{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Handicappede hvalpe. {{forumTopicSubject}}

Dette er et spørgsmål til avlerne.

Hvis i fik en døv eller blind hvalp, ville i så aflive den med det samme i opdagede det?

Jeg ved at min far ville gøre det, og jeg er enig i man burde gøre det. Når man kan lave raske hvalpe, hvorfor så ikke holde sig til det?

En døv eller en blind hund, kan vel godt få et godt liv, men hvorfor lave noget som ikke virker optimalt? Jeg ved at man indenfor boxerverdenen afliver de hvide hvalpe, da de ofte er døve, eller syge på en anden måde.

Men kære avlere hvad ville i gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handicappede hvalpe.
  • #1   18. aug 2013 Synes da ikke man burde aflive en døv eller blind hund! smiley Hvis man finder frem til at det er noget man fremavler på en eller anden måde, bør man stoppe sin avl, Men fordi en hund er døv eller blind så afliver man den da ikke før man har forsøgt sit bedste på at give den et dejligt liv! smiley

Man smider da heller ikke sit døve blinde eller på anden måde handicappede barn væk. smiley

• #2   18. aug 2013 Man sammenligner heller ikke hunde og børn.

• #3   18. aug 2013 Blind ville jeg aflive ingen tvivl. Døv ville jeg overveje...

• #4   18. aug 2013 Ja, jeg ville aflive en hvalp der var døv eller blind!

• #5   18. aug 2013 Jeg tror jeg har det som Ginne, blind ville jeg aflive..
    Men jeg har mødt en døv hund som virkelig havde det godt og havde et fantastisk liv, så den ville jeg nok ikke aflive, medmindre den fejlede andre ting. Men hvis jeg ikke selv kunne beholde den, ville jeg sikre mig at den kom ud til en familie med andre hunde, da det er en stor hjælp for en døv hund! smiley

• #6   18. aug 2013 Ditto. Jeg ville også aflive.

• #7   18. aug 2013 En slædehund kan ikke trives som blind, så der er ingen tvivl om at aflivning er det bedste. Til gengæld vil den godt kunne trives døv. De går jo aldrig uden snor i forvejen, så det er ikke noget problem. Og en døv hund vil kunne spændes på bagerst i spandet, hvormed den bare skal følge de andre hunde. Så den ville stadig kunne leve meningsfuldt.

• #8   18. aug 2013 Jeg ville aflive en blind
    Men tror ikke umiddelbart jeg ville aflive en døv

• #9   18. aug 2013 Michelle
    Børn og dyr er ikke det samme

• #11   18. aug 2013 Jeg synes egentlig ikke en døv hund ville være katastrofalt i min race. Den kan fint leve et liv i snor og kun være fri i haven. Og er nem at lærer kontakt og er meget føreorienteret.
    Hvis der kunne findes et egnet hjem uden børn, ville det nok blive en foræringshund, mod at den blev neutraliseret.
    Men igen ville det være en vurdering.
    Min race er jo hvid med hvide aftegn. Så vi ved det er en reel risiko i racen jo mere den grundhvide bliver fortyndet, at melaninmangel til øret kan skjules..
    Kender til en døv" Bolo". Men den mangler tydeligt meget pigment og er uden stambog.

• #12   18. aug 2013 Er ikke opdrætter, men ville aflive både blinde og døve hvalpe

• #13   18. aug 2013 Takker for alle jeres gode svar smiley

• Camilla J
    Camilla J Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #14   18. aug 2013 Helt enig med Ginne ku ik have sagt det bedere selv .. smiley

• #16   18. aug 2013 Ja jeg ville hvis jeg nogensinde skulle være så uheldig at få sådan en hvalp i et kuld...

• #17   18. aug 2013 Jeg er ikke avler eller noget... Men jeg ville aflive en blind, men jeg ville ikke aflive en døv smiley De kan sagtens få et super skønt liv smiley

• #18   18. aug 2013 En døv hvalp kan da få et rigtig fint liv :0)
    Jeg har opdrættet 2 hvalpe som er født døve.
    De lever et rigtig godt liv - de ved jo ikke at de er døve ;0)

• #19   18. aug 2013 Dorte - er døvhed et stort problem i din race, eller var det fra samme kuld?

• #20   18. aug 2013 Min første hund var døv og havde et fint liv, hun var super nem at træne og der var ingen større udfordring. Så ville nok ikke aflive en døv hvalp men beholde den selv.
    En blind hvalp er noget helt andet. Det ville jeg aflive.

• #21   18. aug 2013 Er ikke avler. Men ville aflive den blinde, den døve ville jeg helt klart give chancen og se om jeg kunne give den et godt liv, hvor den var hæmmet mindst muligt af sit handicap.

Michelle: Hunde og børn er IKKE det samme!
    Dog er der jo også folk som "fravælger" sit handicappede barn. Du ved: Abort smiley Fostre bliver jo scannet på kryds og tværs, findes der et handicap, kan forældrene vælge at abortere. Same same, ikke?

• #22   18. aug 2013 Det var i 2 forskellige kuld - og nej det er ikke et stort problem i racen. Men det kan ske. Første døve hvalp opdagede vi slet ikke - den nåede at flytte hjemmefra - de nye ejere opdagede det så.
    Anden gang var jeg meget OBS, og opdagede desværre en døv hvalp der også. Så de kombinationer bliver aldrig gentaget.........

• #23   18. aug 2013 Døv helt klart nej. Blind, den er straks sværere. Det ved jeg ikke, om jeg ville.

• #24   18. aug 2013 Nu jeg ikke opdrætter, men tænker blind ville jeg aflive, døv ville jeg ikke aflive.

selvfølgelig ville det være en udfordring med en døv hund, men vil sige tror sagtens det kan lade sig gøre.
    jeg træner faktisk utrolig meget med håndtegn, generelt meget med kroppen, min hund fanger det meget hurtigere.
    nogle gange har jeg for sjov og for udfordringens skyld trænet uden lyd. Det fungerede overraskende godt.

• #26   18. aug 2013 Uha den synes jeg er svær..
    Kender både en døv og en blind hund, som begge har et skønt liv og er livsglade hunde. Men altså.. Jeg ved ikke selv hvad jeg ville gøre.

• #27   18. aug 2013 Jeg kom engang inde i søndermarken, der kom der også jævnligt en stor hvid Grand danois som var døv.. Det er simpelthen det mest fantastiske jeg har set, damen som havde den, lavede håndtegn til hunden som den lystrede.. DET var vildt fascinerende synes jeg... nu er jeg ikke opdrætter, men efter jeg så det, ville jeg aldrig kunne aflive en døv hvalp.

• #28   18. aug 2013 Blind hund, ja. Døv, nej.

• #29   18. aug 2013 Jeg har lavet en døv hund. Hun lever i bedste velgående og løber agility smiley
    En blind ville jeg nok aflive, den er svær at give et meningsfyldt liv.
    Min døve hvalp ( som nu er 6 år) bor hos nogle af mine gode venner. Ville aldrig sælge en sådan hvalp

• #31   18. aug 2013 Er da godt klar over at de ikke er det samme, men jeg synes ikke man bare bør aflive, hvis ikke det lader til at være en hindring for dyret.

• #32   18. aug 2013 Maria.. den blinde GD bor på Vesterbro.. og jeg ser den jævnligt.. Den er så sød.

Jeg kommer aldrig til at avle, så skal aldrig tage den beslutning smiley

• #33   18. aug 2013 Krumme - Hvorfor vil du aflive en helt hvid boxer? Ved godt man gør det, men er ikke helt sikker på hvorfor man gør det?

Jeg undre mig bare lidt over, at man fortsætter med at avle på noget der kan risikere f.eks at blive døv. Hvis det er så uønskeligt at man afliver dem af den grund.

• #35   18. aug 2013 Okay smiley Bliver de bare aflivet, eller finder man først ud af om de er syge? Jeg tænker, de kan vel godt være raske fordi den er hvid? Og hvorfor kan man ikke sælge en hvid boxer, når man sagtens kan sælge en hvid Bull Terrier hvor de hvide også er kendt for at kunne være døve?

• #37   18. aug 2013 Okay. smiley

• #39   18. aug 2013 Synes stadig det lyder hårdt.

Og forstår så stadig ikke hvorfor man man bevidst avler på hunde som har tendens til at være døve, evt pga farve. Som hos Bull Terrieren der avles hvid helt bevidst og ønsket..? Ved ikke hvor tit nogen ender ud med at være døve, men chancen er jo åbenbart større end hos andre, så forstår jeg bare ikke hvorfor man gør det, hvis døv og blindhed er så uønsket og et stort problem.

• #41   18. aug 2013 Jeg er ikke selv opdrætter, men tillader mig lige at give min respons på spørgsmålet alligevel. Jeg ville få aflivet hvis der var tale om en blind hund. Det må bestemt ikke være rart for en hund at rende rundt og ikke kunne se og dermed have en del svære ved at forsvare sig. Jeg kunne forstille mig at en sådan hund ville have stor risiko for at blive stresset og/eller aggresiv.

En døv hund... Det ville nok komme an på om jeg kunne finde en familie som kunne varetage hundens interesser på bedste vis. En hund med et sådan handikap er i min verden ikke en hund for folk som ikke har rig erfaring. Hvis ikke man har tiltro til at kunne finde en sådan køber, og man ikke selv har mulighed for at beholde den (hvilket de færreste opdrættere jo har), så er det nok bedre at få dem aflivet med det samme.

Kommentér på:
Handicappede hvalpe.

Annonce