819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Louise A
Louise A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

STB - Import fra UK STB - Import fra UK

Hej alle sammen smiley

Søger lidt gode råd og vejledning smiley

Står med tankerne om at udvide familien med en dejlig STB hvalp. Men i den forbindelse har jeg leget lidt med tanken om at importere fra England. Nogle der er lidt inde i regler om import og evt kender nogle fornuftige avler fra UK og er der evt man skal tage op til overvejelse smiley

Hilsen Louise

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STB - Import fra UK
  • #1   29. jan 2014 Der har været nogle tråde her på det sidste med en, som vil importere fra England. Det er sindssygt bøvlet at hente en hvalp hjem derovre fra

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    aug 2012

#3   29. jan 2014 Mange tak smiley

• #4   29. jan 2014 Hvorfor ikke købe gennem en dansk opdræt

• #5   29. jan 2014 Pist.. det hedder Staffordshire Bull Terrier. Forkortet til SBT ikke STB smiley

PS: Undskyld. Jeg ved ikke hvorfor. Men jeg får kriller hver gang jeg ser den fejl. Måske det er min egen ordblindhed som driller. Who knows.

• #6   29. jan 2014 Hvorfor lige England :)?
    Og en lille rettelse, så hedder det SBT smiley

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    aug 2012

#7   29. jan 2014 Tror det er gået lidt hurtigt på tasterne smiley

Har bare igennem længere tid holdt lidt øje med det engelske marked og synes de har et noget større "udbud" på forskellige hvalpe.
    Grunden til et udenlands opdræt er primær prisen. smiley og det er helt ærlig snak. Jeg har ikke lyst til at give 14.000 kr for en hvalp i DK. Og synes faktisk man får meget hund for pengene i UK. Vil gerne lige understrege at jeg ikke har tænkt med at kaste mig ud i et køb uden at vide lidt omkring avler mm.
    Selvfølgelig kommer der også en del udgifter ved at importere en hvalp. Men vil heller bruge penge på de efterfølgende udgifter træning mm end på selve købssummen.

• #9   29. jan 2014 Du skal være obs på at ved køb i udlandet har du ikke dansk købelov med dig..
    Opstår der stridigheder eller uoverensstemmelser, så skal du selv udrede det med sælger, eller kunne leve med det.
    Blot til info som mange ikke overvejer, men som faktisk kan være værd at tænke over.

• #10   29. jan 2014 Ts i de andre tråde har fundet en pris der hedder 7400 kr for hunden i lastrummet plus flybillet til og fra england til hende selv. Så er der ikke særligt langt op til 14.000 kr
    Jeg ville hellere bruge pengene på et skide godt opdræt end jeg ville bruge dem på transport

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    aug 2012

#11   29. jan 2014 Nu har jeg heldigvis mulighed for at hente hvalpen (hvis det bliver aktuelt) i bil og ja det skal selvfølgelig også godkendes af div lande. Men vil heller kører over flere dage end jeg vil flyve med en 12 uger hvalp smiley

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    aug 2012

#12   29. jan 2014 Den med købeloven havde jeg slet ikke skænket en tanke. Dejligt at kunne blive oplyst om de ting smiley

• #13   29. jan 2014 Jeg har ikke selv tjekket det marked, men tror ikke de sundhedstester som vi gør i feks Dk-Sverige og Norge

Hvad mener du med større udbud?

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    aug 2012

#14   30. jan 2014 Har kigget efter hvalp herhjemme og synes ikke der er mange hvalp til salg. Der var faktisk ikke mere i det smiley har kigget på div hvalpelister, kennel hjemmesider osv smiley

• #15   30. jan 2014 Man finder en kennel man bryder sig om og venter

• #16   30. jan 2014 alle kenneler her i DK har venteliste

og vi har faktisk en del opdrættere herhjemme
    fordelen ved at købe her i DK er jo at man langt bedre kan følge hvalpen, komme på besøg og man har altid opdrætter 24/7, ihvertfald hos alle dem jeg kender

og de fleste sbt koster 10 -12.000 kr herhjemme, ikke 14.000

• #17   30. jan 2014 Jeg har importeret fra UK og ved ikk lige hvad det er for et marked du har kigget på for min kostede faktisk det samme som en i dk, dernæst så er det møg bøvlet at få hund hjem fra Uk , hvis du har tænkt dig at kører igennem flere lande så skal du tjekket de enkelte landes regler for import, feks. Frankrig der skal hvalpen være 3 1/2 før du må ta den ind i landet..

• #18   30. jan 2014 Kan fortælle dig at begge mine er løbet op i over 20000 kr inden de landede i DK , så det er IKKE billigere at købe i udlandet medmindre du køber hos de dårlige opdrættere i UK , det er dem der sælger billige hvalpe og har hvalpe fabrikker og det er også tydeligt at se på de sbt'er for Gud hvor er de grimme...

• #19   30. jan 2014 Lige en lille ting mere, i England er der ingen krav om HD og AD så ingen får deres hunde fotograferet før avl, ligesom vi gør jer i landet og stort set også alle i Sverige gør det.

• #20   30. jan 2014 Og når du importere til DK så skal du lige huske at nogle forsikrings selskaber forlanger helbreds undersøgelse ved doktor dyr inden de vil forsikre hunden, det er lige en ekstra regning på 1000 kr plus du skal ha den omreg. til DKK også er der også den risiko at selvom de siger hunden er i FCI så er den det ikke når du har fået den til dk og dermed står du med en tavleløs hund, så pas på der er RIGTIG mange folk der bare ser en hurtig måde at tjene penge .

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    aug 2012

#21   30. jan 2014 Tak for alle de gode råd smiley
    Vil helt klar genoverveje hvorvidt det kan svare sig smiley

• #22   2. feb 2014 ang. pris på hvalpene...

Jeg vil sige at de har et større marked med rigtig mange fine hunde og tavler, dermed også langt større udvalg, der kan helt klart vælges istedet for at man står på venteliste i 1 år og kommer der bare ikke lige den man havde regnet med.

men prisen er den samme..

Du skal regne med at hvis hvalpen koster 7000-8000 ligger du MIN. 3500-4000 kr oven i til transport (til bil) eller 6000 (til fly) + pas (800 kr) export pedigree (500 kr) chip (350kr), godkendt transport bur (950) og mange dokumenter skal udfyldes både for at få hvalpen til DK men også for at få hvalpen i dansk kennelklub.

Så du kan roligt regne med at ligge ihvertfald 13-17000 for en hvalp fra UK, jeg har valgt at gøre det på den måde, da jeg øsnker en blå hvalp med gode linjer og de kan være utrolig svært at finde en blå hvalp med så mange Champion i stamtavlen i DK, men lidt nemmere i UK.

• #23   2. feb 2014 Lotte CN
    Uk har ingen SBT i FCI, men i UK kennel club og dem samarbejder DKK med, derfor kan du godt få omregistreret din hund til DKK og dermed også i FCI, du skal have chip nr. Export pedigree, pas og cetifikat på faren (har begge kugler) det er en undersøgelser der SKAL være foretaget på faren og det papir skal du have en kopi af smiley

• #24   2. feb 2014 1435,00 til registrering af importen i dansk kennel klub +125 til reg i dansk hunderegister, det skal lige oveni også smiley

• #25   2. feb 2014 Manya hvorfor skriver du det til mig ?

• #26   2. feb 2014 Ang. Den med at der er mange Champions i linjerne er en almindelig handels teknik de bruger i Uk , som regel ligger de så langt ude at de ikk ses på selve stamtavlen og så kan du jo ikke bruge det til en skid ,kender flere der er blevet snydt på den måde i Uk, - igen så kan jeg kun sige at min tæve var væsentlig dyrere end 7-8000 kr , men igen det kommer an på hvor du vælger at handle i Uk ...

• #27   2. feb 2014 weaned.

Advert Description : We are happy to announce our beautiful girl has had her puppies- we have 4 boys remaining from a litter of 7.
    Mum, dad and a couple of the pups are in the pictures.
    Kennel Club registered, comes with five generation pedigree certificate. These pups will be hereditary cleared of HC and L-2HGA. Also comes with 4 weeks insurance, will be microchipped and have first vaccination plus second already paid for when you take your pup for the second vaccination.
    You will get a puppy pack with a mix of things-blanket with mums scent, toys and so on...it will also include information on your puppy, plus a bag of puppy food for each pup - will be wormed up to date.
    Dad is The Blue Gentleman Valglo lines both parents pedigree can be shown on request. pups will have 13 champions in their 5 generation. Being raised in my family home, so will be used to your everyday house hold noises will be socialized around children.
    We will always be here to help and offer advise for you and your new pup when you may need.

meget alm reklame , når du så får tavlen så ligger de champions så langt bagud at de ikke kan ses på stamtavlen smiley

Når det så er sagt, så findes der utrolig meget skod avl af de blå i England , der findes en håndfuld blå avlere der ved hvad de laver derovre resten er rene fødemaskine uden tanke på sundheden eller hundene, de avles udelukkende for farven og fordi der er RIGTIG god fortjensten ved at sælge til os udlændinge fordi de blå er sjældne udenfor UK, samtidig med at bliver hvalpen syg så hæfter de ikke for noget, det er nemme hurtige penge desværre -(

• #28   2. feb 2014 Lotte CN, det var ikke en kritik af dig på nogen måde, ked af hvis du tog det sådan smiley
    Jeg så bare du skrev at ikke alle hunde er i FCI i england, men som jeg forstod det på dansk kennelklub er der ingen hunde der er under FCI i England.

mht stamtavlen, Ja så skal man selvfølgelig være klar over champions ikke kun skal sidde i det sidste led på forældrene.

og mht. prisen, skal man huske på pund er helt nede på 8,7 smiley Min kostede 900 pund hvilken er 7800, jeg forhørte mig så hos formanden for dansk terrier club og han sagde priserne burde ligge mellem 750-max1000 for en god hund i england.

- Men så er det jo kun hvad jeg har fået fortalt, jeg ved selvfølgelig ikke hvad du har erfaret, det kan da godt være det er mig der er helt galt på den, det vil jeg nu ikke håbe da hvalpen skal hentes d. 7 marts og er betalt smiley

• #29   2. feb 2014 Ja selvfølgelig er det vigtigt at studere stamtavlen og måske få flere end et sæt øjne på den smiley

Jep der er mange af den type annonce, man skal sgu være lidt skarp for at kæmpe sig igennem den jungle, jeg håber og mener nu selv jeg har taget det rigtige valg og fundet mig en fantastisk hund. Men det må tiden jo vise smiley

• #30   2. feb 2014 undrede mig bare over hvorfor du skrev så detaljeret til mig, er da udmærket godt klar over hvad der skal til for at importere fra de forskellige lande.

• #31   2. feb 2014 hvem er far til din hund?
    Så kan jeg hurtigt fortælle dig om der er champions i tavlen, hvilken kennel har du købt hos ?

• #32   2. feb 2014 og skrev ikk hunde fra Uk, men hunde generalt fra udlandet smiley

• #33   3. feb 2014 Nå for pokker, det overså jeg, sorry smiley

Begge stamtavler er uploaded i et fotoalbum på min profil smiley

• #34   3. feb 2014 Okay kigger lige på dem senere smiley

Kommentér på:
STB - Import fra UK

Annonce