{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Ved godt jeg er dobbeltmoralsk... {{forumTopicSubject}}

Jeg ved det godt...

Jeg må indrømme, at jeg bliver lidt provokeret, når jeg fx. ser herinde, at folk avler på små selskabshunde, der efter racebeskrivelsen skal være ubetinget venlige og imødekommende - men som så bliver beskrevet som nervøse og bange for fremmede mennesker.

Men på den anden side.. så har jeg jo selv husky. Som ifølge racebeskrivelse skal/bør være reserveret overfor fremmede. Og det er min overhovedet ikke. Han kaster sig glad i armene på hvem-som-helst, og vil gerne ligge på skødet, når de får sat sig ned.
Om det så betyder, at jeg synes han er uegnet til avl? Neeeeejjj.. overhovedet ikke.. smiley

Så kald mig bare dobbeltmoralsk. Jeg ved det godt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ved godt jeg er dobbeltmoralsk...
  • #1   28. jan 2014 Min race bør være lidt seriøs. Men det er svært af finde i racen i dag. Netop fordi en udadvendt Happy go lucky hund trods alt er lettere at leve med.
    Faktisk synes jeg det overfor hvalpekøberen er bedre at avle på et forkert temperament der er venligt og glad og udadvendt. End på et forkert temperament som er reserveret og tilbageholdende.
    Overfor racen er begge dele lige skidt.


  • #2   28. jan 2014 Man bør ikke avle på nervøse og bange hunde. Uanset race

  • #3   28. jan 2014 Det er jo ren idioti at avle på en frygtsom hund smiley

  • #4   28. jan 2014 Det er mere positivt med en imødekommende hund end en nervøs hund - Så jeg synes ikke det er dobbeltmoralsk/kan sammenlignes smiley



  • #5   28. jan 2014 jeg har også en der burde være reserveret og ikke burde kunne gå løs pga. jagt instinktet, han har vist bare aldrig læst racebeskrivelsen ..
    Jeg vil meeega gerne finde en sød tæve til ham engang..


  • #6   28. jan 2014 Meget enig med Ginne -set i forhold til hvordan hvalpene vil kunne begå sig i verden, er det da absolut bedre at avle på en hund der er "for venlig og udadvendt" end en der er for skeptisk/sky/nervøs.

    Men overfor racen skulle man jo gerne ramme det rette temperament -osse hvis dette bør være reserveret.

    Problemet med racer der må/skal være reserverede, synes jeg ofte er at folk har svært ved at skelne mellem reserveret og bange/sky... sidstnævnte er jo ikke ligefrem for heldigt at avle på


Kommentér på:
Ved godt jeg er dobbeltmoralsk...

Annonce