kontakte dem i første omgang. Men der er da sikker (forhåbentligt) osse andre opdrættere der gør det fornuftigt

• #27   11. aug 2013 Nårhhhh, haha Sorry smiley
    Jeg har ikke styr på noget som helst med Bulldogs, men det jeg har ment med det hele, hele tiden var at jeg ved at frejasminde har styr på det hele med bulldogs smiley

Det er det jeg har ment hele tiden, hehe smiley

• #28   8. sep 2013 synes det er lidt skægt at så mange indlæg uden at trådstarter for svar på sit spørgsmål. Ja jeg kender team troya. hun fik sin første franske bulldog fra mig. Og ja der er meget skidt i racen, men tænker man sig om, kan man godt få en god og sund hund i en fransk bulldog. Har opdrættet i 13 år, har 6 erstatningshunde i alt, men ingen med luftvejsproblemer. Har lavet 1 med dårligt hjerte, en har fået allergi for melmider/lagermider, 1 med patella lux, men som gik til agility med den som 8 mdr gammel, 2 med dårlig ryg, og en med fejl på spiserøret. Så seks stykker ud af 170 hvalpe- så man kan altså godt få gode sunde franske bulldogs. Og selvom forældredyrene er testet, giver det ikke 100% garanti for at afkom bliver frie af evt skavanker

• #29   8. sep 2013 170 hvalpe? wow.

• #30   8. sep 2013 Karin g, er det ikke ret tidligt at gå til agility som 8 mdrs? Spørger bare af nysgerrighed.

• #31   8. sep 2013 nej, det kan man altså godt. Så længe det er hvalpe-agility.
    Så øver man spring hvor stangen ligger nede på jorden, gennem tunnel og A'et osv.
    Men ingen spring til hunden.
    Men man kan godt gå til agility i den alder.
    Der er jo mange teknikker som sagtens kan trænes.

• #32   8. sep 2013 Aah på den måde smiley jeg troede at det var sådan noget med at springe over spring... Vidste slet ikke der var hvalpeagility ( har ikke selv hund) så giver det mere mening smiley

• #33   9. sep 2013 hunden med agility ville ha alle pengene tilbage pga patella lux, det ville jeg ikke, og dkk afgjorde, at de sku ha 4500 retur, netop pga der var gået til agility i så tidlig en alder - jeg villle aldrig selv starte med agility med en hund under et år. Men som sagt, eneste hund jeg har lavet med patella lux -men rygproblemer er nu også et langt større problem for den franske bulldog i min verden

• Bettina S
    Bettina S Tilmeldt:
    jul 2016

Følger: 7 Emner: 1 Svar: 3
    #34   9. jul 2016 Nogle herinde som kender til team troya kennel på Fyn?

• #35   9. jul 2016 Bettina kender den ikke... men ja typisk, at der er intet nævn om sundhed. Du kan jo starte med at spørge ind til, hvad de er testet for? Synes de ser ret korte ud og ja i min verden ikke atletiske nok.

• #37   9. jul 2016 Molosshuset og Venges tjekker skam, laver atletiske hunde og de kan trække vejret.

At næsten ingen tjekker gør det ikke ok.

• Bettina S
    Bettina S Tilmeldt:
    jul 2016

#38   9. jul 2016

Sendt fra min iPhone

Start på videresendt besked:

Fra: teamtroya@gmail.
    Dato: 8. juli 2016 kl. 12.07.41 CEST

Emne: Vedr.: Hvalpe
    Hej

Sundhed er en hjerte sag her, arbejder i fritiden med allergi hunde, så ingen allergi hunde bliver eller er brugt i mine linjer.

Mine er røntgen af ryg samt luftveje, patella fri og general sunde, bruger ikke en hvor jeg har tvivl om.

Hvalpene bliver rørgennemføring af ryg hvis det ønskes samt den general undersøgelse men tjekket for div sygdom kan man ikke så tidligt.

De virker til at være helt fine efter min mening nemlig

• #39   9. jul 2016 Er det DKK og er de test der opdateret på hundeweb ? HD, AD?

De virker alle ok, men det er de alle ikke for så ville racen ikke være dødsyg.

• Bettina S
    Bettina S Tilmeldt:
    jul 2016

#40   9. jul 2016 Ja det er det 15.000. Koster hendes hvalpe med købskontrakt og DKK tavle

• #41   9. jul 2016 Ok.. Så ville jeg tjekke resultaterne på Hundeweb eller få en til det.. Lige før jeg vil æde min hat på, at intet er opdateret på hundeweb.

• #42   9. jul 2016 Og det kunne være spændende at høre mål på luftveje, hvordan ryggen ser ud... om der er misdannelser.

Ligeledes møde hundene.. høre dem løbe...

• #44   9. jul 2016 Ikke om jeg fatter al deres Åhhh vi er så seriøse og tester... så smid dog alle de resultater på bordet!!!

• #45   9. jul 2016 Fint hun røntgenfotograferer hunden, men hvad hjælper det, når man bruger en han, som har op til flere anmærkninger i ryggen.

• #46   9. jul 2016 Størstedelen af alle bulldogs har anmærkninger i ryggen. Om hunden kan bruges i avl kommer an på hvor de sidder og hvor slemme de er.

• #47   9. jul 2016 Det er jeg skam godt klar over. Personligt synes jeg dog ikke, at syv anmærkninger er avlsmateriale.

• #48   10. jul 2016 der ligge også kennel ved Fårvang ejer hedder Lykke højlun

• #50   11. jul 2016 det viste jeg ikke at hun ikke gjorde man burde få tage alle de teste der er når man ved at racen har så mange sygedomme der er arvelige

• #51   11. jul 2016 Jo,men så bliver alt det mindre pæne jo afsløret og det går jo ikke....

• #53   11. jul 2016 Jeg kender en opdrætter, for hvem det faktisk lykkes at lave hunde som ikke fejler alverdens ting. Men ud over tests, så kræver det at man ikke går ret meget op i udstilling, for de hunde der kommer ud af det er ikke just udstillingsmateriale. Det burde være lige meget, men udstilling er meget vigtig for en del folk.....

Min pointe er at jeg er så optimistisk at jeg ikke mener at man behøver at nedlægge racerne, endnu....

• #56   11. jul 2016 Udstillinger er ikke kun af det onde for alle racer. Men hos bulldoggerne er det vældig ofte de mest ekstreme der præmieres.

Og hvis man mener det er fis i en hornlygte kan man jo kigge på de mest vindene hunde....

• #59   11. jul 2016 Men udstilling præmierer jo de ekstreme .. og det er det mange avler efter.

Man kan jo bare købe med tavle uden at det er de ekstreme udstillingstyper.

• #60   11. jul 2016 Det er klart at udstillingerne alene ikke har hele skylden. Men de er en del af problemet, eller rettere hvis man nu lod være med at præmiere de mest ekstreme hunde, dem med synlige hudproblemer, dårlig vejrtrækning, dem der er meget overvægtige osv. Så ville man nå et stykke, tænker jeg.....

• #62   11. jul 2016 De ekstreme er da mere syge... og ja de fleste er ekstreme.. de er så få som er "normalt" bygget.

Jeg taler ikke nogen højt præmieret.. taler udstilling generelt, da 99 % af bulldogs på udstilling ligner mutanter.

Jeg har intet imod udstilling generelt.. men ja hvis der ikke er noget galt hos bulldogs og hvis det er søgt at give udstillinger en del af skylden.. ja så giver jeg stadig udstilling en del af skylden... også selvom det er tosserne der avler.. for de avler dælme efter det dommerne vil se.. korte kompakte hunde, helst overvægtige og en ikke eksisterende snude

• #64   11. jul 2016 Jeg siger jo intet om at tavleløs er bedre.. Det ændrer da ikke en fis på, at DKK præmierer hunde, som ikke kan trække vejret og er bygget på en frygtelig måde. Det bliver endda nævnt på kritikkerne at de ikke kan trække vejret, og de får stadig ok bedømmelser.

Og jeg taler stadig ikke om højt præmieret.. Jeg taler om dem der udstiller.. alle.

• #66   11. jul 2016 Pia.. Enten er jeg elendig til at formulere hvad jeg mener.. ellers misforstår du mig.

Jeg tror ikke jeg har skrevet, at roden til syge fb'er er udstilling... Jeg skriver, at udstilling ikke gør noget godt for racen og de præmierer hunde, som ikke kan trække vejret og ja dårligt nok bevæge sig.

Jeg skriver også at tavleløs ikke er bedre.. og at der avles på lort uden tavle ændrer stadig ikke på, at jeg ikke synes DKK/udstillinger er noget lort, når det kommer til Bulldogs.

Jeg har skrevet til DKK, som svarede at de synes at avl på hund med furunkler var helt ok??? Det er så useriøst, og ja sgu i sidste ende er avler ansvarlig, men DKK kunne sagtens gøre noget, hvis de gad!

• #68   11. jul 2016 Krumme nej men det er det de kan lide.. og nej selvfølgelig er udstilling det eneste problem de franske har, men så længe man ønsker den type, som man gør pt, så er det ikke til racens fordel.

Enig i, at der avles løs og det kunne DKK også gøre noget ved.. men alle kigger på, og vasker hænder og giver alle andre skylden.

De engelske er endnu mere groteske og igen her er DKK ret ligeglad.

Jeg forstår slet ikke at nogen kan stå og kigge på Bulldogs på en udstilling uden at få det skidt.. magen til elendighed skal man lede længe efter.

• #70   11. jul 2016 Nej Pia.. men man må næsten ikke kritisere DKK uden at flere føler sig truffet.. jeg er både pro DKK og udstilling, men derfor vil jeg stadig være kritisk. DKK er ikke skyld i al elendighed men de kunne gøre mere end de gør.

Sjovt at man så kender sunde FB med A hofter, 0 på albuer og fine luftrør og ryg.. Det er ikke umuligt men folk avler på utestede dyr, for der kræves intet inden avl fra DKK's side.

• #72   11. jul 2016 Self får man ikke sundere hunde af at avle på ekstremer blot fordi man gør det uden tavle.

Men hvis man vil avle mere moderate typer, så klarer de sig næppe ret godt på udstilling -og mere moderate typer er altså, i mine øjne, noget af det der skal til for at få en sundere race (sammen med andre tiltag).
    Så det giver nu ganske god mening for mig, at en opdrætter der laver gode, sunde FB'er, ikke nødvendigvis laver ret gode udstillingshunde, når vi taler om så overtypede racer som FB'en

• #74   11. jul 2016 MB -det er der altså ingen der skriver.

Men når en race er så ekstrem som FB'en, s bliver den jo hverken mere eller mindre ekstrem af også at blive avlet uden tavle, og den bliver selvsagt heller ikke mere rask af det.
    Hvad der sker udenfor DKK, kan DKK ikke klandres for.

MEN det sker jo også indenfor DKK. Hvis det bare havde været "hyggeavlere" og hvad de nu kalder sig, der lavede ekstreme og syge hunde, så kunne man jo blot holde sig fra dem og købe sig en sund og rask hund i DKK.
    Men sådan er det ikke -ekstremerne avles også i DKK og uden nogen form for krav til sundheden på avlsdyrene. Ja faktisk fastholder man ekstremerne ved at præmiere dem på udstillingerne og dermed siger man, at det er sådan vi ønsker, at racen skal se ud.
    Og sorry to say, men de tavleløse hunde reflekterer jo også lidt, hvad der sker indenfor klubberne -de der avles uden tavle er jo ikke opstået som separate populationer.
    Når man i generationer har avlet en race mere og mere ekstrem, fordi det er hvad moden dikterer og hvad dommere belønner, jamen så er det vel intet under at også de tavleløse følger med -tavlehunde der af den ene eller anden grund begynder at avle tavleløs, giver jo ikke mindre ekstreme ting videre blot fordi de ikke giver tavlen videre.

• #75   11. jul 2016 Ja det er sgu umuligt, når alt skal vendes og drejes fordi man er lidt kritisk mht DKK.. for udstilling giver jo super gode franske.. og det ses tydeligt på udstilling.. men ja DKK er helt uden skyld også selvom de gang på gang belønner ekstremerne og ser igennem fingre med avl på syge hunde selv når man kontakter dem, og gør dem opmærksom på det.

At racen har mange problemer ud over udstilling og DKK lader så til at det retfærdiggør alt det DKK ikke gør godt nok.

• #78   11. jul 2016 Pia slap nu af.. Den var ikke til dig.

Krumme hvorfor nævner du gang på gang højt præmieret.. Jeg siger udstilling.. siger ikke det kun er de højt præmieret som er problemet..

Men ok jeg smutter ud for problemet er jo tydeligvis ikke DKK og udstillinger, men nærmere tavleløs avl på hunde, som ikke har DKK aner eller tavler.

• #82   11. jul 2016 Selvom racen er antalsmæssigt enorm stor, så er genpuljen ret lille. Hvorfor? Fordi man bruger de samme (højt præmierede) hanhunde igen og igen! Jo udstilling har i den grad noget at gøre med at denne race er blevet så satans ekstrem at den fandme hverken kan æde eller skide selv snart!!! Det er en syg tilfredsstillelse af menneskers ego, som har været med til at smadre både denne men også visse andre racer. Om jeg begriber man overhovedet kan stille spørgsmålstegn ved det hvis man har set hvor deform og sindssygt unaturlig udstillingsmodellen ser ud. Og nej vi skal IKKE have tavleløs avl for der er folk nøjagtig lige så ligeglade med sundheden! Vi skal bare have nogle restriktioner og muligheden for at registrere rygresultaterne.

• #83   11. jul 2016 Pia -ja da, på skrift har de gjort noget. Men det er jo ikke blevet omsat til praksis -der præmieres stadig ekstremt overtypede hunde, fordi man mener det er sådan racen skal se ud (og ikke kun ved FB).

Hvis man rent faktisk ville bevæge sig i en sundere retning, så fulgte man da op med noget kontrol med sundheden i racen -herunder krav der SKAL være opfyldt før der kan avles.

Kommentér på:
Køb af fransk bulldog kennel?

Annonce