807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

alle mopse ejer hjælp...også andre ;o) alle mopse ejer hjælp...også andre ;o)

vi har fået Tølfi røntgenfotograferet hans hofter og de ser ikke gode ud og har sendt billede til opdrætter og hun blev tosset
kan det virkelig passe at man bare skal acceptere at hunden har HD
jeg har sagt at vi vil sende ind til vurdering hos DDK når han bliver 1 år
og vi kan ikke forstå at en hund til 9000 kr. at så er det bare ok at han har HD

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alle mopse ejer hjælp...også andre ;o)
  • #2   17. feb 2005 Racenummer DKK: 253
    Gruppe: 9
    Racens hjemland: England
    Specialklub: Klubben for små selskabshunde
    Tidligste alder ved HD og AA fotografering:
    12 mdr. for begge køn

Racens avlsrestriktioner:

HD-restriktion:
    Afkom efter forældredyr med HD-status D og E kan ikke stambogsføres.
    Gælder for alle hunde i racen efter den 1. januar 2005.
    Der henvises herudover til DKKs stambogsføringsregler.

Farver:
    0570 fawn f
    1810 sort s
    1770 silver si
    0010 abrikos ab

der står dette på DDK hjemme side hvordan skal man forstå dette ?

• #4   17. feb 2005 Lone det er hos hende jeg har købt ham af Maria Megzer

• #5   17. feb 2005 Maria selv menner det er HD C

• #6   17. feb 2005 Tølfi er 10 mrd. og dyrelæge mener ikke at de kan rette sig og kalder dem underudviklet

• #7   17. feb 2005 de har ikke en HD status

• #9   17. feb 2005 ja det trode jeg også indtil i går
    der er en anden i kuldet er også har problemer jeg snakkede med hende igår hendes mangler en hjørne tand
    og hun har haft fat i hende for et par mrd. siden da de fandt ud af hunden have navle brok og der var maria også modbydlig over for hende så hun er helt ræ for at skal kontakte maria igen

• #10   17. feb 2005 jeg vil bestemt kontakte DDK jurist

• #11   17. feb 2005 det kigge min dyrelæge også efter og sage at der var ikke lavet status over forælderne desværre

• #12   17. feb 2005 ja et år så kan man sende dem ind til DDK og det er der for jeg ikke kan forstå hun bliver så tosset da det først skal sendes ind
    hun er helt vild og snakker om vi bare kan levere ham tilbage det vil vi da ikke og hun snakker om advokat

• #13   17. feb 2005 1000 tak Rikke :o))

• #14   17. feb 2005 hej,mine forældre havde i sin tid en schæfer der også fik konstateret HD- begge sider ret alvorligt- alle rådede til aflivning,men de holdt jo af kræet og han fik motion ved at løbe ved siden af cyklen,hver dag,det gjorde faktisk at hans muskler kunne gå ind og aflaste de "sølle" hofter--det er bare en ide og et indlæg,det er jo hæsligt,hvis det bliver aflivningsgrund,grundet sløseri fra opdrætteren.
    knus

• #15   17. feb 2005 1000 tak Bodil og alle jer andre :o))
    jeg var godt nok ved at tro et var mig der var noget galt med så det er dejligt at høre fra jer alle og det giver mod på at kæmpe vider

• #16   17. feb 2005 Vi er ved at strikke en sag sammen mod nellys opdrætter pga nellys allergi hvilket er ret svært, men det burde være lige ud af landevejen med HD. DKK's jurist Kurt Sørensen er meget sød og hjælper jer med hvad i skal gøre. I har jo købt en mangelfuld ydelse ( syg hund ) og skal derfor have et forholdsmæssigt nedslag i prisen som kan være på op til halvdelen af hundens pris. I har status som forbruger og er derfor beskyttet af det særlige afsnit i købeloven om forbrugere som har endnu bedre vilkår end andre. Desværre er opdrætter noget så søde indtil der viser sig at være noget i vejen med deres afkom. Så er de så modbydelige og ubehjælpsomme. Jeg ville helt sikkert snakke med DKK og jeres specialklub og så også spørge jeres dyrlæge om hvordan de plejer at gøre i klagesager omkring HD - de har sikkert en masse erfaringer med sådanne ting da HD jo desværre er ret udbredt.

Kommentér på:
alle mopse ejer hjælp...også andre ;o)

Annonce