{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.798 visninger | Oprettet:

Nogen der kender.... {{forumTopicSubject}}

Godaften hg
Jeg vil lige høre om der er nogen herinde der har gode som dårlige erfaringer med specialdogs.dk. Jeg har en veninde der overvejer at købe hund derfra og har helt klart min egen mening om stedet men vil være meget interesseret i at høre om andres. Gerne i pb. På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der kender....
  • #5   19. nov 2013 Mange hunde, selvskrevet stamtavler, hundepension, hundepsykolog, uddanner hunde til narko og til blinde. Lyder da ellers meget godt smiley min veninde overvejer en goldendoddle og med en pris på 10000 kr er det da et røverkøb smiley

  • #6   19. nov 2013 Et sted med det navn burde ALLE kunne gætte lugter...
    Der er da ingen med rette forstand og hensigt, som kalder sig specialdogs.


  • #8   19. nov 2013 Det har jeg gjort men hun hører ikke så godt. Jeg lovede lige at tjekke lidt mere op på det. Hun søger en mellemstor hund med moderat drift. Altså ikke en hund der kravler på væggen hvis den ikke lige får dagens træning. Det må heller ikke være en race der har alt for mange racerelaterede sygdomme. Nogle forslag?

  • #9   19. nov 2013 Jeg vælger at grine smiley

  • #14   19. nov 2013 hvorfor ikke bare købe en puddel? De er lærenemme, tilpasningsdygtige, aktive men ikke vanvittigt krævende osv... hvad er det hun søger, som hun ikke synes hun får i en renracet labbe eller puddel?

  • #15   19. nov 2013 Michelle: aner det faktisk ikke. Jeg er faktisk stadig lidt i chok over valget for hun har gået i et år nu og ventet på en fin bishon frisse hvalp med Dkk stamtavle. Så kan hun ikke være første vælger og vælger derfor fra. Hun ville gerne bruge hunden i avl så var fast besluttet på at hvis hun var nr 1 så fik hun den pæneste og bedste. Har ikke lige kunnet forklare hende at selvom man får nr 3 hvalp kan den sagtens være fin og så længe opdrætter er klar over at den skal bruges i avl så vil hun ikke få en "grim" tandløs en ;).

  • #16   19. nov 2013 Jeg ville nu også holde mig langt fra. En kennel med så mange hunde og så mange forskellige racer skriger til himlen smiley

    Har dog ingen personlig erfaring med stedet (gudskelov)......


  • #17   19. nov 2013 Er det normalt man sterilisere og kasterere hvalpe på 8 uger?

  • #19   19. nov 2013 Bare navnet vil få mig til at rende skrigende bort..

  • #20   19. nov 2013 Der er da SÅ mange fine Bichon frise i Dk - det skal hun da ikke smide på gulvet!
    Første vælger får ikke nødvendigvis den bedste (hvad det så end er)..
    Hun skal finde et godt kuld efter gode linier - og så skal hun vælge den som har det bedste temperament til lige netop hende!

    Og at købe fra en hvalpefabrik - der kan hun da tvært i mod være sikker på ikke at få kvalitet - uanset om hun vælger først eller ej...

    Nej så hellere tage kvalitets hvalp nummer 3, end skod-opdræt nummer 1...


  • #21   19. nov 2013 nej det er ikke normalt at kastrere så tidligt, og så tidlig neutralisering har jo betydning for hundens udvikling både fysisk og mentalt.
    Men det er jo en fin måde at srge for at det kun er en selv der avler de her helt fantastiske doodler.


  • #24   19. nov 2013 Jeg har brugt timer og timer på at forklare hende det kæmpe arbejde der ligger i at opdrætte og at den økonomiske gevinst er ganske lille hvis den overhovedet er der. Er selv opdrætter :). Jeg har lært hende en masse omkring hundeweb og sundhedsundersøgelser og hvad man skal undersøge og være opmærksom på. Jeg har ikke den store erfaring inden for bishon frisse men har sørget for at hun har kontaktet racerepræsentant og fået mere viden. Det er bare nogen gange lidt op af bakke. Hun har faktisk haft en labradoddle men har givet den til hendes eksmand da den fik allergi. Jeg har også forklaret hende at hun ikke har den samme garanti ved en hund uden Dkk stamtavle. Nå men eg vil foreslå hende at lade vær igen og så overveje en lab eller puddel.
    Kunne faktisk godt tænke mig at se sådan et sted hvor de har så mange hunde. Det må gå vildt for sig. Det kan også undre mig at der ikke er nogen ansat. Hun kan da umuligt overkomme alt det. Bare de 45 hunde gange 15 min er over 11 timer plus fodring osv. Og så kommer hvalpene oveni. Og det er min ved at ha hund.


  • #26   19. nov 2013 Og 3. vælger er jo egentlig ok.
    Især til de rigtig gode kuld - opdrætter overvejer måske at beholde en (evt. have en hvalp i udstationering), hannens ejer overvejer måske en hvalp - så som alm. hvalpekøber er nummer 3 faktisk fint!


  • #28   19. nov 2013 Carolina
    Det lyder til at du taler for døve ører mht. din veninde... Er det ikke spildt krudt ?


  • #29   19. nov 2013 Ja det tror jeg sgu også ;). Men vil nu lige gi det et sidste prøv. Ellers vil jeg fanme med ned og hente den så jeg kan se stedet ;). Vores der er købt er 5 vælger ud af 5 tæve hvalpe og 4 vælger ud af 4 han hvalpe. Synes da de har klaret sig vældig fint ;).
    Ny tanke : hvad med puddelweiler? Tror i ikke jeg kan ta 15000 kr for dem? Jeg skriver bare at de er fri for alle sygdomme så er den fin ;). Ej kan bare ikke tá det seriøst altså


  • #30   19. nov 2013 OMG hvordan kan man have SÅ mange hunde og på samme tid skrive at de alle er familiehunde som bor inde?? Det er da umuligt! smiley smiley

    Nå, men mht. labradoodle, jeg har mødt et par stykker og de har alle været enormt store (efter min mening smiley ) men altså en hel del større end en labrador og de har alle været enorme energibomber med ejere, som SLET ikke havde tænkt de skulle have SÅ aktiv en hund -> ustyrlige og mere eller mindre totalt uden kontakt med deres ejere... Men på samme tid med det, har de været utrolig søde hunde, jeg tror faktisk at hvis man liiiige overvejer hvad det er man køber, så er det en utrolig trænbar og venlig af sind hund smiley

    Men der er da en verden til forskel fra en blanding af jagthunde og til en bichon frisé...


  • #31   19. nov 2013 Enig med A-S
    Der er en stor forskel på en bichon frisé og en goldendoodle- alene dér synes jeg at din veninde er tabt..


  • #34   19. nov 2013 Mon ikke det ville hedde en Rotoodle? Jeg tror der er fremtid i det smiley

  • #35   20. nov 2013 Altså alt det der med først, anden, syvendevælger. Det er jo fuldstændigt ligegyldigt. I min optik skal man faktisk have det sådan med et kuld hvalpe at der ikke skal sidde en som man bare IKKE vil risikere at få med hjem. Er der sådan en så skal man slet ikke vælge nogen i det kuld (vise ord jeg lærte af en gammel garvet hundeopdrætter og hundefører). Jeg har selv engang sprunget fra et hvalp på den baggrund. Hvilket efterfølgende viste sig at have været en RIGTIG god ide (DKK opdrætter der viste sig ikke at være helt så fin i kanten, som først antaget og flere i kuldet viste sig at være syge).
    ALLE mine andre hvalpe, har jeg ladet opdrætteren vælge for mig ud fra min beskrivelse af ønsker, krav osv. Og jeg har faktisk haft nogle rigtig dejlige hunde, der har duet til det jeg har villet med min hund. Men OK jeg har så gjort meget ud af vælge en opdrætter der har 'passet til mig'.


  • #36   22. nov 2013 Jeg ved hun har læst alle indlæg herinde nu og håber stadig hun vælger at sige nej tak. Kan ikke gøre mere nu. Må nok lære mg selv at blande mig heltuden om og lad være med at være sådan en DKK tavle snob :(. Ejjjj det kommer aldrig til at ske. Engang DKK tavle hunde altid DKK tavle hunde. Og alle jeg kender kommer til at få læst side op og side ned hvis de opvejer andet smiley HI HI


  • #37   22. nov 2013 Fik at vide i går at alle hunde bor ude og har isolerede hundehuse med varmelampe i. De blir vist ikke luftet men så bliver de til gengæld simuleret ved at bytte hundegårde ;). Ja nemlig ja

  • #38   22. nov 2013 Prøv at få din veninde til at kigge på en Lagotto Romagnolo smiley

Kommentér på:
Nogen der kender....

Annonce